Luovat ihmiset joilla on monenlaisia kiinnostuksen kohteita, miten saatte aloitettua?
Olen todella laajasti kiinnostunut erilaisista käsitöistä ja taiteellisista jutuista, kuten korujen teosta, ompelusta, vesivärimaalauksesta, meikkaamisesta, kukka-asetelmista, valokuvauksesta ym. En vain saa tartuttua kunnolla mihinkään vaan aina tulee jotain uusia ideoita mitä voisi tehdä! Lopputuloksena on kaapit täynnä välineitä mutta mitään en saa aloitettua kunnolla. Neuvoja? Tunnistaako kukaan itsessään samaa?
Kommentit (11)
Kuulostaa ADHD-säätämiseltä. Eikä mitenkään vitsilläkään.
Seura auttaa. Ja hyvä musiikki. Eikä kaiken tarvitse valmistua!
Mulla vähän sama. Lankoja on ,värejä ja muutakin materiaalia. Rannekoruja tein noin 20 kaikki erilaisia . Mutta siihen tyssäs toistaiseksi.
Kuulostaa just mun ongelmalta. Tarvikkeet on 100 asiaan, mut aloitus ei onnistu, saati loppuunvieminen.
Onkohan mulla adhd. Pää säteilee ideoita ja ajatuksia, mut siihen se jääkin.
Juu tunnistan samaa. Yleensä en edes aloita. Jos kuitenkin aloitan niin en läheskään aina saa valmiiksi. Ärsyttävää, joo. Lapsen syntymän jälkeen paheni/helpotti, kun ei ole aikaa edes kuvitella tekevänsä mitään :D
Mua myös kiinnostaa maailmassa kaikki mahdollinen, ja innoissani aloitan kaikenlaisia projekteja saamatta välttämättä mitään valmiiksi. Kuulostaa todella tutulta ja komppaan noita edeltäjiä: adhd? Minulla on tutkimukset vielä kesken, mutta diagnoosi vaikuttaa todennäköiseltä.
Googlaa esim. DIVA, jonka avulla voit vähän itse arvioida, onko enemmänkin adhd:een viittaavaa oireilua. Koskaan ei ole myöhäistä etsiä apua, jos sellaista kaipaa. :)
Toisaalta se voi olla niinkin, että minkä asian kulloinkin kokee tarpeelliseksi, vaikuttaa siihen mitä aloittaa tekemään.
Ajattelen myöskin niin, että koska nykypäivänä moni asia muuttuu nopeasti ei enää ehkä ehdi samalla tavalla pysähtymään. Ideoita paljon mutta ajankäyttö rajallista. Ei siis voi tehdä oikeastaan kuin välttämättömän.
Olen opetellut välillä vain olemaan ja samalla lukemaan jotain mielenkiintoista kirjaa.
Mulla on aina monta projektia meneillään samanaikaisesti, ja teen aina sitä, mikä eniten sillä hetkellä kiinnostaa. Keskeneräisten töiden määrä on aika lailla vakio, koska suurin piirtein saman verran kuin valmistuu, syntyy myös uusia aloituksia. Lisäksi jotkut ideat jäävät pelkiksi kokeiluiksi, koska huomaan, että ne eivät sitten toimikaan käytännössä.
Jos minun pitäisi työskennellä niin, että aloitan vain yhden työn ja teen sen valmiiksi ennen kuin aloitan mitään muuta, en varmaan pääsisi kovin helposti alkuun ollenkaan. En osaisi valita, mistä aloittaa.
Mä annan ideoiden virrata tai olla virtaa matta.
Himaduuneja teen ja sitten ehkä jotain muuta.
Olen aina tarvinnut paljon lepoa, ärsyketulvasta johtuen. Oli se positiivista tai negat.
Kuormittuneena en edes aloita mitään magic projektia. Mietin ja haaveilen, jotain pientä kokeilen..
Jossain kohtaa ns loksahtaa.
Teen yhtä kunnes kyllästyn, mutta teen valmiiksi asti. Kyllästyn nopeasti.