Kesäkertut-06 viikonloppupinoon...
Moikka. Olen lukenut teidän pinoon.Herääsi kysymys:
Miten nukutatte vauvoja pinnasänkyyn, jos mennään täysimetyksellä?
Syötättekö omassa sängyssä ja sit nostatte vauvan omaan sänkyyn? Meillä neiti herää välittömästi. Nukutaan siis samassa sängyssä. Mies toisessa huoneessa, josta ei ole kovin iloinen. Muutenkin tuntuu nukuttamisen kaa vaikeuksia, kun 3 vuotis mustasukkainen esikoinen häiritsee jatkuvasti.
Ajattelin 6kk täysimettää. MUTTA, tyttö ei huoli pulloa eikä tuttia. Onko vinkkejä mitä teen? Miten sit nukutan lasta jos ei enää nukahda rinnalle eikä syö pulosta? HANKALAA. Mutta olen niin väsynyt tähän touhuun. Esikoinen ei haluaa enää mennä nukkumaan isän kanssa, ei haluaa mennä ulos sen kaa.aina vaan äiti. Jos vauvan vois välillä jättää isille hoitoon, niin pääsis esikoisen kaa tekemään yhteisiä juttuja...
Meidän tyttö muuten nyt 3,5kk ja painoi 3kk neuvolassa 7550g ja 64cm.
Aika tätsy. =)
Ei käänny vielä masulleen mutta kovasti yrittää. Syö nyrkkiä, kuolaa.
Yksi hammas tulossa jo!
Mukavaa viikonloppua Kertut ja vauvat!
Vepeli2 + tyttö3,5kk
Kommentit (6)
Kateellisena luen teidän imetysjuttuja.Tyttö kun 3kk iässä päätti että nyt riitti tissi...pam!yhtäkkiä ei huoli rintaa.Itku silässä lypsän ja maito vähenee,enää tulee vain tippa.Olisin niin tahtonut imettää....Neiti tulee loppukuusta 4kk,pullolla mennään nyt sitten...niin meillä kesäkuussa syntynyt on hän...
..olisin itse kirjoittanut tuon aloitustekstin!
Itellä myös 3,5kk tyttö. meillä on ollut nyt muutana yönä nukkumaan käyminen vähän hankalaa..eli tyssi nukahtaa tissille, kun alan siirtää omaan pinnikseen, herää heti eikä rauhoitu, kun tissillä. lopulta olin pinniksen yllä kumartuneena, samalla imettäen lasta (nimim.roikkutissi, ainakin kohta). Siihen nukahti omaan sänkyyn eikä tarvinnu siirtää...mut oikeesti ajattelin minäkin jo yöllä pulloa (siis maito eikä kalja), miten olis helpompaa, kun kahden tunnin välein nouset syöttämään lasta. en uskalla ite nukkua kunnolla, jos tyssi nukkuu vieressä. ollaan vielä täysimetyksellä,mutta tosiaan alkaa vähän väsyttää...meillä ei myöskään syödä tuttia, joten myös sen virkaa tässä ollaan..olipa tosi sekavaa tekstiä, mutta on ilo huomata ettei todellakaan ole ainut näissä asioissa...
Marjut + Miia 3,5kk
[color=purple]Mie aina imetin meidän sängyssä ja nostin Ellan sitten omaan sänkyyn. Sinne se nukahti niin iltaisin kuin öisinkin. Nykyään on hieman ollut pidemmän kaavan mukaan tuo nukkumaan meneminen. Pitää tosi monta kertaa käydä laittamassa tutti, koska neiti aina ottaa sen itse pois ja rupee sitten itkemään kun ei saa sitä takaisin.
No, mekin mennään nyt siis vain pullolla (jos joku ei tunne meidän tarinaa, niin en jaksa selittää). Öisin herää kaksi kertaa syömään ja nukahtaa kyllä heti uudestaan. Teen samalla tavalla kuin imetyksen aikaan, eli nostan aina meidän sänkyyn syömään ja sit siirrän omaan sänkyyn.
Nyt ollaan syöty päärynää, siitä ei mennyt maha kipeeksi, jee! Parin päivän päästä kokeilen sitten porkkanaa tai bataattia. Velleihin en enää koske, kokeillaan mielummin sitten illaksi puuroa kunhan ikää tulee vielä vähän lisää.
Tytteli-83 ja Ella 4kk 1pv
tämän meidän kolmannen imetän sängyssä, röyhtäytän ja laitan vauvan omaan sänkyynsä jonne nukahtaa, tutti suussa tosin. Tarkoitus olisi täysimettää sinne 6kk ikään asti, jos vain kasvu jatkuu hyvänä. Toistaiseksi pituus on plussan puolella ja paino keskikäyrällä.
Vepeli2 - meillä myös oli tuollainen kauhea äiti-kausi esikoisella hänen ollessaan 3v. Tosi rankkaa! Nyt täytti juuri 4v ja nyt on ollut jo jokusen kuukauden paljon parempi ja isäkin taas kelpaa siinä missä äitikin. Tosin keskimmäisellämme, (2v) on nyt kauhea uhma ja on alkanut heräilemään öisin, äitiä kiljuen... ja saa kauheat raivarit, jos/kun isä menee lohduttamaan. Tämä samainen 2v ei myöskään koskaan huolinut tuttia/pulloa ja täysimetin häntä lähes 6kk. Hän nukahti aina rinnalle enkä yleensä onnistunut siirtämään häntä pinnikseen. Tämä jatkui kunnes hän oli 10kk ja lopetin imetyksen. Olin siinä vaiheessa jo aika loppu, kun hän vielä heräili parikuisesta aina tuonne 10kk ikään asti 2h välein läpi yön tissille ja usein valvoi parisen tuntia aamuyöstä... Hän oppi kyllä juomaan nokkamukista jo 5kk, mutta ei suostunut juomaan siitä iltaisin/öisin. Suosittelen kuitenkin, että alat harjoitella vauvasi kanssa nokkamukista juomista tuossa reilun 4kk ikäsenä. Meillä alussa parhaiten toimi sellaiset jossa " tippalukko" .
Jazzimiina ja tyttötrio
Meillä poika ei kertakaikkiaan yöllä huoli tuttia ei millään ja nukkuu ainoastaan tissi suussa, eli pakosikin sitten mun vieressä! Mua on ahdistanut tilanne jo pidempään ja eilen illalla siten annoin korviketta ennen puoltayötä ja katsoppas, poju nukku omassa sängyssä puoli neljään!! Ikänä ei ole moista sattunut. Oliko sitten sattumaa että just korvikkeen annon jälkeen teki noin vai ei mutta meinaan kokeilla tänäänkin samaa eli tissiä ja sitten vielä päälle vähän korviketta.
Jos nytkin nukkuu paremmin, siis omassa sängyssä ja etenkin noin pitkällä syöttövälillä niin aivan varmasti alan antaa esim. velliä yötä vasten. Mulla on kaksi isompaa lasta joten tämä tunnin välein imettely päivisin ja öisin jatkuva tissittely on alkanut tuntua aika rankalta. Kiinteitä aloin antaa maistella noin viikko sitten, se on rauhoittanut meidän päiviä nyt, eli herra syö tätä nykyä kolmenkin tunnin välein vain.
Niin ja mun oli tarkoitus täysimettää 6kk...enpä vaan jaksanut! Keskimmäistä lasta täysimetin 5 kk eikä se tehnyt tiukkaakaan, tämä vauva taitaa sitten olla kovaruokaisempi tai sitten maitoa tulee vähemmän tms!
Missä kertut???