~)♥(~Perjantain HELMInauha~)♥(~
Huomenta, huomenta! =)
Kommentit (14)
Eilen jäikin kokonaan pinoutuminen kohdaltani, ei mitään kummempia kuulumisia olekaan. Kirppikselle tuli taas vietyä tavaraa (=vaatetta), toivottavasti tekevät kauppansa, aion sinne kantaa vielä lisää, kunhan ehdin.
[color=purple]Frog: [/color]Hienoa, ette sait Kelasta mieluista tietoa, ja vieläpä moitteetonta palvelua - meillä päin se ei ole valitettavasti mahdollista..
[color=fuchsia]Hanna: [/color]Onnea hyvistä ultrauutisista! Vai tyttö teille tulossa, hyvä niin, muistaakseni viimeksi kun katselin esittelylistaamme, oli siellä hirveästi poikia (OT/U mukaan) tulossa.
[b][color=gray]Muistattehan ilmoittaa nää sukupuoliveikkaukset myös sinne esittelylistaan, tässä kun ne menee niin äkkiä ohi, ja unohtuu pian..!
[/b][/color]
[color=green]Kolomonen: [/color]Onnea sinullekin mukavista ultrakuulumisista! Hyvä, että myooma ei ole kasvanut, eiöhän sitten pysyis aisoissa loppuraskaudenkin (jos ei ala häviämään).
[color=lime]sjt: [/color]Vai olet jo pakkauksen saanut! Minä en ole vielä edes kelan papereita nähnyt, tosin täytetään ne kyl ens neuvolakäynnillä, mut siihen on viel pari viikkoa aikaa. Löytyikö eilen suuretsinnöissä sitä imurointi-inspiraatiota? Täällä kans tuo o ollut hukassa jo turhan pitkään..
[color=red]Suppareita [/color]on jo tosi monella (itselläni ei vielä, vaikka ainakin kivuttomia varmasti luvassa on, koska streptokokki ollut aiemmissakin raskauksissa niitä aiheuttamassa siellä rv30 paikkeilla), toivottavasti ei nyt vielä vauveli ulos ala pyrkiä kenelläkään! Malttia, ja lepoa vaan.. On kyllä helpommin sanottu kuin tehty - todellakin, mut eihän siinä sit oikein muu auta.
[color=aqua]Galluppeihin: [/color]Mulla oli enempi alussa naama näpyillä, toki vieläkin vähän, mutta niin on normaalistikin. Hiukset rasvoittuu ehkä vähän normaalia nopeammin. =/ Mulla ei ole harjoittelijoista suuremmin kokemusta. Oisko esikoisen aikana ollut neuvolassa joku kuuntelija, mutta oli todella taka-alalla. Ei mulla mitään harjoittelijoita vastaan ole, ihan tervetulleita olisivat seuraani neuvolaan tai vaikka synnärille. =)
No mutta, nyt heräilee neitikin, ja alkaa kohta tulla taas kiire pojan naperokerhoon, joten aamupalaa pitää väsätä ekaks.
Mukavaa perjantaita kaikille!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]21+4
Eilen käytiin siellä 4d ultrassa ja Papu voi oikeen hyvin. Saatiin 3m kuvia ja se ihana " filmi" kotiin viemisiksi, " filmi" jo kerran katsottu kotona. Sukupuolikin saatiin selville, meille tulee tyttö :0)
Huomasin just, et muillakin on ollut suppareita. Mun suppareille löytyi selitys, joku bakteeritulehdus, johon sain toissa päivänä lääkityksen. Mut eipä ainakaan vielä oo lääkkeet auttaneet :(
Joskus oli joku gallup, otatko äippäpaketin; otan vaikka värit sopii paremmin pojalle.
Jaa-ha täytyy rientää, kiirettä pitää...
20+4
Huomenta! Aamu on tähän mennessä alkanut hyvin , esikoinenkin oli harvinaisen hyvällä tuulella ja aamu sujui aikataulussa :)
Suppareista on täällä puhuttu ja näköjään aika monella niitä jo on. Minulla saattoi olla viikko pari sitten yöllä yksi, ja eilen päivällä töissä tuli yksi, eli se oli eka näin päiväsaikaan. Mut meni pian ohi. Tuntui kyllä ihan ikävältä mut ei nyt kipeäksi voi sanoa. Toivottavasti eivät viel ala kovin säännöllisesti tulemaan, se kun rajottaa sit niin tahtia. KUn ois kaikkia ihania harrastuksia missä haluais vielä käydä, kuten jooga! Oliko täällä muteen muita joogaajia?
Sukupuolesta ja ä-pakkauksesta - mulla on vahva poikaolo, joten sikälikin tuo äitiyspakkaus sopii meille hyvin! Mut sinisiä vaatteita en ole uskaltanut vielä ostaa. Olettekos muuten Hulluilla Päivillä käyneet ostaneet jotain vauvajutskia sieltä? Mä löysin onneksi neutraaleja valkoisia vaatteita sieltä .
Multa on mennyt tämä iho/hius-galluppi ihan ohi vaikka pinot kyllä olevinaan luenkin päivittäin. Mutta en ole huomannut muuta eroa kuin että leuoissa kasvaa pientä vauvakarvaa, ja pulisongitkin on! Siis ihan huomaamatonta väritöntä karvaa mut itse sen huomaan. Viimeksi maha oli täynnä tätä " nöyhtää" , nyt ei siellä vielä. Eikä ole sitä ns. poikaviivaakaan nyt mahassa.
Mulla on ollut neuvolassa harjoittleija kuunteluoppilaana ja synnytyksen jälkeen oli salissa viimeksi harjoittleija hoitamassa vauvaa. En halua synnytykseen välttämättä harjoittelijaa tekemään mitään toimenpiteitä, mukana saa kyllä olla. Vaikka pakkohan heidänkin on jossain harjoittella...
Hulluista päivistä oli kyselyä: olen nyt pian lähdössä, saa nähdä mitä sieltä löytyy. Kyllä niitä vauvavaatteita on ihana käydä hypistelemässä:)
Minni: juu, sain sen inspiraatiorontin kiinni, vaikka tuskaa se oli.Katosi myös saman tien;)
Harjoittelijoista: mulla ei ole ollut lääkäreissä eikä neuvolassa harjoittelijoita ollenkaan mukana. Terkkatäti vaan on vaihtunut:( En ole edes tavannut uutta terkkatätiä, vaan sen sijaisen. Katsotaan mikä tilanne on ens kerralla, seuraava neuvola on 23.10.
Iloista viikonloppua kaikille!Minä lähden mahoineni shoppaamaan (jos kestän sitä tungosta).
sjt+pikkumies 24+3
Niin, se nyt sit tosiaan on tuo ' paljon pelätty' pertainai 13. päivä! ;) Jossain joku oli vielä laskenut, että tänään tuon päivämääränkin numerot kun laskee yhteen saadaan kolmetoista!:) Eli onko tämä nyt sitten jotenkin erityisen huono perjantai?? *hih!* :)
Itse en nyt pahemmin tuohon usko, tosin monesti kyllä on sattunut kaikkea epäonnista näinä perjantai 13. päivinä.. Mutta ei onneksi mitään vakavaa!:)
Noista harjoittelijoista ollut nyt puhetta.. Itselleni ilmoitettiin, että esikoisen synnytykseen tulee harjoittelija, josta olin etukäteen aivan kauhuissani. Mutta sitten synnytyksessä totesin, että oli kyllä mukavaa, että noita harjoittelijoita siellä pyöri, olivat mukavempia kuin itse kätilöt ja juttelivatkin enemmän. Siis yhden kätilön mukana oli aina yksi harjoittelija, minulla vain synnytys kesti niin kauan, että kätilöiden työvuoro ehti pariin kertaan vaihtua. :) Siis yhteensä minulla oli kolme kätilöä ja saman verran harjoittelijoita!
Tässä raskaudessa ei harjoittelijoita ole ollut mukana, enkä tiedä tuleekokaan..
Oma ( . ) (venynyt maha jo ihan muodottomaksi, kun vauva on missä sattuu!) =) Eilen tosiaan oli niitä kivuliaita suppareita, makoilin sitten vain sohvalla ja katselin telkkua. Onneksi oli paljon ohjelmaa nauhalla, niin oli jotain katsottavaakin! :) Mutta sitten illalla kun yritin nousta, en enää päässytkään ylös! Joka kerta kun koitin, tuli kamalan kipeä supistus. :( Lopulta itseni väkisin riuhdoin ylös (kamala vessahätä jo siinä vaiheessa), mutta ei kyllä kivalle tuntunut.. :( Onneksi pääsin kuitenkin sitten omaan sänkyyn nukkumaan. Tuo meidän nahkasohva ei ole niitä parhaimpia paikkoja yöuniaan viettää.. (Vaikka mies kyllä aika usein niin tekeekin, kun minä valtaan yksin meidän 140cm leveän sänkymme!) ;)
Sain muuten tänään mailia noilta täällä vauvalehden sivuilla pyöriviltä ennustajilta! :) Ihan leikkimielessä kysyin, että mitäs lapsia meille on tulossa. Ennustivat kyllä eritavoin, mutta molemmat ennustivat meille paljon lapsia!:) Toinen ainakin kolme vielä ja toinenko ennusti sitten vielä neljää! Ja meillä se esikoinen jo on!;) HUI! Kylläpä niitä lapsia taitaa nyt sitten tulla.. ;) En ole koskaan miettinyt montako lasta haluan, vaan enemminkin olen ajatellut, että tulkoot jos on tullakseen!:)
-frog2 ja rv23+6
Sain vihdoin nukuttua yön kunnolla, kun en enää miettinyt onko vauvalla kaikki kunnossa. Eilinen ultra siis helpotti paljon :) Esikoinen on mummollansa hoidossa, jotta minä saisin siivottua ja kokkailtua huomisia esikoisen synttäreitä varten, mutta meinaa olla puhti pois. Mittasin verenpaineen ja se näytti 112/53 eli melko matala, ei ihmekään että huimailee.
