Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomailetko mieluiten heinäkuussa, vai muuna aikana?

Vierailija
30.05.2022 |

Ja miksi heinäkuussa? Tai miksi mieluiten muuna aikana?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi itse lomaani päättää. Jos voisi, lomailisin elo-syyskuun taitteessa. Silloin on usein vielä kesäistä, mutta helteet jo ohi. Helle aika on hyvä viettää töissä (olen kylmäkkö). 

Vierailija
2/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lomaile minään aikana, pienyrittäjän täytyy olla töissä. Sen verran Suomi verottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailen mieluiten silloin, kun muut eivät. Matkustan aina lomillani, enkä halua olla liikkeellä ruuhka-aikoina.

Vierailija
4/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa on ihan hyvä lomailla, kun päiväkodit on kiinni ja moni muukin on lomalla. Kesäkuu on luonnon puolesta kaunis ja silloin on yleensä mukavan raikas ilma, viime vuonna olin pääosin kesäkuussa.

Vierailija
5/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työntekijä edes päätä lomasta, vaan työnantaja.

Minusta loma on aina ihana asia ja heinäkuu sattuu lomakuukaudeksi joka viides vuosi, kun lomat kiertävät. Tänä vuonna loma on toukokuussa eli viimeisiä lomapäiviä vietän.

Vierailija
6/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa. En tykkää kesästä, ihan hyvä olla töissä ilmastoiduissa tiloissa.

Vierailija
7/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa.

Muut ovat jo lomailleet ja ylimaallinen rauha vallitsee kaikkialla. Samalla kaksinkertainen loma omasta työyhteisöstä (muut lomailevat heinä-elokuun = ns. puoliloma itselle)

Nykykesät ovat veret seisauttavaa +30 asteen porotusta jopa 4-5 kuukautta putkeen (toukokuusta elo-syyskuulle). Syyskuun lomalla on pienempi mahdollisuus, että joka päivä rukoilisi kuolemaa.

Vierailija
8/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin lomailen heinäkuussa, koska silloin on tilastollisesti lämpimintä ja kuivinta, ja lapsilla on lomaa. Ennen perheen perustamista lomailin heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. Onneksi olen aina tehnyt työtä, jossa loma-ajat on voinut itse päättää, ammatinvalinta-asia sekin.  

Muutkin lomat osuvat koulujen loma-aikaan, koska lapset. Kallista on mutta ei voi mitään.

Vierailija
9/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten alkukesästä tai elokuussa kelien puolesta.

Vierailija
10/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma viikot pätkinä.Kesäkuu vikko jne

Vierailija
11/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lomailla alkukesästä. Nytkin olen lomalla, ihanaa kun joka paikassa niin rauhallista. Myös lomat ulkomaille halvempia eikä niin paljon ruuhkaa. Nyt kun koulut loppuu, lähdetään heti lasten kanssa Eurooppaan.

Heinäkuussa olen mielelläni töissä, kaikki esimiehet lomailee silloin eikä töissä ole yhtään turhanpäiväistä palaveria.

Vierailija
12/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailen lokakuussa Espanjassa, joulukuussa Suomessa (lapsuusmaani ihana joulu) ja pääsiäisen tienoilla teen jonkun kaipunkimatkan, tämä vuonna olin Dublinissa. Lapseni ovat isoja ja minä eläkkeellä. Kesäisin en lomaile vaan autan lastenlasten hoidossa kun koulut on kiinni ja tarhat toivovat että jokainen lapsi ainakin 2 viikkoa olisi poissa.

Vierailija
13/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin lomailla elokuussa, mutta näin lapsellisena se ei enää onnistu, kun koulut alkavat jo elokuun alussa. Voitaisiin täälläkin siirtyä aloittamaan koulujen kesälomat vasta juhannuksesta, ja lomailla syyskuun alkuun saakka. Kesäkuu on yleensä paljon kylmempikin kuin elokuu.

Vierailija
14/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lomailla touko- tai elokuussa, mutta en lomaile koskaan, koska määräaikainen työ... 😏

Vierailija
15/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten lomailisin elo-syyskuussa. Mutta lapsilla ei lomaa tuolloin, joten haluan olla heidän kanssaan edes hetken yhtä aikaa lomalla. Teen pitkiä työpäiviä (kahta työtä) niin jää arkisin vähän aikaa perheen kanssa.

Heinäkuussa olen saanut/joutunut sitten paljolti lomani pitää. Työni puolesta kesäkuu on hyvää työntekoaikaa.

Heinäkuu on siinä mielessä huono, että inhoan helteitä, silloin olisi periaatteessa helpompaa olla töissä ilmastoidussa rakennuksessa kuin olla lomalla, ulkona tai kotona, missä ei ilmastointia.

Vierailija
16/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa ilmojen kannalta. Tykkään olla lomalla kun muutkin lomailevat.

Vierailija
17/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lomaile minään aikana, pienyrittäjän täytyy olla töissä. Sen verran Suomi verottaa..

Tämä on oma valinta, mikään ei estä pitämästä. Pätkätyöläinen ei lomaile koskaan, kun ei saa lomaa.

T. Kesäloma viimeksi vuonna 2013

Vierailija
18/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailen keskimäärin 365,25 päivää vuodessa.

Vierailija
19/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän lomaa yleensä heinäkuussa tai juhannuksesta alkaen joskus kolmen viikon ajan.

Sitten hieman tekemisten mukaan, eli elo-syyskuin vaihteessa, jos menemme purjehtimaan ja jos lappiin, niin syyskuun tokalla viikolla.

Olen pienyrittäjä ja todellakin pidän lomaa kesällä sekä myös jouluna. Yrittäjyyttä takana pian 15 vuotta.

Vierailija
20/26 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä, en lomaile Suomessa. Kaipaan lämpöä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan