Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sairaalloisten saitureiden läheiset suostuvat tyranniaan?

Vierailija
25.05.2022 |

Vähän random aloitus, mutta olen kiukusta puhisten miettinyt tätä asiaa katsoessani Saitureiden säästövinkit-ohjelmaa. Kys. ohjelmassa tapaukset ovat varmasti liioiteltuja ja ainakin osin käsikirjoitettuja, mutta onhan pakkomielteisen pihejä ihmisiä oikeasti olemassa. Täälläkin on ollut niistä pitkä ketju täynnä mitä uskomattomampia juttuja.

Ymmärrän vielä sen, että yksittäinen henkilö sekoaa talousasioiden suhteen, mutta miksi usein ympärillä elävät ihmiset taipuvat näiden sekopäiden tahtoon?

Nyt en siis puhu säästäväisyydestä, vaan siitä, että penninvenyttäminen on elämän tärkein pääasia ja rahan ajatteleminen hallitsee elämää. Esimerkkinä ohjelmasta: perheessä yksi henkilö määritteli miten paljon vettä muu perhe saa käyttää kylpyammeessa (noin 10 cm pohjasta). Muut sitten todella kylpivät käytännössä ilman vettä, mutta sadattelivat kuitenkin saiturin typeriä sääntöjä ja päähänpinttymiä.

Mietin siis omalla kohdallani, että jos mieheni päättäisi meidän säästävän tästä lähin vettä täyttämällä töissä vesipulloja ja teippaamalla kotona vesihanat umpeen, minä yrittäisin saada hänet hoitoon ja varmaankin muuttaisin pois.

Jotain kummallista näissä kuvioissa on pakko olla taustalla. Onko jollain kokemuksia siitä, miten yksi pihistelijä saa perheen polvilleen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pakkomielle on niin vahva, että muut väsyvät lopulta taistelemaan vastaan ja mukautuvat.

Toisekseen kontrollointiin taipuvaiset ihmiset eivät ota kumppanikseen toista kontrolloijaa, ja lapset mukautuvat elinympäristöönsä.

Vierailija
2/5 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pakkomielle on niin vahva, että muut väsyvät lopulta taistelemaan vastaan ja mukautuvat.

Toisekseen kontrollointiin taipuvaiset ihmiset eivät ota kumppanikseen toista kontrolloijaa, ja lapset mukautuvat elinympäristöönsä.

Varmastikin nuo saiturit ovat erityisen voimakastahtoisia ihmisiä. Tai ehkä osaavat manipuloida?

Sen vielä ymmärrän että lapsi mukautuu, koska vaihtoehdot ovat vähissä saiturin ollessa oma vanhempi.

Olisi niin kiinnostavaa kuulla kokemuksia!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Jos maksaa itse kulunsa, niin kellään ei ole nokan koputtamista asiaan.

Vierailija
5/5 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa. Jos maksaa itse kulunsa, niin kellään ei ole nokan koputtamista asiaan.

Nimenomaan, näin itsekin ajattelen. Usein saituri saa kuitenkin myös sen talouden toisen työssäkäyvän taipumaan oikkuihinsa. Miten? Miksi?

Ap