Montako perunaa syöt aterialla?
Jos ruokana on vaikkapa keitettyjä perunoita ja jotain esim. jauhelihakastiketta / pihviä / tms.
niin montako (kananmunankokoista) perunaa syöt sillä aterialla?
Jos oletetaan, että et syö, kuin korkeintaan yhden leivän lisäksi ja vähän salaattia.
Mielenkiintoista olisi tietää myös sukupuoli/ikä/pituus/paino/liikutko paljon vai vähän
Itse syön 3 perunaa ja reilusti kastiketta.
N/52/165cm/95g/vähän
Kommentit (47)
Kolme. Leipää en yleensä syö lämpimän ruoan kanssa. Salaattia paljon, juomaksi vettä. N42, 169 cm, 62 kg. Liikun vähän, lähinnä koiran kanssa päivittäin yleensä yhteensä n. 3 tuntia rauhallisesti.
Yksi peruna, ei leipää.
Ikä kun alkaa nelosella niin ei vain voi kovin paljoa syödä lihomatta.
t: mies 180cm, 80kg
Minkä kokoisista perunoista puhutaan? 2-3 "normaalia"
Nolla en jaksa ostaa en keittää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi perunaa.
M/35/178cm/90kg
Unohdin laittaa että liikun vähän.
En syö ruuan kanssa leipää. Perunaa syön vain, jos olen kylässä jossain ja se on tarjolla oleva ruoka. Tässä tapauksessa menee pari perunaa, mutta itse en osta niitä oikeastaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään taidan keittää vaan uusia perunoita ja keittäää maitotilkan voilla ja suola kaveriksi. Joka vuosi aukaisen näin perinnön lapsuudesta.
SEKAPOTTUA! Itse lisäisin vielä ruohosipulia. Kakarana Pohjois-Karjalan sululaisten luona käydessä oli mun lempiruokaa. Kyllä heitä nauratti että halvaksi käy kaupunkilaislapsen ruokinta.
Ainakin 4. Tykkään tosi paljon perunoista ja etenkin uusia voisin syödä tuplamäärän. Leipää en ottaisi ollenkaan ja salaattia vähän.
N45 160/65
3 perunaa. En syö leipää yleensä ruoan kans. Joskus harvoin esim ravinolalounaalla saatan ottaa ruispalan vielä lisäksi. Salaattia paljon myös
Kotona en jaksa salaatteja väsätä. Kurkkua ja tomaattia max
N34 57kg
En yhtään, peruna on persaukisten ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
2 perunaa, n.desi kastiketta, salaattia puoli lautasta (jos iso nälkä niin yksi leipä), juomaksi vettä.
N/39/1670cm/65g/liikun rauhallisesti muutaman kerran viikossa
Aika pitkä oot, ehkä kantsii vähentää pottujen syöntiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö ikinä leipää ruoan kanssa. Kaksi isoa tai enemmän pienehköjä perunoita. Isolla tarkoitan todella isoja. Syön siis paljon. BMI 21.
Keittoruokaan on pakko olla ruisleipää...
Jaaha. Keliaakikko ei sitten saa syödä keittoa.
En syö yhtään perunaa. Laitan sen pihvin tai jauhelihan leivän päälle.
Tykkään juuri tuollaisista aterioista, joissa se peruna tarjotaan erikseen, joten se on helppo jättää pois. Keitot ja laatikkoruoat ovat hankalampia, koska silloin minun peruna-allerikkona pitää jättää koko lämmin ruoka syömättä, ja tyytyä pelkkään leipään. laatikkoruokien kanssa on usein sentään salaattia, mutta keittojen kanssa ei sitäkään.
5-6. Olen nainen, 171 cm, 68 kg ja kohta 40v. Olen kasvissyöjä ja syön kerralla suht paljon. En ota mitään pientä salaattia ja yhtä leipää ruoalla vaan puoli lautasellista salaattia, kaksi leipää ja nuo perunat sekä aterian proteiini.
En syö leipää vaan vain perunaa
1-2 vanhoja
Uusia 5-8 kpl
Korkeintaan kaksi, en pidä keitetyistä perunoista. Leipää syön aterialla vain jos ruokana on keittoa.
Hyvin harvoin tulee syötyä perunaa, mutta kolme kananmunankoista syön. Leipää en syö laisinkaan.
Päivää sinne perunantuottajain keskusliiton asiakassegmentointiin= Ap.
Peruna on loistava ja monikäyttöinen raaka-aine. Itselläni perunanhimo iskee vähintään kaksi kertaa viikossa ja tällöin syön keskimäärin 4-5 kananmunan kokoista perunaa/annos.
Tänään silakkapihvien ja sillin kanssa meni 2 isoa perunaa. Hitto kun oli hyvää.