Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan hinta ja erilaiset trendi"ruokavaliot"

Vierailija
23.05.2022 |

Jännä, miten näitten nykyisten ruokatrendien seuraajat eivät koskaan kritisoi sitä, miten kaikki noihin ruokavalioihin kuuluvat raaka-aineet ovat lähes poikkeuksetta sieltä kalleimmasta päästä.

Esim. FODMAP : Kiellettyjä : mm. omenat, kaalit, vilja, kuivatut hedelmät, palkokasvit, margariini yms. , Sallittuja : quinoa, tattari, hirssi, erikoisemmat hedelmät, voi, kylmäpuristetut öljyt....

Keto yms. : Kiellettyjä: mm. sokeri, margariini, peruna, riisi, maissi, viljat, Sallittuja : siemenet, pähkinät, voi, juustot ja erilaiset lihatuotteet.

Tämän lisäksi pitäisi nykytrendin mukaan vähentää maidon kulutusta ja vaihtaa edullinen peruselintarvike johonkin ylihinnoiteltuihin kasvi"maitoihin"

Ja lista jatkuu.

Miksi ihmisille yritetään myydä ylihintaista ruokaa eri ruokavaliohysterioinnin varjolla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatan vhh-ruokavaliota (tarkoitatko tämän "trendidieetiksi"?) ja en todellakaan syö kalliita ruoka-aineita, päinvastoin. Eikä mulle kukaan "myy" vaan osaan valita ruokani ihan itse.

Halvemmalla minä syön, kuin suositusruokaa syövä, koska ruokamääräni kun ovat huomattavasti pienemmät.

Vierailija
2/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmä se, joka myy, vaan se, joka ostaa.

Vierailija
4/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri aloittanut FODMAP-dieetin, ja mielelläni maksan vähän enemmän siitä että se ainainen ripuli, ihotulehdukset ja turvotus on taaksejäänyttä elämää. Se on aika ikävää olla laukkomassa jatkuvasti vessaan toivoen että ei räjähdä housuihin. Nyt minulla on ensimmäistä kertaa 15 vuoteen normaali suolentoiminta. Sitä osaa arvostaa, kun tuota ei ole ollut.

Vierailija
5/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö ap väkisin saada tappelun aikaan, vai oletko muuten vaan yksinkertainen? Terveydelliset syythän eivät voi mitenkään olla syynä erilaisiin ruokavalioihin, eihän?

En tarvitse mitään diagnoosia omalle tavalleni syödä, koska kokemus on osoittanut välteltävien aineksien listan. Mitään muuta korjaavaa toimenpidettä ei ole tarjollakaan, eikä parantavaa lääkettä, joten näillä eväillä on jatkettava. Ei se ole sinulta pois, jos joku syö eri tavalla, kuin sinä. Tämä on taas tätä turhanpäiväistä valitusta, kun joku ei toimikaan, kuin minä, ja se on sitten niin väärin.

Vierailija
6/6 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, nolo ap ei saanutkaan tuulta purjeisiin. 😆 miltä tuntuu, kun dissaamiset meni ihan harakoille?