Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammenterhojen perjantai

13.10.2006 |

Ja linkki eiliseen jutusteluun ;)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8576189&p=1&tmode=1&smode…

-äitiliini78 ja masukki 28+3

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Outi [color=violet]oon kuullu jostai pöpöstä mikä voi aiheuttaa suppareita, mut enpä muista nimee.

Onhan tuo kakspiippunen juttu tuo työhommelis, mut vaikka tuntus " kierolta" niin kannattaahan se aina omaa etuaan ajaa. Jos sitä ei mikään estä laillisestikaan.

[color=blue]Tau [color=maroon]meillä akka lauleskeli pienempänä tais olla alle 3v Kikkaa ihan täysillä :) Kuulostaa aika koomiselta pikku akan suusta " teissa mä olen sun" . ." timma näin tummalllinen" . .eli geisha mä olen sun ja gimma näin kunnollinen :D :D kunnollinen niin akka kuuli kummallinen :D Eikä uskonu, vaikka sano miten se oikeen menee.

[color=blue]Tigger [color=violet]mä tilasin Karhuveljeni Koda kakkosen itteeni aatellen. Tai tykkää akka siittä ykkösestä, joten miksei myös tästä, mutta mun mielestä ne hirvet on niin ihania turun murteineen :) Sen kummemmin ei tuu kauheesti katottua lasten animaatioita. Vaikka ne kieltämättä on nykyään tosi hyvin tehtyjä.

[color=blue]Fable [color=maroon]kesän jälkeen sovittiin hoijossa ettei akka enää nuku päikkäreitä. Ei ollu kuulemma monasti enää malttanu, joten tuolla päiväkodilla isommat on toisessa huoneessa pötköttelemässä patjoilla ja kuuntelemassa satuja pienten nukkuessa toisessa huoneessa ihan sängyillä.

Meillä hoijosta ehottivat, että akka jatkas virikepaikalla (täällä siis ihan yleinen nimitys) ja ei sitä kauan miettiny jatkaako vai ei.

Hoitoaika on 9-14 ja mun mielestä just tuo 3 päivää/vk on hyvä määrä.

[color=blue]Tikru [color=violet]ahaa siis eipä sitä mattoo voi irti repiä ;D pesua varten. Onko se sun huutama toppis minkä värinen? Mä ku oon miettiny kärsiskö tota valkosta pukua värjätä. Mitä luulet?

[color=blue]Ceciliah [color=maroon]mä oon näin kotona ollessa " turhamainen" vähä kynsien suhteen. Aiemmin, ku tein sellasta työtä ettei kynnet pysyny matkassa. Ja nyt odottaessa on ollu muutenki terveempänä kynnet. Mulla tahtoo olla ongelmana kerroksittain lohkeilu, joten vitamiinit tehnee tehtävänsä. Paitsi ku hommailen kotonaki kaikkee niin nytki suurin osa on napsahtanu poikki. Pari tosi loisteliasta on :) mut ei niitä oo raskinu lyhentää. .

[color=darkviolet]Miksi mulla ei tuu vielä ä-pakettia *möks* :/ Neljäs päivä siis hakemus vietiin. Taianpa ens viikolla kysellä vähä kauanko ne pitää niitä ö-mapissa.

Nyt pitää mennä katastaan joko hirvisoppa ois syötävää :b

Vierailija
22/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kyllä ohjeessa on se 5tl suolaa, muttei ole mikään pakko laittaa niin paljon jos siltä tuntuu.. :) itsekin jouduin pienentään ohjetta kun tavalliseen uuniin ei mahtunut tuota 4 vuoallista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: Kun kävin N&N tuota toppista katsomassa ja kerroin myyjälle, että itseasiassa miulla on vastaava vaaleanpunainen toppuku 62-68cm niin myyjä ehdotti sen värjäämistä! Totesin kyllä, etten mie uskalla siihen hommaan lähteä;) Mutta kun se on tuollaista " samettikangasta" niin ehkä värjäys voisi onnistuakin? Mitä väriä ajattelit?

Toi miunkin puku on valkoinen, ja miusta ihan ok niin. Tuskin se nyt niin sotkeentuu ja siihen sitten sopii hyvin eri väriset asusteetkin, kumpi nyt sitten tuleekin! Ja beiget asusteet sopii kanssa hyvin.

tikru

Vierailija
24/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Violettia aattelin siis kunnon violettia ei mitään hempeetä liilaa. Toinen ajatus oli, ett jos annan haalarin systerille ennen laitokselle lähtöö ja hän sit värjää tulokkaan mukaan ;) mut toisaalta mä tykkään niin paljo violetista ja musta se käy molemmille.

Pitäs varmaan sammuttaa tää kone, ku jos jää aikaa ohi kävellessä niin tähän helposti istahtaa. .omituista.

Missähän muuten Isa on? Eikä Emmaakaan oo vähään aikaan näkyny?

Ukolla otatin masusta pari kuvaa. Vasta kyllä lähetin otoksia blogiin, joten kehtaakohan sitä taas :O Kaikki vaan ahkerasti lähettämään niin mulle ei tuu orpo olo ;)

Vierailija
25/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess! Sain sovittua esikoiselle huomisillaksi hoitopaikan mammansa luota. Pääsen leffaan ja syömään raflaan mun raskaana olevan likkakamun kanssa, ihanaa :) Aloinkin jo hajoilemaan täällä kotona!

Hih. Huomenna siis uskallan lähteä, kun tiedän ettei ole p-päivä ja istuminen sujuu hyvin :)

TAU:

AUTS! Kuulostaa karmivalta tuo sun vaiva :( Tuollaista jos vielä joutuis kärsimään tähän päälle, niin avot olis taju kankaalla meikäläisellä.

MAMMAMIA:

Juu lääkäri sanoi, ettei mun kuulemma tarvitse niistä pukamista murehtia synnytyksen aikana...Niille ilmeisesti käy miten käy :(

Henk.koht. toivon, että räjähätvät synnärisalin takaseinään ja sille tielle jäävät. Samoin lääkäri sanoi, ettei tarvitse olla huolissaan jos raskaana ollessa on pahan näköisiä suonikohjuja häpyhuulissa, nekin sitten häipyvät synnytyksen jälkeen...En ole vaan ihan satavarma tuon lekurin sanomisista. Tosiaan pelkään,että hanuri muistuttaa ilmapalloa synnytyksen jlk.

Viikonloppuja kaikille!

Äitee ja " Aatu" 25

Vierailija
26/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ainakin toistaseksi sujunut ihan hyvin vaikka on 13. päivä. Sain just koulujuttuja tehtyy hiukan ja illalla mennään miehen kanssa kattoon jadesoturia. Mua vaan jännittää et jos pissahätä iskee kesken leffan..

Eilen oli supistuksia vähän ja tänäänkin on ollu vähän painontunnetta ja vihlontoja. Pitää vaan ottaa iisimmin.

En oo saanu vielä retrovaatteita, ne on mun äidin luona helsingissä vielä. Kahen viikon päästä saan ne ja voin sit laittaa kuvia:)

Nyt lopettelen, tästä tuli tällanen pika posti.

Beijaflor rv 27+4

Vierailija
27/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

zatu: Luulis, että valkoisesta puvusta saisi suht helpostikin violetin? Tietty vaaranahan voi olla just se, että siitä tulee sellainen " hempeen" värinen josta et tykkää. Kyllä toi violetti sopii kummalle vaan, etenkin tumma. Eikös jossain vaiheessa äp:kin vaatteet olleet violetin sävyisiä?

Mieletön: Anteeksi, tunnustan nauraneeni maha kippurassa tuolle siun viimeiselle kirjoitukselle eli mitä toivot peräpukamille käyvän synnärillä:):)Mutta niin hauskasti vain asian ilmaisit!! Ja ihana, kun löytyy vielä huumorintajua, vaikka olo on varmasti tukala ja ikävä. Jostain syystä ajatus peräpukamista hirvittää miuta kovasti (vaikkei olekaan ainakaan vielä omakohtaista kokemusta) ja tunnen todella suurta sympatiaa teitä kohtaan, jotka ovat saaneet moisen vaivan kiusaksenne. Koittakaa jaksaa ja toivotaan, että vaivat helpottuisivat synnytyksen jälkeen. Eikös usein pukamat juuri häviäkin sit kun kun vauvan on saanut maailmaan??

Täällä onneksi perjantai on rauhoittunut rutkasti aamusta! Olen jo ehtinyt useammalle jo kertomaankin tytön uroteoista naurun kanssa;) Noi on just niitä kivoja tarinoita, joita on mukava sitten myöhemmin muistella:) Niin ja mies huuhteli maton, kuulemma vaahtosi ihan kiitettävästi;);)

tikru

Vierailija
28/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kävi ohrasesti, kirjoitin pitkän stoorin mut kaikki hävis... Eikun uudestaan!

Neuvolassa kävin tänään:

Pissa puhdas

Verenpaine 125/84 (yläpaine korkeampi mitä mulla norm.)

Hemoglobiini 125

Sf 23cm

Syke 155

Painonnousu +525g/vko

Painoa tullut jo 13kg (10kg ekasta neuvolasta rv 9+2). Mihinkähän lie " häviää" kun ei mahan koossa ainakaan näy!? Varmaan kasvoissa, tisseissa ja takapuolessa..

Hiukan nauratti kertoa th:lle taas uudesta vaivastani: liitoskivut häpyluun ja nivusten alueella. Sanoin etten kehtaa enää tulla kun aina mulla jotai uutta kremppaa. Todettiin vaan et olenpahan koko rahan edestä raskaana tällä kertaa! :)

Virikehoidosta on ollut keskustelua.

Me ei saatu 4v neidille osapäivähoitopaikkaa n. 10pv/kk. Haettiin vain tuohon läheiseen veljensä entiseen päiväkotiin. Siellä on vain pienryhmiä, kun siellä paljon erityislapsia. Neitiä haettiin ns. tukilapseksi. Tarha onkin täynnä, kun keväällä ja kesällä tilanne oli vielä ihan toinen. Joka tapauksessa lopettaa omassa päiväkodissaan, joka siis vuorotarha ja eri alueella.

Nyt vaan toivotaan et saa paikan avoimen päiväkodin järjestämästä 4v-kerhosta! Se olis 4krt/vko kolmisen tuntia kerrallaan. Seurakunnallakin on kerho, mutta se on täynnä. :( Hinnoista en tiedä. Sen kuitenkin tiedän että kertaviikkoinen tunnin muskari ei riitä! Täällä menis hermot jokaiselta.

Perjantai 13.päivään en yleensä usko. Tänään kuitenkin sain emailia palkkatstosta. Ovat kuulemma maksaneet tiettyjä juttuja liian korkealla tuntipalkalla. Meinaavat periä sen 250e seuraavasta palkasta. Voi venäjä! Pikkaisen kiukkuista sähköpostia laitoin menemään takasin. Ei sillä, kyllähän noita sattuu. Tuntuu vaan että kun tämän raskauden ajaksi jouduin vaihtaa osastoa niin mikään ei toimi. Eikä tämä pitkä sairasloma helpota asioita yhtään!

Hauska oli lukea Tikrun (sorry, unohdin jo nikin!) puuhakkaasta pikkuneidistä pe 13.kunniaksi! :) :)

Jotkut Terhot ovat käyneet Hullujen päivien ryysiksessä! Käytiin tänään ruokaostoksilla ja samalla meinattiin et josko kävästäis. Onneks ei menty. Toisaalta olis tehny mieli mennä hypistelee vauvan vaatteita... Pieni 56 tai 62cm toppapuku pitäis ainakin hommata ensi tilassa. Edelliset lapsethan on kesällä syntyneitä ja ullakolta löytyy vain 74cm puku. Sitä terhojen virallista pukua en ole muka vielä ehtinyt käydä etsimässä. Liekö kokojakaan enää jäljellä tai yleensäkään myynnissä? Se tais olla beige vaiko valkoinen? Menis joka tapauksessa v.pun-beige topparukkasten ja -töppösten kanssa, jotka olis tuolta 4v:ltä tallella...

Jospa huomenna kävisin pikaiseen etsimässä.

Nyt pitää lähteä ruokkimaan naapurin kissoja ja laittaa lapsille iltapalaa..

Mukavaa perjantai-iltaa!

t. H ja Iines 26+6. Tasan kolme kk laskettuun aikaan!!!!!!!!

ps. Tervetuloa Nyssäkkä mukaan!

Vierailija
29/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyssäkälle tervetuloa mukaan. Hauska, että vielä uusia liittyy joukokon, vaikka ollaan jo näinkin pitkällä. :)

Tikru: no, jo teidän neiti on ollut ahkera. Mie kans oottelen " innolla" , koska meidän typykä keksii jotain tuollaista, esim. käy lapioimaan kissanlaatikosta hiekkoja tai jotain muuta kivaa. Kiitti onnitteluista!

Jeps, tänään tuli alat-tulokset ja viime mittauksesta ovat noususuunnassa 20 -> 37 raja on 45, niin ootellaan vielä sappihappojen tulokset, kun niissä kestää se viikko. Mutta näyttää siltä, että hepatoosi kuitenkin uusii. Toivottavasti ei kovin pahaksi äidy, kutinaa on melkein koko ajan ympäriinsä. Eniten kutajaa tissejä, mahaa ja kainaloita (?), mutta myös kämmenissä kihelmöi. Zatu, mie luin, että just nuo sappihapot aiheuttaa sitä kutinaa.

KotonaG: vähän ollaan suunniteltu, että oisin hoitovapaalla sen 4-5 kk ja lapsi menisi hoitoon siinä huthikuun vaiheilla, kun on n. 1v3kk -ikäinen. Esikoinen meni saman ikäisenä päiväkotiin ja siinä iässä sopeutui melko nopeasti. Nuo suunnitelmat saattaa tieten muuttua, jos taloudellinen tilanne tässä muuttuu vuoden aikana.

Tänään tuli kelalta ä-päivärahapäätös ja saan saman päivärahan kuin viimeksi indeksillä korotettuna ja äitiysavustusrahan pitäisi olla tilillä nostettavissa ensi torstaina.

Viikonloppu menee esikoisen synttäreitä valmistellessa, pitää siivota ja leipoa. Ajattelin tehdä mokkapaloja ja lisäksi meinasin yrittää tehdä sellaisen perhosen muotoisen täytekakun ja suolaisena katkarapupiirakkaa.

Mukavaa viikonloppua vaan kaikille!

T: Monttu 28+0 (kylläpä aika menee nopeasti!)

Vierailija
30/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ei mitään anteeksipyyntöjen tarvetta. Jollei huumori olisi kohdallaan aina terveenä päivänä tai kipujen helpattua, niin ei tästä touhusta mitään tulisikaan. Oon sanonutkin lähipiirille ja lapsen hoitotädeille, että sitten kun oma järki ja huumorintaju katoavat, niin sitten on vasta piru irti...

Ei tästä ilman huumoria selvitä. Pitäis varmaan hommata jokin sortin aamukampa, jotta tää 15 vko:a pyörähtäis vauhdikkaasti ohi ja vauva olisi ulkomaailmassa ja antaisi meikäläisen hanurin olla rauhassa :)

Äitee ja " Aatu" 25

Vierailija
31/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onkohan sitä enää mitään asiaa ;)

Zatu kyllä sulta tais niitä säteitä tänne osua, kun pelkän maitokaupan sijasta tuli käytyä ihan kaupungilla asti!

Kävästiin kenkiä katsomassa, mutta jäi ostamatta, kun loppujen lopuks lastentarvikeliike veti enemmän puoleensa =) Siellä sit pojankaa kateltiin leluja, vauvan toppapukuja ja muita tarvikkeita. Valmiiks jo kattelin, että mitä pitää käydä myöhemmin hakemassa. Pojalle ostin leluakkuporakoneen ja kyllä se sit innoissaan sillä surrutteli pitkin iltaa.

Saunareissu venähytti nukkumaan menon liian myöhäiseksi ja aikamoisen känkkäränkän saattelemana pojo nukkumaan meni. Onneks nukkumatti kolautti ohimoon suht nopeesti.

Nyt ois ollut ihan kiva, jos ois mies ollut kotona, mutta tulee vasta joskus puolen yön maissa. Ja aamulla lähtee jo 6.30 ja tulee vasta joskus la iltana kotiin... Jonnekin pelimatkalle lähtee. Onneks kausi on kohta ohi!

Mieletön: tää mun vaiva on kyllä kestänyt niin monta vuotta, että tähän on alkanut pikkuhiljaa jo turtua. Toki oikein kipeinä päivinä ottaa pattiin rankasti, mut muuten ok. Ja jospa se synnytyksen jälkeen tehtävä leikkaus vaik helpottaa. Siirtävät ihoa jostain muualta tuonne haavaumaan, niin jos sit pysys kunnossa.

Päivä kerrallaan. Vaikka tää olotila on tällä hetkellä vähän tämmöstä raahautumista eteenpäin, niin ei loppujen lopuks oo syytä enempiä valitella. Perusasiat kuitenkin kunnossa =)

Nyt taidan väsätä jonkun pienen iltapalan ja uppoutua sit vaan hömppäromantiikkaa lukemaan, kun ei oo ukkokaan kotona. Tosin ei se kyllä oo kovinkaan romanttinen luonne ;) Harmi kun en älynnyt ostaa tänään suklaalevyä....

-tau-

Vierailija
32/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue]Kiitos kaikille osanotoista papan poismenon johdosta.

[b]Nyssäkkä[/b], tervetuloa mukaan! Ja kaikki muutkin jotka vielä miettivät uskaltautua kirjoittelemaan, meitä on täällä tosi kiva sekalainen seurakunta, josta ei ketään jätetä ulkopuolelle, eli mukaan vaan!

Minäkin olen kaipaillut " vanhoja naamoja" , mm. [b]Sapa, Isabelluska, Selmiina, Maria80[/b] ym.... Huhuu, missä ootte?

Mulle tuli tänään päätökset Kelasta, näin ne tosin netissä jo toissapäivänä. Tässä päätöksessäkin luki että hakemus vastaanotettu 19.9. mikä erikoista sinänsä kun töihin jätin laput vasta 25.9.!! Oisko lipsahtanut vastaanottajalle väärä kymmenluku, jos ottivat vastaan 29.9. eli neljässä päivässä ois palkanlaskija saanut laput toimitettua Kelaan, ois aika järkeenkäypää. No, päätös tehtiin siis reilussa viikossa ja paketti pitäisi olla kahden viikon sisällä postissa. Ooottelen ens viikoksi :) Päiväraha oli itse asiassa hieman isompi kuin oottelin eli ihan kiva ylläri. Laskettiin täysin 2004 tulojen mukaan ja ei voinut itse pahemmin kikkailla, kun näkivät matkakorvaukset ym. suoraan verottajan tiedoista.

[b]Ardisia[/b], täällä on tosiaan luovuttu tänä vuonna siitä Calmette-rokotuksesta eli tubirokotteesta. Vuoden ajan (?) on saanut valita, ottaakko vai ei, ja nyt syyskuussa tuli laki että rokotetta ei saa ellei kuulu riskiryhmään. Mulla ainakin on neuvolakortissa tarra, jossa rokotteesta ruksi kohdassa " ei" , kun kysytään suositellaanko bcg-rokotetta vai mikä se nyt olikaan virallisesti... Eli ovat siellä Ruotsissa melko jälkijunassa näissä asioissa....tai sitten hysterisoituneet kun täällä ei enää rokoteta ;) Mun kummitytöllekin tuli tosi ällö mätäpaise jalkaan rokotteesta ja en itse sitä vauvalle ottaisi, vaikka saisi. Mutta ei siis enää saa.

Mitähän gallupeja täällä olikaan ollut? Mulla on 3 pikkuveljeä ja miehelläni 10 sisarusta. Halutaan ainakin se 3 lasta, jos se meille suodaan. Tosin ikäkin alkaa tulla vastaan, itse haaveilen neljästäkin, taikka enemmästä, mutta katotaan nyt kun eka saadaan " uunista ulos" . Olen aina ollut iiiiihan mielettömän lapsirakas ja on " synti ja häpeä" etten tätä aiemmin ole saanut raskautta kokea :(

Kotona olen ainakin yli vuoden, riippuu nyt tästä uudesta paikasta miten sovitaan. Tosiaan, ensi maanantaina se arki taas alkaa... voi surkeus!!! Töitä pakko puurtaa sinne 17.11. asti vaikka luulin niistä jo päässeeni. Mutta ei auta itku (työ)markkinoilla, pitää purra hammasta ja olla kiitollinen että raskaana ollessa antoivat viran ja maksavat vielä sen 3 kk palkan vaikka ei tarvisi. Mahtaa olla ex-työnantaja mielissään, kun ei tarvi kuluttaa sen kukkaroa äitiysloman palkan maksuun.

[b]Mary[/b], kyllä se siis on se rauta joka värjää. Mulla Retafer-kuuri menossa ja sama " ilmiö" ;)

Mua ihan hävettää kun tuntuu että niin monilla on supistuksia, liitoskipuja ym. kolotuksia. Mulla on ollut koko ajan niin hyvä olo (pissatulehdusta lukuunottamatta) etten oo kehdannut kovin edes hehkuttaa. Kävelylenkit sujuu vielä ihan rivakasti ja eilen viimeksi kävin salilla. Innostuin polkeen kilpaa kuntopyörän matkamittaria vastaan. Joissain liikkeissä maha alkaa olla tiellä, mutta muuten tuntuu että vois tehdä mitä vaan. Ison koiran kanssa kävin täällä kumpuilevassa maastossa kävelemässä ylös-alas ja melkeen juoksuksi ois voinu pistää, jollei se hölskyntä tuntuisi niin inhalta. Onko meissä muita, joita ei oo vielä kolotukset ja supistukset vaivanneet? Tiedän että olen onnekas ja tilanne voisi olla hyvinkin toinen.

Siitä huolimatta painoa on kyllä kertynyt, ainakin se 10 kg. Syös surutta herkkuja, kaksin käsin! ;) Eikä ole edes huono omatunto, aivan sama kun 2 km takana, nyt nautitaan kun tähän on päästy! :) En oo huomannut että kukaan ois rikkonu mun enkkaria viime neuvolasta, [b]1077 g/vko[/b]!! Hieman jännittää ens maanantain neuvola, mutta luulen että nyt ei oo tullut noin rajusti. Se on sitten se kandineuvola, jossa ultrataan. Saa nähdä joko viimein paljastuisi sukupuoli....

Nyt viikonlopun viettoon, se on moro!

Sinda & Nipsu rv 25+6

Vierailija
33/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699][b]Ardisia![/b], olen sata kertaa aikonut mainita, mutta aina unohtanut (se raskausdementia!!) Eli kaipailit jossain vaiheessa sitä suomalaisessa neuvolakortissa olevaa sf-mitan taulukkoa. Tekayn sivuilla on sellainen, www.tekay.fi ja siellä Sikiön kehitys/kohdunpohja (valikko oik. reunassa). Sinne kun syötät viikot ja senttimetrit, niin saat lasketettua taulukon ja näät missä sf-mittasi menee. Muillekin vinkkinä!

:) sinda

Vierailija
34/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan virkkuna taas luuhaan täällä koneella. Simppa herättää joka aamu klo 05.00 hirmuisella mylläyksellä joten päiväunet kyllä maistuvat (ja iltaunet kärsivät).

