Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viola Valeria ja Tiitus Daniel? Kommentteja kaipailisin.

12.10.2006 |

Meillä on siis kaksoset, 2kk ikäiset ja ristiäisiä vietetään ensi viikonloppuna.

Isosiskon nimi on Lovisa Anette.

Kovasti vielä epäilyttää nuo nimet, vaikka hyviä molemmat. Ihme mutta mua häiritsee hirveesti jos en ole saanut rehellisiä mielipiteitä lasten nimistä ennen niiden ilmoittamista sukulaisille. Joten auttakaa. Rehellisiä kommentteja kiitos!

Uusiakin saa ehdotella jos nuo ei ole hyvät. Entäs niiden yhteen sopivuus, onkohan tärkeää? tai sopiiko nuo yhtään yhteen??

Naale.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nuo ovat hyvät niin heitänpä pakkaa vähän sekaisin vielä ;=)

Linnea

Vanamo

Vellamo

Kielo

Veronika

Orvokki

Inkeri

Aurelia

Aurora (sopis hienosti Lovisan siskolle, tarviiko niiden edes trimmata, makukysymys! samoin kuin esim. Rebekka)

Fiona

Heini

Ilona

Olivia

Vendla

Lidia

Marikki

Neelia

Ottilia

Tuulia

Viena

...

Tiituksen kanssa saman tyylisiä esim.

Luukas

Joosua

Elia

Aamos

Paulus

Jeremia

Matteus

Salomon

Simeon

Sakarias

Samuel

Mikael

Matias

Topias

Taavi

---

ps.ja tarviiko sisarusten nimien trimmata yhteen ollenkaan. mun mielestä ehdottamasi ovat aika erilaisia (eri tyylisiä). jokaisella yksilölliset nimet, hyvä! noi nimiyhdistelmät ovat mielestäni oikein hyvät! voisin vaikka itekin niitä harkita (Kiitos ideasta ;=)!

Vierailija
2/10 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät nimet ja sopii nimet yhteen. Jopa sisarusten nimetkin sopii toisiinsa, vaikka minusta se ei ole tärkeää.

Viola Valeriassa hitusen häiritsee se kun nimet on kovin samanoloiset.

Mutta pidän enemmin Valeria-nimestä. Viola kuitenkin hyvä!

Valeria Lilian

Viveka Lilian

Vivia/Vivian Rianna

...nämä olisi minun makuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel olisi hyvä etunumenä.

Valeria ja Daniel, ihanat!

Vierailija
4/10 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Lovisa, Viola & Tiitus on minusta myös kivankuuloinen sisarusparvi.

Viola Valerialle ehdotan kuitenkin vielä yhdeksi vaihtoehdoksi nimen Vivian Valeria. Eli Viola on kyllä hyvä, mutta tarjoan vain vielä yhden vaihtoehdon makusteltavaksi.... Ja onnea kaksosten johdosta!!

Vierailija
5/10 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet sopivat mielestäni hyvin yhteen ja ovat kuitenkin erilaiset keskenään. Se on plussaa.

Rehellisyyden nimissä minun on kyllä sanottava, että Viola, Valeria ja Daniel eivät kuulu nimisuosikkeihini. Tiitus on ok. Mutta mahdoton kaikkia ihmisiä on miellyttää ja jos nämä nimet ovat teistä kauniita, niin annatte tetenkin ne! Nimimakuja on niin paljon...

Vierailija
6/10 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Viola on ihan kaunis nimi, mutta Valeriaa en kyllä laittaisi perään, joskaan en käyttäisikään, koska minulle tulee mieleen että se on viro/venäläis nimi ja varsinkin tuossa V V yhdistelmässä korostuu. :)

Viola Amanda tuli tässä mieleen ensimmäiseksi jos jotain ehdotan sekä

Viola Sofia

Molemmat pojan nimet ihan hyviä vaikka Daniel on mielestäni parempi.

