Voisiko joku tietäjä selventää mitä tämä tarkoittaa?(Lääkäriin liittyvä)
Minulle tehtiin laparoskopia endometrioosin ja kystan takia. Puhuttiin gynen kanssa että se kysta voidaan imeä pois samalla kun "poltetaan" endometrioosin pesäkkeitä pois. Toimenpiteenä lukee "munasarjarakkulan aukaisu ja reunan ompelu" huomasin että erikseen on poisto googlaamalla.
Mitä tuo siis tarkoittaa? Onko se siis imetty? Onko minulla munasarjassa ikuisesti ompeleet vai? Gynekologi oli ilmeisesti niin kiireinen ettei edes käynyt puhumassa minulle operaation jälkeen
Kommentit (5)
Eikö siellä omakannassa lue tarkemmin?
Avaus viitannee siihen että sen sisältä on poistettu jotain. Ompeleet voi olla itsestään sulavia, eikai nyt jälkikäteen enää lähdetä availemaan. Soita huomenna ajanvaraukseen ja kysy selvennystä!
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä omakannassa lue tarkemmin?
Ei lue kuin että poltettu reikä pinnalle ja keltaista nestettä tulee. Kuulostaa kyllä oudolta että olisi vain avattu ja jätetty. Varmaan ei ihan jokaista yksityiskohtaa ole kirjannut
Jos sisäisesti jotain ommellaan niin sulavilla tikeillä, ei jää pysyvästi ompeleita. Usein kyllä ihan vaan poltetaan eikä tartte ommella. Nätisti paranee, vaikkei uskoisi.
Sun pitää soittaa sinne sairaalaan. Ei me täällä tuollaisia asioita voida tietää.