Adhd kaveri
Epäilen kaverillani olevan ihan oikeasti adhd.
Hän on itse myös myöntänyt epäilevänsä asiaa.
Kaveri unohtelee asioita ja PALJON, hukkaa tavaroitaan, olen huomannut että ärsyyntyy erillaisiasta äänistä helposti ja häiriintyy jos ympärillä tapahtuu jotain. Myös tunneilla näprää kokoajan jotai ja vaikuttaa muutnekin että ei kuuntele puoliakaan asiaoista mitä hänelle puhun tai ei ainakaan keskity siihen. Hänellä on aina sata asiaa tekeillä, mutta ei saa loppuun asti tehtyä paljoakaan asioista. Kyllä hän pystyy keskittymään joihinkin mieluisiin asioihin moneksi tunneiksi ja unohtaa muun mailman samalla (ylikeskittyminen). Opettajat eivät oikein pidä hänestä ja luulen sen johtuvan siitä että on äänekäs ja puhuu tunneilla. Ei myöskään muista aina tehdä läksyjä unohtaa kokeet sun muuta. Miten voisin auttaa häntä kun ei kuulemma halua hakeutua testeihin. Sanoi minulle että ei koe että hyötyisi siitä millään tavalla eikä kukaan kuitnekaan uskoisi häntä sekä pelkää väärin diagnosointia. Sitä vaan ihmettelen että jos opettajatkin ovat sitä mieltä että voisi olla keskittymishäiriö niin miksei muut sitten uskoisi? Uskoisin että hän hyötyisi lääkkeistä vaikken mikään lääkäri olekkaan. Tajusin tämän kun hän lopetti maskaamisen kun ei enää jaksanut piilotella kaikkia oireitaan kokoajan.