Minä en ole sopiva poliittisesti mihinkään.
Olen omillani toimeentuleva luovalla alalla työskentelevä käsityöläinen. Minulla on omistusasunto.
Tuntuu, että olen väärää yhteiskuntaluokkaa joka paikkaan. Olen liian oikeistolainen siirtolapuutarha-alueeni porukoihin. Liian oikeistolainen pitkäaikaistyöttömien kavereideni mielestä.
Sitten taas liian vasemmalla monien muiden mielestä. Elän osittain kelan tuilla. Saan montaa eri tukea.
Kommentit (10)
Monin tavoin olen solidaarisenpi kuin ihmiset, joiden mielestä olen liian oikealla. Minulla on esimerkiksi ollut ulkomaalainen puoliso. Kannatan aidosti ihmisten tasavertaisuutta. Nämä vasemmistoaktiivit tuttavapiirissäni ovat rasistisia kommenttiensa perusteella. Ja haluavat vetää jyrkkiä rajoja. Yhteisöllisyyttä on, mutta tiukasti rajojen sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Voithan olla kokonaan polittisesti puolueeton ja oma itsesi.
Niin minä olenkin. Mutta jollakin tavalla ihmisillä on tarve luokitella toiset ihmiset.
Esimerkiksi tämä siirtolapuutarha-alue. Monet asukkaat ovat mielissään hintojen noususta ja saadessaan myyntivoittoa joskus mökin myydessään. Oikein katsovat hintojen nousua euron kuvat silmissä. Mutta eihän tämä ollut alkuperäinen tarkoitus. Meno on ahneempaa kuin paikoitellen missään muualla.
Ja oman reviirin valvominen.
Vierailija kirjoitti:
Monin tavoin olen solidaarisenpi kuin ihmiset, joiden mielestä olen liian oikealla. Minulla on esimerkiksi ollut ulkomaalainen puoliso. Kannatan aidosti ihmisten tasavertaisuutta. Nämä vasemmistoaktiivit tuttavapiirissäni ovat rasistisia kommenttiensa perusteella. Ja haluavat vetää jyrkkiä rajoja. Yhteisöllisyyttä on, mutta tiukasti rajojen sisäpuolella.
Mieheni oli tummaihoinen. Siirtolapuutarha-alueella ei ole yhtään tummaihoista tai arabia asukkaina. Vaikka mökkejä on satoja.
Onko nykyään niin, vasemmistolaiset ovat enemmän rasisteja kuin oikeistolaiset? Luulin aina, että toisinpäin.
Tuttavspiirissäni on molempia ja ne törkeimmät rasistisimmat kommentit ovat tulleet vasemmistoihmisten suusta.
Minä näen melkein kaikissa puolueissa ja niiden arvomaailmassa jotain hyvää, en kuulu oikein mihinkään joukkoon, pitäisi olla ahdasmielisempi sopeutuakseen.
Minä en halua rajata ihmistä varallisuuden, koulutuksen tai muun yhteiskunnallisen statuksen mukaan. Monille tämä tuntuu olevan tärkeää. Rajata oma lokero.
Minulla on kavereina hyvin erilaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen melkein kaikissa puolueissa ja niiden arvomaailmassa jotain hyvää, en kuulu oikein mihinkään joukkoon, pitäisi olla ahdasmielisempi sopeutuakseen.
Samoin. Olen ollut pitkäaikaissairas ja -työtön. Ymmärrän vastaavissa tilanteissa olevien ahdistuksen.
Tuntuu vain, että pitää olla tosi voimakas, jotta jaksaisi vastustaa ihmisten piikittelyä. Ehkäpä se ärsyttää ihmisiä, kun olen tyytyväinen elämääni.
Otan sitten asenteen, että teen vain omat juttuni ja en välitä muista ihmisistä.
ehkä kuulut feministi puolueeseen.
Voithan olla kokonaan polittisesti puolueeton ja oma itsesi.