Zatu: vääntäisitkö kiltti rautalangasta että miten löydän tammenterhojen ystäväkirjan? Hymyilin itsekseni noille sinun animaatio-ostoksille :) tykkään itsekin ihan mielettömästi niistä, mutten ole älynnyt, että voisin " aikuisena" niitä omaksi ostaa. Telkusta tuli vähän aikaa sitten Ice age ja oli kyllä tosi hauska :)

tigru: juu, vauvelin oikee tekonimi on Simo (älkää kysykö miksi :) ), mutta ajan myötä siitäkin on pitänyt alkaa vääntämään lempinimiä ja tällä hetkellä simppa on ollut aktiivikäytössä. Niin, ja meillä ei ole aavistustakaan että kumpi sukupuoli sieltä on tulossa (meni jotenkin ultrassa ohi koko juttu että olis pitänyt kysyä), joten simppa nyt ehkä menee sitten tytölläkin kunnes saa ihka oikean nimen :)

Lehtigallup: Sain ystävältä synttärilahjaksi vauvakuumeissani talvella Vauva-lehden ja nyt itse tilasin kaksplussan, mikä tosin mun mielestä on jo enemmän sellasten taapero/leikki-ikästen perheille suunnattu. Odotus-lehteä oon ostellut irtonumeroina, se on ihan kiva tuttavuus.

Kotonaologallup: En ole uskaltanut oikeen miettiä vielä koko juttua. Sydäntä raastaa ajatella, et pitäis alle vuoden vanha viedä hoitoon, mutta se hoitoraha on melkein sama kuin ei mitään. Sitä pitäis opetella jotenkin taloudellisemmaks jotta pärjää vain toisen tuloilla. Esim. ruokatalouden järkevä hoito ei oo koskaan ollut mun heiniä. Luulen kuitenkin kunhan vauva syntyy, että sitä syö vaikka pieniä kiviä jotta sitä ei joutuisi viemään hoitoon kovin pienenä.

Fable: Mä toivoin vauvalle joululahjaksi myös sellaista ruskovillan silkkimyssyä, tuntui esitteen tietojen mukaan tosi hyvältä ja kiva nyt kuulla että on sitä myös käytännössä. Raukka kun syntyy talven pakkasiin niin varmaan joutuu kaikenlaisia myssyjä paljon pitämään. Jos sitten karstoittumista vähän ehkäisis (olen ymmärtänyt että yleinen vauvojen vaiva ?).

( . ) särkee ja särkee. Tänään tosin lähdin hampaat irvessä ostoksille. Tuli myös ahdistus siitä toppapuvusta, kun kaikki puhuvat että menevät kuin kuumille kiville, että alennusmyyntejä on turha odottaa. Puku löytyi ja paikallisesta lastenvaateliikkeestä paljon muutakin :) Huoh, on ne vaan niin liikkiksiä ja ihania ne pikkuruiset vaatteet.

Voisin heittää ilmoille kysymyksen, että onko ketään teistä mietityttänyt syntyvän lapsen terveys, siis että mitä jos...? Jotenkin väistämättä kun uskaltaa alkaa nauttia syntyvästä lapsesta ja nyt kun ostelinkin vaatteita pienelle, niin heti tulee mieleen että mitä jos.. lapsi ei olekaan terve/sille käy jotain, niin että kaikki onni ja autuus romuttuu. Noh, onneksi näitä ajatuksia tulee harvoin ja ne vähätkin saan nopeasti häädettyä mielestä. Ihanaa on ollut lukea monen vauvatarvikehankintoja, kun on sängyt ja systeemit valmiina jo pientä varten, eli luottoa on että kaikki menee hyvin. Ja niinhän sen pitääkin olla.

Nyt siirryn/siirrymme :) sohvalle löhöämään! Mukavaa viikonloppua kaikille terhoille!

nyssäkkä & simppa 25+1

Vierailija
35/35 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin ystävänkirjan ekalle sivulle, niin voip käyvä sinne lisäämässä omat tarinat. Löytyy nimellä Tammenterhot 2007.

T: Monttu