Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva taas. Lomarahat tulivat ja menivät laskuihin!

Vierailija
30.05.2022 |

Maksoin eilen illalla laskuja, lopuksi ajattelin että katson koskahan lomarahat tulevat. No oli tullut 1900 tili ja sehän meni laskuihin, ei jäänyt mitään lomaa varten. Siinäpä se taas, kun rahat eivät riitä, joka kuukausi miinuksella tili. Veronpalautuksilla ja lomarahoilla aina saa rästit maksettua.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni 1842 eur ja 2:sta sijoitusyksiötä vuokratulot 966 eur. Lainat, vastikkeet ja muut laskut käteen jää noin 1500 eur. Laitan joka kuukausi säästöön tai teen omaan asuntolainaa ylimääräisen lyhennyksen 700-800 eur. Mukavasti pärjään. Omaa asuntolainaa jäljellä 14 000 eur ja toista sijoitusasuntoa vielä useamman vuoden maksan. Toinen sijoitusasunto velaton. En polta enkä käytä alkoholia. Sinkku talous. M50

Vierailija
22/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen laskuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Minä vaihdoin puolet lomarahoistani vapaapäiviksi eli ei montaa saturaista edes tule. Mutta saanpahan kivasti lisää vapaapäiviä 38 sellaisen lisäksi.

Kesän mökki vuokraus ja parissa muussa paikassa yöpymiset on nekin jo maksettu, eipähän tarvitse niitä enää naisella sitten reissussa, lomarahani tulee heinäkuun palkkaan, miehen tuli jo.

T.varhaiskasvattaja

Vierailija
24/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900e laskuihin?

Vierailija
25/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpöä koko aloitus.

Vierailija
26/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni aina kaikki palkat, että hujahti, kun olin töissä. Nyt olen ollut ansiopäivärahalla kohta vuoden ja reilu 900 euroa netto/kk ja rahaa jää säästöön satasia kuukaudessa. Luulen, että stressin poistuminen työstä ja alkoholista kokonaan luopuminen on muuttanut minun kulutustottumuksia.

Vierailija
27/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän alkaa vähän tarkemmin suunnittelemaan taloutta? Tuskin mikään lasku yllätyksenä tuli?

Ei vaan kun ei sitä rahaa tule. Kohta 20 vuotta töissä yhtäjaksoisesti ja se nettopalkka ei vain ole kuin 2000 kk. Siitä kun lyhentelee 200 000 talolainaa ja tankkailee aina 300 kuukausessa autoa että pääsee töihin. Maksaa hallituksen pelleilyllä aiheutettuja hinnan korotuksista vähän enemmän,niin ei sitä rahaa vain ole. Ap

Vierailija
28/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Pikkuraha, kun alkaa esim. tilailemaan kaikkea muka tarvitsemiaan tavaroita. Tätähän tämä heti mulle kaikki nyt meininki on ollut jo pitkän aikaa.

Vierailija
29/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1900e laskuihin?

Maksoin rästissä olleet sähkölaskut, uudet jo tänään eräpäivä, auton korjauksen, vesilaskun, vakuutuksia, perheen puhelinlaskut, sinne meni 1000 että hujahti. Siitä pitäisi vielä maksaa 437 talolainaa. Jää ehkä noin 700 ja siinä on kaikki rahat lomaa ja 2 viikon elämistä varten. Sittenhän on taas jo uusi lainaerä ja uudet laskut. Ap

Vierailija
30/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ees tarvii lomalle extra rahaa. Ei ystäviä, ei minne mennä. Istun lomalla kotona. Kastelen kukat, siivoan. Nukun.

Vierailija
31/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Pikkuraha, kun alkaa esim. tilailemaan kaikkea muka tarvitsemiaan tavaroita. Tätähän tämä heti mulle kaikki nyt meininki on ollut jo pitkän aikaa.

Olisikin pikkurahaa. Sais tonnin säästöön niin vois ostaa uuden auton. Pääsis taas töihin. Ap

Vierailija
32/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän alkaa vähän tarkemmin suunnittelemaan taloutta? Tuskin mikään lasku yllätyksenä tuli?

