Minkä ikäinen on boomeri?
Minkä ikäinen on boomeri syntymävuoden perusteella?
Kommentit (18)
Kaikki, jotka ovat tarpeeksi vanhoja ollakseen eläkkeellä, eli lähes kaikki ennen 60-lukua syntyneet.
Kyllä me kaikki yli 50 vuotiaat ollaan jo boomereita. Sanna kun itse on vielä teini, niin se on sitä mieltä ;)
Boomer on lyhenne sanoista baby boomer, joka viittaa Yhdysvalloissa vuosina 19461964 syntyneisiin ikäluokkiin.
Suuret ikäluokat olivat taas Suomessa elokuusta 1945 elokuuhun 1950.
Vierailija kirjoitti:
Boomer on lyhenne sanoista baby boomer, joka viittaa Yhdysvalloissa vuosina 19461964 syntyneisiin ikäluokkiin.
Suuret ikäluokat olivat taas Suomessa elokuusta 1945 elokuuhun 1950.
v. 1946-1964
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me kaikki yli 50 vuotiaat ollaan jo boomereita. Sanna kun itse on vielä teini, niin se on sitä mieltä ;)
Niin fiksu, kun se Sanna onkin niin hän ei ole keksinyt boomer - sanaa. Hän vain käyttää sitä, kuten useimmat muutkin.
Kaikki 40+ vuotiaat voivat olla boomereita, se riippuu enemmän siitä miten on perillä nykynuorison jutuista eikä niinkään iästä.
Tylsää raahata tuokin sana suoraan kun ihan eri-ikäisiä ovat jenkeissä.
Mikä vika suurissa ikäluokissa?
Joskus käytettiin keski iästä ylöspäin olevista nimitystä kalkkikset, jopa muumiot.
Nekin mieluummin kuin buumer.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sopii olla jo 40v. boomeri jos rouva PM niin haluaa. Sille ei kelpaa kuin nuoret, kauniit ja rohkeat.
Vierailija kirjoitti:
suomessa v 1983 syntyneet.
Ja mihin tämä perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki 40+ vuotiaat voivat olla boomereita, se riippuu enemmän siitä miten on perillä nykynuorison jutuista eikä niinkään iästä.
Kohtahan Sanna itsekin on boomeri. Miten se sitten voi jatkaa biletystä nuorison kanssa? Tai no tietty ikiteininä se varmaankin voi.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa v 1983 syntyneet.
Ja mihin tämä perustuu?
Käy lukemassa wikipediasta, vauva.fi automaattisensuroi syyn.
Boomeri tarkottaa vuosilukuja milloin on eniten syntyneitä, siihen ei vaikuta ikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin fiksu, kun se Sanna onkin niin hän ei ole keksinyt boomer - sanaa. Hän vain käyttää sitä, kuten useimmat muutkin.
Ekan kerran kuultiin koko boomer-sana Sannan suusta vaikka meillä on nuorisoa kotona. Sitten kuunneltiin huviksemme Youtubesta sen homon boomerlällätys, kauheeta räkää. 🤪
Suomessa boomerit n. 70-vuotiaita vähintään, koska syntyivät suuriin ikäluokkiin, viimeiset 1954. Amerikassa suuret ikäluokat yltivät vuoteen 1964, mutta sehän on heidän asiansa, ei siihen voi Suomessa vedota.
Eli 60-luvulla syntyneet on vielä boomereita. 70-luvulla syntyneet eivät?