Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään, jonka elämä ja terveys olisi muuttunut paremmaksi vaihdevuosien jälkeen? Kaipaan rohkaisua.

N43
25.05.2022 |

Kärvistelen ensimmäisen VTI:n kanssa ja luin juuri, että vanhemmiten nämä vaan lisääntyvät. Alapääni on ollut viimeiset 10v kuin sahara, kiitos atopian. Hormonini heittävät häränpyllyä, menkkoja ei ole kuulunut yli kahteen kuukauteen mutta tissit on sitä kipeämmät -minulla, jolla ei yleensä ole juuri mitään PMS-oireita. (Ei, en ole raskaana.) Perussairaudet vaivaa ja tuntuu että tästä eteenpäin on pelkkää jyrkkenevää alamäkeä.

Kaipaisin siis rohkaisua, että elämä VOI vielä muuttua tästä paremmaksi, eikä vaan väistämättä huonommaksi. Minulla on diagnosoitu parin vuoden sisään useampikin perussairaus, joten kisaväsymys vaivaa ja jotenkin elämäni ensimmäinen VTI tuntuu naulalta arkkuun. Että nyt sitä mennään alamäkeä loppuun saakka.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamäkeä tämä tuntuu vain olevan! Mulla vaihdevuodet meni jo, nyt on käytössä hormonikorvaushoito. Sitten todettiin eräs yleinen perussairaus minullakin. Edelleen oireet sekoittuvat vaihdevuosioireiden kanssa.

Lisäksi koko ajan tuntuu olevan jotain pienempää kremppaa jossain päin kroppaa, mikä vaatii lääkärikäyntiä .

Vierailija
22/24 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita teille on tullut vaihdevuosissa ja missä iässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 v. loppui kuukautiset. Ei muita oireita. En myöskään ole tarvinnut hormonikorvaushoitoja tms.

Vierailija
24/24 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap hormonaalinen ehkäisy? Se ainakin kuivattaa, jos ei vielä vaihdevuodet ole.

Tämä olisi hyvä kaikkien tiedostaa. Mä käytin yhdistelmäehkäisypillereitä yli 20 vuotta. Pikkuhiljaa huomaamatta oli limakalvot menneet todella huonoon kuntoon. Ensin tuli virtsatietulehduksia ja oireilua vähäisestäkin limakalvojen kosketusta ja pahimpana uuden parisuhteen myötä pitkän tauon jälkeen seksi sattui älyttömästi, jopa niin paljon että repesin todella pahasti ja siitä jäi pitkäaikaiset vaurio ja kivut. Luulin että vaihdevuodet lähestyy. Lopulta sit lopetin pillerit kun epäilin että voisiko ne jotenkin vaikuttaa. Nyt vuosi lopettamisen jälkeen on limakalvot palautuneet normaaleiksi, ei enää kuivuutta.