Vierailija
7/10 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivan kuuloinen sisaruskolmikko; Lovisa, Viola ja Tiitus. Jäin iettimään jotain ehdotusta pojalle, jossa olis myös V-kirjain, kuten tytöillä, mutta eipä niitä paljoa mieleen tullut, muuta kuin nämä V-alkuiset (Veikko, Väinö, Viljami, Venni, Veeti ym.), jotka taas varmaan makuunne liiankin lähellä kaksoissisaren nimeä. Muita V-kirjaimen omaavia mitä mieleen tuli: Leevi, Paavo, Oliver... eikä noista mikään taida sopia joukkoon sen paremmin, Joten Tiitus on hyvä, ihanan pehmoinen nimi. Ja Tiitus Daniel kokonaisuudessaan nätti yhdistelmä. Viola Valeria on hyvä sekin, mutta jos jotain pitäisi muuttaa, niin toiseksi nimeksi tarjoaisin seuraavia: Eerika, Matilda, Linnea, Eedit, Aliisa, Ellen

Mutta siis noi teidän miettimänne yhdistelmät on oikeasti kauniita, eipä niissä juuri parantamisen varaa eikä tarvetta ole.

Vierailija
8/10 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hieman mietityttää kuitenkin Tiitus Daniel... Onko hankala ääntää T ja D kirjaimia yhdessä. Eli tuleeko Tiitus Taniel. Toisaalta harvoinhan käytetään toista nimeä, joten ei kai silläkään ole merkitystä.

Yksi sukulainen antoi tytölleen nimeksi Valeria, johon vanhempi naissukulainen kommentoi: " hui kauhistus sellainen nimi, sehän on se unilääke" . Eli ilmeisesti +70 ikäisille saattaa nimestä tulla tällainen mielleyhtymä. Ei meille nuoremmille kuitenkaan.

9/10 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola Valeria ja Tiitus Daniel, isosisko Lovisa Anette.

Ensiajatukseni: soinnikkaat nimiyhdistelmät teillä mielessä! Ei tarvis muuttaa yhtään :o)

Sitten: omaa henkilökohtaista makuani valitettavasti vähän häiritsee nimi Valeria... Jotenkin se vale-alku ei ole minusta kaikkein kaunein nimessä, sori.

Olen myöskin sitä mieltä, että veljellekin sopisi joku nimi, jossa olisi samoja kirjaimia kuin Violassa ja Loviisassa, ja löytyihän sellainenkin: Olavi! Mutta tuleeko sitten jo liikaakin samoja kirjaimia samaan perheeseen? Olavi Tiitus sopisi kyllä kivasti :o) Tai Tiitus Olavi?

PS. Jos yhtään lohduttaa, niin olen huomannut täällä nimipalstalla, että on kyllä tosi yleistä, että nimien valinta jännittää ja huolestuttaakin. Kun päätös on lopulta tehty, tulet huomaamaan, että nimet ovat just täydelliset (näin ainakin 99% tapauksista täällä ;o))

Vierailija
10/10 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se, että minusta Viola Valeria on hankala lausua, siis nuo vokaalit i-o-a-e-i-a sekä eri kohdissa olevat L-kirjaimet. Helposti siitä tulee myös Viola Varelia... En tiedä onko vain minun suussani vikaa! ;)

Koska pidän enemmän Violasta, niin vaihtaisin Valerian, mutta tämä on vain henkkoht mielipiteeni.

Myös Lovisa ja Viola muistuttavat toisiaan melko paljon, joten ihan erikuuloinen Tiitus tuntuu mukavalta vastapainolta. Minulta esimerkiksi Lovisa, Viola ja Olavi menisi jo sekaisin peräkkäin lausuttaessa. Eli kolmikko kuulostaa hyvältä sellaisenaan!

Ai niin, toinen huomautus vielä, eli lausutaanko Lovisa lyhyellä vai pitkällä iillä, eli samoin kuten kirjoitetaan vai ei? Tiituksen/Tituksen kohdalla noudattaisin samaa linjaa kirjoitusasun suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä