Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille
Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.
Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.
Kommentit (1001)
Kutsukirjeen päällä lukee keitä kutsu koskee. Jos siinä on vain aikuisten nimet, niin silloin se ei koske lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut hääkutsun, jossa oli päällä minun, puolisoni ja yhden lapsemme nimi. Meillä oli tuolloin 4 lasta, ja kutsujat tiesivät tämän. Eli kolmelle lapselle hankittiin hoitaja häiden ajaksi, ja yhden otimme mukaan. Kutsuttu lapsi oli n. 3v. Häissä oli muitakin lapsia.
En olisi ikinä moiseen suostunut, vaan koko juhlat olisi jätetty pois.
Ollaanpas sitä maailman napa.
Menettekö perheenä myös lapsen kaverin luo? Entäs vessaan?
Olen eri, mutta en oikein ymmärrä sitä, että hääkutsuissa aletaan rajaamaan kutsuttuja siten, että vain osa perheen lapsista ovat tervetulleita, mutta osa ei. Mielestäni silloin on parempi kutsua pelkästään perheen aikuiset, jos lapsista ei kaikkia voi/halua syystä tai toisesta kutsua. Itse olisin pitänyt hyvin hankalana selittää niille kutsumattomille lapsille, että miksi he eivät pääse juhliin mutta muut pääsevät. En tiedä miten olisin tilanteen ratkaissut niin, että lapset eivät kokisi tilannetta epäoikeudenmukaisena. Hääparin läheisyydestä riippuen meidän perheestämme tällaisessa tilanteessa olisi osallistunut pelkästään vanhemmat tai toinen heistä, tai sitten olisimme jääneet koko perhe kotiin.
Lasten kavereiden luo meiltä meni yleensä pelkästään se lapsi, jonka kaveri oli kyseessä. Kerran muistan että kuopuksen kaverisynttäreille kaverin äiti kysyi, pystyisikö edes joistain perheistä tulla toinen vanhemmistakin mukana, jotta hänen vastuullaan ei yh:na olisi yksinään isoa laumaa 3-kesäisiä. Minä ilmoitin tulevani mielelläni apuaikuiseksi, koska mieheni pystyi jäämään muiden lasten kanssa kotiin.
Nykyisin kaikki lapseni ovat jo aikuisia ja olen itse kahden pienen lapsen mummi.
Jos teillä ei ollut n.cotiinipusseja viemisinä kuten aikuisilla yleensä on.
Miksi vitussa niitä pentuja on pakko raahata joka paikkaan? Muut ei tykkää, vanhemmat vaan.
Kohta 1 ei koske Marjatta, jos on täysi-ikäinen ja asuu muualla.
Jos juhlat ovat vain aikuisille, tulee se erikseen mainita kutsussa, viralliseen hääkutsuun ei kirjoiteta perheineen. Yleisesti häät ovat suomessa perhejuhla. Jos vanhempien nimet ovat kutsussa, kyllä etiketin mukaan heidän lapset ovat myös kutsuttuja, jos asiaa ei todella erikseen mainita. En kyllä ymmärrä miksi ap:n mies lähtee sinne yksin, itse jättäisin koko häät väliin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitussa niitä pentuja on pakko raahata joka paikkaan? Muut ei tykkää, vanhemmat vaan.
Miksi kutsua ihmisiä joilla on lapsia, jos ei lapsista pidä? "Muut ei tykkää", taidat kuulua vähemmistöön?
Minut saa kutsua myös lapsettomiin häihin! Meillä on lastenhoitajia. Älkää vaan oletteko että kaikki lapselliset raahaa jälkikasvunsa aina mukana
Ehkä nämä häät oli sellaiset aikuisten, nussitaan kännissä alasti ekaa kertaa alttarilla. Ei sellaisiin pidä lapsia viedäkkään. Kyllä suomalaisiin häihin ja hautajaisiin kuulu lapset. En kyllä ymmärrä missä on ongelma, itse vain jättäisin menemättä.
Taas joku vuoden vanha keskustelu! Miksi poistatte keskusteluja kun on näin hyviä jo olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Kutsun saaminen on samanlainen toimenpide kuin joululahjan saaminen, kun paikalla on paljon muitakin. Lukeeko siinä lahjapaketin tai kutsun päällä Maija Meikäläinen, Maija & Matti vai Maija perheineen, Matti perheineen, Maija & Matti perheineen?
Kun paketissa lukee Maija ja sieltä paljastuu vaikka yöpaita, ei Maija tietenkään ala voivotella, että kun tämä lahja ei nyt sovi koko perheelle, ei mun mies mahdu tähän ja lapset on vielä taaperoita.
Kun kutsussa lukee Maija ja sieltä paljastuu juhlakutsu, ei Maija tietenkään ala voivotella, että kun tämä kutsu ei nyt olekaan koko perheelle, kyllä puoliso + lapset pitää saada mukaan vaikka väkisin.
Loistava vertaus. Tämän otan heti käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Jos juhlat ovat vain aikuisille, tulee se erikseen mainita kutsussa, viralliseen hääkutsuun ei kirjoiteta perheineen. Yleisesti häät ovat suomessa perhejuhla. Jos vanhempien nimet ovat kutsussa, kyllä etiketin mukaan heidän lapset ovat myös kutsuttuja, jos asiaa ei todella erikseen mainita. En kyllä ymmärrä miksi ap:n mies lähtee sinne yksin, itse jättäisin koko häät väliin.
Missä tällainen etiketti on? Porvoossa vaiko Kouvolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranjumala, on minullakin lapsia enkä näe tässä niin mitään erikoista. Todella monet häät ovat nykyään lapsettomia, eiväthän ne lapset edes saa siitä juhlasta mitään. On vanhemmillekin mukavampaa juhlia harvakseltaan aikuisten kesken. Lapset ovat keskipiste ja suuri ilon ja onnen lähde vanhemmille, ei se vain ole valitettavasti sama juttu toisille.
Häätkin maksavat tuhansia(!) euroja, suokaa hääparille oikeus päättää omista tärkeistä juhlistaan. Ei tällaisesta ole mitään oikeutta loukkaantua.
Ei kai tässä vanhassa aloituksessa kyse ollut siitä, onko ok pitää lapsettomat häät, vaan siitä, ettei asiaa oltu tarpeeksi selkeästi ilmoitettu kutsussa. Kuinka vaikeaa nyt on lisätä kutsuun lause "juhlimme aikuisten kesken 😊"? Niin ei tarvitse tulkita mitä siinä kuoressa nyt lukikaan... aargghh.
Asia oli selkeästi ilmoitettu, kun kuoren päällä luki kutsuttujen nimet. Pitää sitä nyt sen verran ymmärrystä olla, ettei luule voivansa sinne koko katrasta silloin ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranjumala, on minullakin lapsia enkä näe tässä niin mitään erikoista. Todella monet häät ovat nykyään lapsettomia, eiväthän ne lapset edes saa siitä juhlasta mitään. On vanhemmillekin mukavampaa juhlia harvakseltaan aikuisten kesken. Lapset ovat keskipiste ja suuri ilon ja onnen lähde vanhemmille, ei se vain ole valitettavasti sama juttu toisille.
Häätkin maksavat tuhansia(!) euroja, suokaa hääparille oikeus päättää omista tärkeistä juhlistaan. Ei tällaisesta ole mitään oikeutta loukkaantua.
Ei kai tässä vanhassa aloituksessa kyse ollut siitä, onko ok pitää lapsettomat häät, vaan siitä, ettei asiaa oltu tarpeeksi selkeästi ilmoitettu kutsussa. Kuinka vaikeaa nyt on lisätä kutsuun lause "juhlimme aikuisten kesken 😊"? Niin ei tarvitse tulkita mitä siinä kuoressa nyt lukikaan... aargghh.
Kyllä, ainoa outo asia tässä on se, että asiaa ei oltu mainittu selkeästi. Luulisi tietysti että ymmärretään kutsun olevan vain heille, jotka kortissa on mainittu, mutta itse en laskisi vain tuon varaan. Ihan jo siinäkin pelossa, että niitä lapsia sitten väärinymmärryksessä paikalle tulisi.
Juuri tämän vuoksi, kuinka suuri vaiva se siihen on kirjoittaa, koska muuten se jää huomioimatta. Jos kerran haluaa aikuisten kesken juhlia, eikä kitistä jälkeenpäin kun eivät tajunneet.
Kutsut yleensä tilataan painettuna jostain. Minusta olisi ihan hölmöä lähettää lapsettomille kutsu, jossa lukisi, että kutsu ei ole tarkoitettu lapsille, vaikka sen miten ilmaisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen etiketti on? Porvoossa vaiko Kouvolassa?
Yleisessä järjessä se taitaa olla? Jos pitää veikata paikkakuntia, itseriittoiset hesassa, turussa ja tapmpereella ei haluta lapsia häihin. En minä tuo lapsiani sinun häihin väkisin, mutta ilmoita selkästi se kutsussa ja jos he eivät kelpaa sinun häihin, en minäkään ole tulossa? Mikä meni ohi, en halua sinun häihin mihin lapseni eivät ole tervetulleita? Pidä juuri sellaiset häät kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ainoa outo asia tässä on se, että asiaa ei oltu mainittu selkeästi. Luulisi tietysti että ymmärretään kutsun olevan vain heille, jotka kortissa on mainittu, mutta itse en laskisi vain tuon varaan. Ihan jo siinäkin pelossa, että niitä lapsia sitten väärinymmärryksessä paikalle tulisi.
Juuri tämän vuoksi, kuinka suuri vaiva se siihen on kirjoittaa, koska muuten se jää huomioimatta. Jos kerran haluaa aikuisten kesken juhlia, eikä kitistä jälkeenpäin kun eivät tajunneet.
Kutsut yleensä tilataan painettuna jostain. Minusta olisi ihan hölmöä lähettää lapsettomille kutsu, jossa lukisi, että kutsu ei ole tarkoitettu lapsille, vaikka sen miten ilmaisisi.
Vai, kutsu on vain aikuisille? Juhlat ovat vain aikuisille? Ei tarvitse erikseen mainita että vihaa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia oli selkeästi ilmoitettu, kun kuoren päällä luki kutsuttujen nimet. Pitää sitä nyt sen verran ymmärrystä olla, ettei luule voivansa sinne koko katrasta silloin ottaa mukaan.
Miksi kukaan perheellinen haluaisi osallistua teidän häihin? Meneekö insta kuvat pieleen? Älkää hankkiko lapsia, teidän disain elämä voi kärsiä tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai, kutsu on vain aikuisille? Juhlat ovat vain aikuisille? Ei tarvitse erikseen mainita että vihaa lapsia?
No kun ne juhlat ei välttämättä ole vain aikuisille. Vaikka juuri sinun lapsia ei ole kutsuttu, jotkut hääparille läheisemmät lapset on voitu kutsua. En minäkään kutsuisi omiin häihini lapsia, joita en juuri tunne, mutta omien sisarusten ja miehen sisarusten lapset voisin kutsua.
Etiketin mukaan kutsu oli oikein kirjoitettu.
Pitäisi enemmän tuoda tapakulttuuria tietoisuuteen, jotta tämän tyyppisiä erehdyksiä ei tule.