Ei vaan kun ei sitä rahaa tule. Kohta 20 vuotta töissä yhtäjaksoisesti ja se nettopalkka ei vain ole kuin 2000 kk. Siitä kun lyhentelee 200 000 talolainaa ja tankkailee aina 300 kuukausessa autoa että pääsee töihin. Maksaa hallituksen pelleilyllä aiheutettuja hinnan korotuksista vähän enemmän,niin ei sitä rahaa vain ole. Ap

Hahhah, Aijaa, taas hallituksen vika. Avaapa nyt silmäsi ja korvasi, että tiedät mitä maailmalla tapahtuu. Olet vaan tyypillinen ylivarojesi elävä tollo, joka ei ymmärrä katsoa peiliin vaan mieluummin syyttää muita. Sitä eletään tulojen mukaan, ei mielitekojen.

Vierailija
33/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmoista. Asuntolaina, kaksi autolainaa, vakuutukset, huimasti noussut sähkö, vesi, jätemaksu, kiinteistövero (meillä ei ole varaa maksaa kertalaakista 600 e joten on jaettu neljälle kuukaudelle), lapsen harrastus, lehti. Aika tasan menee kyllä tili joka kuukausi, kun tuohon vielä lisää bensat, ruuat ja muut kauppajutut.

Autot on pakko olla työssäkäynnin takia. Voisin tietty heittäytyä lehdettömäksi ja kieltää lapselta kaikki harrastukset, mutta niin kauan kuin ei mene miinukselle, en aio niin tehdä.

Olin ajatellut viedä lapsen kesällä Särkänniemeen, mutta ranneke maksaa 49 e/hlö. Ensi viikolla on auton määräaikaishuolto 500 e, joten saa nähdä, riittääkö raha Särkänniemeen. Sukulaisetkin pitäisi kakuttaa, kun kohta on muksun synttärit.

T. opettaja, brutto 2100 e, sekä duunaripuoliso, brutto 1700 e

Ps. Tämä ei ollut valitus. Olen elämääni tyytyväinen, mutta toivoisin kyllä roimaa palkankorotusta, että saisin vähän säästettyäkin pahan päivän varalle. Meille tulee lomaraha vasta heinäkuussa, ja ostan sillä yleensä joululahjat.

Vierailija
34/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, Aijaa, taas hallituksen vika. Avaapa nyt silmäsi ja korvasi, että tiedät mitä maailmalla tapahtuu. Olet vaan tyypillinen ylivarojesi elävä tollo, joka ei ymmärrä katsoa peiliin vaan mieluummin syyttää muita. Sitä eletään tulojen mukaan, ei mielitekojen.

Maailmalla ei tapahdu mitään sellaista jolla suomen pitäisi paskoa oma talous siihen malliin että tavan työssäkäyvä kansallinen joutuu pulaan. Meidän ei ole mikään pakko asettaa minkäänlaisia pakotteita, saati suorastaan väkisin tuhota koko itsenäinen maa natolla. Se ei tarkoita etteikö sota olisi äärimmäisen tuomittavaa.

Nämä tuhoavat läskipäät vielä väittävät ettei se näy meillä mitenkään. Näkyy se sen verran että menee talo alta! Ap

Vierailija
35/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1900e laskuihin?

Maksoin rästissä olleet sähkölaskut, uudet jo tänään eräpäivä, auton korjauksen, vesilaskun, vakuutuksia, perheen puhelinlaskut, sinne meni 1000 että hujahti. Siitä pitäisi vielä maksaa 437 talolainaa. Jää ehkä noin 700 ja siinä on kaikki rahat lomaa ja 2 viikon elämistä varten. Sittenhän on taas jo uusi lainaerä ja uudet laskut. Ap

Ehdotan, että ryhdyt ihan kunnolla seuraamaan rahan käyttöäsi. Aloitat sillä, että kokoat kaikki kuukausittain toistuvat laskut yhteen. Tämän jälkeen kaikki harvemmin toistuvat laskut (tähän siis esim. vakuutukset, vesi- ja sähkölaskun tasaus, auton katsastus jne. tähän on syytä laittaa myös joku vuosittainen autorempparaha, jos siihen on aina jotain tarvinnut tehdä). Nämä harvemmin toistuvat laskut lasket vuoden ajalta yhteen ja jaat 12:lla. Tämän ynnäät tuohon kaikkiin kuukausittain toistuviin laskuihin ja saat summan, joka sinulta ilman muuta elämisen jälkeen pitää jäädä sivuun. Tästä saat aika hyvän arvion siitä, kuinka paljon sinulla on todellisuudessa rahaa elämiseen, ja jos pysyt tässä budjetissa, pitäisi lomarahat jäädä oikeasti lomailuun.

Vierailija
36/36 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukka.

Mulla jää elämiseen 1600 kun olen maksanut laskut.

Minä tienaan tuon nettona. Siitä kaikki laskut pois.