Pystyisitkö asumaan asunnossa, jonka alapuolella on pyykkitupa?
Tai asunnossa, jonka ala- tai yläpuolella on saunatilat?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Asuin opiskeluaikana kaupungin kerrostalossa. Asuntomme alapuolella oli pesutupa. Ei mitään ongelmaa - paitsi yhden kansanosan kanssa. Nimittäin taloomme muutti perinneasuja käyttävä nuoripari, joka yöaikaan pesi ilmeisesti koko suvun pyykit, vaikka pesutuvan ovessa oli selvästi kerrottu mikä tuvan käyttöaika oli. Ehkä nuoripari ei sitten osannut lukea? Muistan kerran menneeni huomauttamaan heille yöllä, että varsinkin linkous oikeasti häiritsee. Sen jälkeen perinneasua käyttävä nuorimies otti tavakseen röyhtäistä kuuluvasti minua päin joka kerran rapussa kohdatessamme. Perinneasuinen nuori nainen vaikutti ihan kelvolliselle ihmiselle, mutta tuo ylimielinen pukuherra oli varsinainen k*sipää.
Röyhtäistä? Siis uskomatonta, aikuinen ihminen :/
Tiedän yhden henkilön, joka ei pystynyt asumaan kuivaushuoneen yläpuolella. Siitä puhaltimesta resonoi niin häiritsevä ääni asuntoon.
En pystyisi, en ole asunut sellaisessa mutta voin kuvitella että meteli on kova.
Nykyään pyykkipulverit haisee tosi kamalalta. Asunto on hyvä olla kaukana pyykkituvasta.
Alakerrassani on pesutupa ja pyöris, ei haittaa.
Mutta tämä onkin paksuseinäinen vanha talo.
Mattopesula Hekan vuokratalossa alakertana.Parveke siinä viellä.Parveke mattopesulan ulko katos. Tosi kivaa kun siinä ketjuna vetävät röökiä ja mattopesulan höyryt tulle parvekeen lastiús kera se tupakka savu nousee siihen.Parveke last likase ,mustana pesuvesi ja päälle katupöly limauti lasituksin.Muutin pois.
Naapurini asuu kuivaushuoneen yläpuolella ja kertoi, että ääni kuuluu häiritsevästi asuntoon.
Ostaessani tämän osakkeen en hoksannut miten paljon alapuolella olevasta pyykkituvasta lähtee ääntä. Tai oikeastaan kuivaushuoneen puhallin piti ääntä. Olin yhteydessä talonyhtiön isännöitsijään ja kiinteistöhuolto kävi hoitamassa puhaltimen alle maton jonka ansiosta ääntä ei kuulu tänne enää lainkaan.
Asun saunan yläpuolella ja taitaa osittain kuivaushuonekin olla. En häiriinny yhtään. Pyykkikoneen äänen joskus kuulen, mutta en aina sitäkään. Pesen itse pyykkituvalla ja joskus yritän kuunnella missä vaiheessa kone on.
En pystyisi nukkumaan tuollaisessa talossa, koska tietoisuus alakerran pyykkituvasta kaihertaisi mieltä kaikki yöt.
Olen asunut taloyhtiön kuntosalin yläpuolella. Helvetin mukavaa kun yöllä joku käy siellä paukuttamassa laitteita ja painoja. Muutin pois.
Olen asunut asunnossa, jossa suoraan alapuolella oli ravintola, joten vaikea kuvitella että pyykkitupa olisi paljon pahempi.
Asuin lapsuudessani 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa. Alakerrassa oli Pekomatic-merkkinen pesukone ja linko. Moni ei osannut täyttää linkoa tasaisesti ja se piti niin järjetöntä kolinaa, että ääni kuului kolmanteen kerrokseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Asuin opiskeluaikana kaupungin kerrostalossa. Asuntomme alapuolella oli pesutupa. Ei mitään ongelmaa - paitsi yhden kansanosan kanssa. Nimittäin taloomme muutti perinneasuja käyttävä nuoripari, joka yöaikaan pesi ilmeisesti koko suvun pyykit, vaikka pesutuvan ovessa oli selvästi kerrottu mikä tuvan käyttöaika oli. Ehkä nuoripari ei sitten osannut lukea? Muistan kerran menneeni huomauttamaan heille yöllä, että varsinkin linkous oikeasti häiritsee. Sen jälkeen perinneasua käyttävä nuorimies otti tavakseen röyhtäistä kuuluvasti minua päin joka kerran rapussa kohdatessamme. Perinneasuinen nuori nainen vaikutti ihan kelvolliselle ihmiselle, mutta tuo ylimielinen pukuherra oli varsinainen k*sipää.
Tuo on vielä ihan siedettävää. Meillä pukuherra heilui pyssyn kanssa ja koko talo piiritettiin.
Vierailija kirjoitti:
Asuin lapsuudessani 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa. Alakerrassa oli Pekomatic-merkkinen pesukone ja linko. Moni ei osannut täyttää linkoa tasaisesti ja se piti niin järjetöntä kolinaa, että ääni kuului kolmanteen kerrokseen asti.
Asuttiinko samassa talossa. Meillä se lingon ääni kuului 4. kerrokseen.
Mä asuin opiskeluaikana kämpässä jossa oli seinän takana yksityinen päiväkoti. Pyykkitupa olisi varmaan hiljainen siihen verrattuna.
Pystyisin, jos homma toimisi kuten tässä talossa. On sähköinen varaus ja sähkölukot vain varauksen aikana toimivilla koodeilla ja vartija kiertää hiljaisen ajan alun ja pyykkituvan käyttöajan loppumisen kynnyksellä paikat läpi. Päivisin ei häiritse mikään, mutta kun yrittää nukahtaa toivoisi, ettei kone linkoa seinän takana. Sen jälkeen kun olen nukahtanut ei taas häiritse mikään.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kaupungin asunnossa lingon ääni kuului myös korkealle. Ei se linko tainnut lopulta enää normaalisti toimiakaan.
Kuivaushuone (pesutupa viereisessä talossa) ja sauna olivat alapuolella, ei häirinnyt asumista.