17-vuotias aikoo lähteä torille juomaan maailmanmestaruuden takia
17-vuotias poika (täyttää 18 loppuvuodesta) ilmoitti äsken että aikoo lähteä torille juomaan tänään mikäli Suomi voittaa maailmanmestaruuden. Sanoi, että muutaman kaljan juo, mutta pelkään että juo oikeasti enemmän :( pojalla ei siis huomenna ole koulua, koska koeviikko.
Jotenkin tosi huolestuttavaa, että tämmöisiä saavutuksia ei voisi juhlistaa ilman alkoholia. Onko muiden mielestä muka ok lukiolainen päissään torilla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä? Ei kai siellä muita alaikäisiä ole? Ahdistaa myös, että esimerkiksi murtaa käden tai joutuu tappeluun yms. Aikoinaan olen joutunut lapsen isän puolesta pelkäämään samoja asioita, kun hän on kaupungilla iltaa viettänyt
Poika tietää myös että olen tosi huonouninen ja en tule saamaan unta, kun hän on ulkona. Tuntuu että hän ei yhtään ajattele muuta perhettä, minun huomista työpäivää jne.
Mikä olisi sopiva kotiintuloaika? Poika on suuri jääkiekkofani ja ymmärrän, että jääkiekko on hänelle iso asia, mutta mitä pitempään hän viettää ulkona aikaa sitä vähemmän saan nukuttua. Poika myös väläytteli vaihtoehtoa, että menisi isälleen yöksi. Tuntuu että yhtään ei voi joustaa asiasta, pakko olisi saada juoda.