Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilttien tunnollisten tyttöjen uupumus?

Vierailija
26.05.2022 |

Onko teillä kokemusta?

https://yle.fi/uutiset/3-12454430

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan ja sympaattisen oloinen haastateltava videolla! Toivottavasti opinnot sujuu jatkossa ilman suurempia paineita (tosin lääkiksessä voi olla aika kilpailuhenkistä...)

Vierailija
2/6 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kilttien miesten masennus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa persoonallisuushäiriö johtuu varhaisen lapsuuden kelpaamattomuuden kokemuksista. Se on "perinnöllinen" siinä mielessä, että persoonallisuushäiriö saa vaatimaan liikoja sekä itseltä että muilta - myös omilta lapsilta.

Vierailija
4/6 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativa persoonallisuushäiriö johtuu varhaisen lapsuuden kelpaamattomuuden kokemuksista. Se on "perinnöllinen" siinä mielessä, että persoonallisuushäiriö saa vaatimaan liikoja sekä itseltä että muilta - myös omilta lapsilta.

Tuttua on, jopa niin että kaksi kertaa piti palaa loppuun ennenkuin aloin oppia jotakin.

Minun piti aina olla se joka ei tarvitse mitään. Joka uhrautuu kaikkien puolesta. Joka venyy loputtomiin.

Joka jaksaa ja käy vara-akuilla ja vara-akkujen vara-akuilla. Aina löytyi virtaa ja pakko jaksaa.

Työpaikalla kyllä-minä. Minulle voitiin soittaa kun hätä tuli kun joku oli sairastunut vaikka minulla oli vapaapäivä. Totta kai menin.

Opiskellessa mikään muu kuin täydellinen ei kelvannut ja siinäkin aina parantamisen varaa.

Ensimmäinen loppuunpalaminen oli "helpompi" toivuin nopeammin ja syöksyin takaisin samaan oravanpyörään. Mitään en siis oppinut.

Toinen oli sitten kunnon romahdus. Vuoden sairausloma ja jälkensä jätti niin että stressinsietokyky aleni todella lopullisesti. Tästä sitten pikkuhiljaa aloin oppia jotakin kun elämä oli mahdotonta alituisen stressin ja ahdistuken kourissa. Aloin oppia kuuntelemaan itseäni ja se ensimmäinen kerta kun sanoi EI oli minulle shokki. 

Ajattelin tehneeni jotain täysin hirveää, menin purkamaan mieleni eräälle työkaverille ja hän sanoi että ahaa, sinä vedit rajat. Onhan sinulla oikeus. Se oli valtava silmien avaus ja siitä lähti sitten paranemiseni. enempää ei tarvittu kuin tuo oikea henkilö kohdalle joka sanoi: sinulla on oikeus.

Opin etten ole se jota pompotellaan ja joka on aina käytettävissä. Aloin vaatia kunnioitusta ja vaalia rajojani. Nyt ei tulisi kuuloonkaan tuo entinen enää. Vyosia se vei mutta tässä ollaan!

Vierailija
5/6 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hs digissä oli juttua vaativasta persoonallisuushäiriöstä. Valitettavasti maksumuurin takana, olisin muuten lukenut:

Vaativa persoonallisuushäiriö pakottaa pyrkimään täydellisyyteen - Hyvinvointi | HS.fi

Vierailija
6/6 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo videon lukiotyttö miltään häiriintyneeltä vaikuttanut, ihme diagnooseja! Ottanut vaan lukion vähän liian tosissaan.