Hulluille päiville tekisi mieleni lähteä, mutta se väenpaljous on jotakin käsittämätöntä ja taidan itse tulla hulluksi jo ovella, pitänee siis jättää väliin. Shoppailla sitten muualla :)
Noista harjottelijoista; mulla ei viime raskauden aikana ollut kertaakaan, ei mulla niitä vastaan mitään ole mutta synnytykseen en haluaisi sellaista tikkailemaan enkä muutenkaan, mukana saisi toki olla.
Viime viikon neuvolakäynnillähän minut tutki juurikin kätilöopiskelija, joka kyllä osasi asiansa ja oli tosi mukava.
Vaan nyt pitää piristyä ja lähteä lahjaostoksille ja sitten laittamaan kotia kuntoon, hauskaa perjantain jatkoa helmiläiset!
H 23+2
Kirjoittelen muutaman rivin ennen kuin pitää jo lähteä taas kouluun. hehkutan vielä tänäänkin, että sain anatomian tentistä siis vitosen. :D Se onkin oikeastaan ainoa kunnon kurssi tässä syksyllä eli siihen panostankin. Loput on sitten sellaista pilipali-ryhmätyö hässäkkää, jotka menevät siinä sivussa omalla painollaan.
Eilen illalla tuntui pientä muljahtelua mahasta eli taitaa koukkis nyt todella VIHDOIN alkaa ilmoitella itsestään. Ensi perjantaina onkin sitten taas neuvola. Kiva päästä taas ne sydänäänet kuuntelemaan. Ei tarvitse murehtia sitten enää noista liikkeistä, jos ne nyt kerran alkavat tuntuakin.
Mukavaa perjantaita kaikille ja ottakaahan rauhallisesti, joilla suppareita on ollut.
Jolanda + koukkis rv 21+6
Pitää uskaltautua kokeilemaan tätä nettikeskustelua. :) Esikoinen tulossa, menossa 21. viikko ja kaikki hyvin. Laskettu aika on ihan helmikuun lopussa.
Maha-asukki potkii jo tuhdisti,varsinkin iltaisin klo 23 jälkeen alkaa oikea jumppasarja. Ensi tiistaina on toka ultra, josko saisi tietää pikkuisen sukupuolenkin...
Nyt joudun tyhmänä kysymään, että mistä tuo aikaisemmin mainittu esittelylista löytyy? Alku aina hankalaa?
Aurinkoista perjantaita kaikille!
t. mallu + " taavi" 20+3
Mä tulisin varmaan hulluksi ilman tätä palstaa :0) On muuten ihan äärettömän mukavaa ja tärkeää saada vertaistukea. Itse olen ollut todella huolissani niistä suppareista - mutta täällä huomaa että niillä on muillakin eikä ne ole maailmanloppu. Vaikka tietysti ikävä, että muillakin on suppareita - mutta siis helpottava kuulla että nitä esiintyy tässä vaiheessa muillakin. Juu, terkkari ehdotti minullekin että aikaistetaan tarvittaessa lääkärikäyntiä. Nyt alkaa supparit rauhoittua - enää ei ole tullut kivuliaita ja niitä tulee korkeintaan yksi kaksi päivässä. Täytyy siis ottaa ihan iisisti. Mä en ole kyllä ollut tämmöinen hössö oireiden suhteen ennen, mutta nyt tämä vauveli masussa saa minussa aikaan sellaisen piirteen. Kaipa se on hyvin luonnollistakin :0)
Galluppiin: ei ole harjottelijoita ollut neuvolakäynneillä. Minun puolesta kyllä saavat tulla. Mutta jos tietäisin että synnytykseen on tulossa, niin se vähän hirvittäisi :O/ Mutta niin kun sanottu, pakkohan heidänkin on oppia ja koko ajanhan se tapahtuu ammattilaisen ohjauksessa. Äitiyspakkauksesta - maanantaina neuvolassa täytellään papereita eli sitten sen jälkeen alan odottelemaan äippäpakkausta. Ihanaa saada se! Sukupuolta ei ole tiedossa, eikä minua haitta vaikka vaatteet ovat aika " poikavärisiä" .
Hulluille päiville tekisi kyllä mieli - kateellisena teille jotka shoppaamaan olette lähdössä!! Mutta flunssa vaivaa vieläkin, joten täytyy ottaa levon kannalta. Ja säästyypähän rahat :o)
Mukavaa viikonloppua helmiksille!!
-Junebug & toukkis 21+3
Heippa kaikki,
noista supisteluista - olen viikolla 21 ja supistuksia on ollut jo kolmisen viikkoa. Ensin ihmettelin, mitä ne ovat (esikoista siis odottelen), en voinut uskoa että kyse on todella jo supisteluista. Neuvolatädin mukaan on ihan normaalia, kunhan ei ole kivuliaita, mutta silti epäilyttää... Välillä tuntuu hieman kuin kuukautiskivuilta mutta lievästi vain ja en oikein tiedä pitäisikö olla huolissaan vai ei. Mitä mieltä olette?
Kylläpä meni viikko nopsasti ja taas on viikonloppu! IHANAA! Mulla ei omaan napaan mitään uutta, supistelee silloin tällöin, mutta en ota stressiä. Lepäämään en oikein pysty kun lasten kanssa " joutuu" väkisinkin touhuamaan kaikenlaista päivät, mutta kyllä kai tämä tästä asettuu. Vauveli on ruvennut potkimaan nyt niin että tuntuu potkut jo vatsan päältäkin oikein kunnolla. Tosin hirmu alhaalta!
Noista harjoittelijoista vielä että minulla tosiaan on niistä kokemusta ja kaikki te jotka olette menossa kättärille synnyttämään niin huomioikaa että se on opetussairaala eli käsittääkseni melkein jokaisessa synnytyksessä on mukana harjoittelija, jos sitä ei tietysti erikseen kiellä. Mulle ainakin tehtiin kaikki toimenpiteet kahteen kertaan eli aina kun esim.kohdunsuun tilannetta kurkittiin niin ensin katsoi harjoittelija ja sanoi sitten mikä on tilanne ja tämän jälkeen kätilö sitten tarkisti menikö oikein. Välillä tuo ylimääräinen ronkkiminen oli hiukan ärsyttävää, mutta äkkiä siihen tottui=)
Kuinkas usein teillä muuten on neuvoloita yms.? Mulla on ollut tähän saakka: 1.neuvola rv 9+ 2.lääkäri rv 12+ 3.neuvola 18+ ja seuraava eli 4.neuvola rv 23+
Niin ja ultrat olivat viikolla 12+ ja 19+.
Eipä muuta kun VIIKONLOPPUJA KAIKILLE!
T.kolomonen rv 20+4
...Nalle Puh-peitto ja pienenpieni body ja tietenkin laatikollinen mansikkasuukkoja (ja nyt ällöttää..). Siis Hulluilta Päiviltä.En paljoa jaksanut taaperrella siellä.
Pitää muuten sanoa, että se äippäpakkauksen makuupussi/peitto on tosi ihana.Mun mielestä siinä on tosi onnistunut kuosi. Nyt odottelen ilolla, kun muut saavat pakkauksensa (ne ketkä ottaa)ja mitä mieltä te olette pakkauksesta. Ja te, jotka otatte rahana, tulkaa ihmeessä kertomaan mitä hankitte sillä, jos jaksatte:)
Viikonloppuja helmiksille!
sjt+kovasti potkiva pikkumies 24+3
Huomasin just, että kello on jo melkein lauantai, joten taidampa aloittaa viikonlopun pinon...
Sinne sitten rustailen kuulumiset
Lohdullista tietää etten o suppareitten kans yxin. Meen tänää lääkärii tutkituttaa paikat ja otattaan tulehus- yms. näytteitä. Kovasti toivon ettei alapäässä o viä mitn muutoxia tapahtunu noitten supistusten takia..
[b]Henna[/b] oli saanu hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä!! ----<--@ Ja onnea pienestä [color=pink][b]tytöstä[/b][/color]!! *halaus*
Nyt mentävä patistelemaan kerholaista aamupalalle, tuntuu vaa tuo Puuha-Pete olevan kovin pop.. Mutt sehän loppus just. [color=purple][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]
Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv24+0/24+5)