Koronako muka laantunut?
Täällä ainakin tilanne tuntuu polkevan paikallaan.... joka päivä noin 50-70% näytteistä positiivisia. Vielä kun tuossa ottaa huomioon että siinä ei oo kotitestit mukana niin tartuntoja on valtavasti vielä. Ei me tänä kesänä koronasta päästä. Nyt jo lähteny uutta varianttia kierrokselle.
Kommentit (85)
Jotka luulevat, että on kevätflunssaa ja allergiaa, ovat oikeasti koronassa! Niin minäkin luulin, mutta tein silti kotitestin kolme kertaa ja viimeinen oli positiivinen.
Kaupassa kuulen, kun monella on samanlaisia oireita kuin minulla oli. Kannattaisi varmuuden vuoksi testata itseään. Miettikää sitäkin, että jos allergiaoireet pysyvät, vaikka lääkitsette itseänne, niin voi ollakin koronaa.
Minäkin käytin ffp2-maskia, olen rokotettu, käytän allergialääkettä ja olen huolellinen ja silti sain koronan. Varmistin vielä virallisella testillä koronan, jotta voin välttää 3. rokotuksen.
Virallisen testin seurauksena sain tekstiviestin, jossa suositeltiin vapaaehtoisesti eristäytymään, jos vain voi, 5 - 10 vrk ja niin sitten tein, koska voin. Vähintään voi käyttää maskia ja pitää välimatkaa, jos on tartuttava. Kesä on täällä ja korona on edelleen täällä, mutta minä voin ottaa hetken rennommin, kun vasta-aineita sairastetusta koronasta varmasti on. Oli kaksi päivää kuumettakin ja yskä, silmien allergisen tuntuiset oireet ja nuha kestivät jopa kaksi viikkoa.
Ei todellakaan ole ohi. Väärää dataa pukkaa sairaalahoidossa olevista ja kuolleista. Ei ne todellakaan ole ne rokottamattomat jotka vakavasti sairaana ja menehtyy...
Eihän missään ole väitetty, että korona on laantunut, vaan päinvastoin sanottiin, että kesään mennessä se tulee tarttumaan kaikille, niillekin, joilla sitä ei vielä ole ollut. Tällaista en ole vielä huomannut, mutta kyllähän se nyt leviää rajoituksetta, kerta rajoituksia ei enää ole, paitsi paikallisesti jossain, esim. Tampereella oli vielä rajoituksia, vaikka Helsingistä ne poistettiin.
Kysehän oli sairaanhoidon resursseista, eikä taudin laantumisesta.
Miksi ihmisiä kuolee niin paljon nyt? Eikö se ollut ärhäkkäämpi aiempina vuosina se "korona"? Miten nyt sitten kuolee yhtäkkiä näin paljon kun alettiin jakelemaan näitä kierroksia, jotku ottanu jo 3 ja suu vaahdossa oottamassa neljättä ja viidettä kuinka monta ne ikinä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole ohi. Väärää dataa pukkaa sairaalahoidossa olevista ja kuolleista. Ei ne todellakaan ole ne rokottamattomat jotka vakavasti sairaana ja menehtyy...
Ai väärää dataa? Minkä mukaan? Rokotetuilla on kuitenkin paljon vähemmän vakavia tautimuotoja ja kuolemia. Kannattaa myös muistaa, että riskiryhmiin kuuluvat ovat silti ensisijaista riskiryhmää, vaikka olisikin rokotettu.
Koronatartuntoja viikossa: + 11 485
Sairaalassa 592, joista teholla 20
Koronaan kuolleita kahdessa viikossa 256
Aamun koronainfon esitysaineisto
https://stm.fi/documents/1271139/121048516/STM_THL_covid19_tilannekuvai…
2020-2021 saattoi olla myös alikuolleisuutta, kiitos rajoitusten. Ei levinnyt influenssa, noro ja muutkaan pöpöt jotka voi olla vanhuksille tappavia.
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, ja puut puhuu ja lehmät lentää. 🙄
No älä. Oli kyllä taas yks saatanan typerä veto tuo rajoitusten poisto, etenkin maskisuosituksen poisto. Mutta tehty mikä tehty.
Vierailija kirjoitti:
No älä. Oli kyllä taas yks saatanan typerä veto tuo rajoitusten poisto, etenkin maskisuosituksen poisto. Mutta tehty mikä tehty.
Niin joo senhän takia nyt ihmiset kuolee. Eikö ne rokotteet pitänyt toimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sinulle saatanan idiootille jaksa enää näitä perusasioita selittää. Jos oot niin tyhmä ettet oo tähän mennessä tajunnut mistä tässä on kyse niin antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungilla ei näy enää ketään vaipat naamalla. Miten ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai väärää dataa? Minkä mukaan? Rokotetuilla on kuitenkin paljon vähemmän vakavia tautimuotoja ja kuolemia. Kannattaa myös muistaa, että riskiryhmiin kuuluvat ovat silti ensisijaista riskiryhmää, vaikka olisikin rokotettu.
Aika jännä kun nyt sanoit tuon kun itse tiedän 3 rokotettua jotka kuollut "koronaan" tai johonkin muuhun mutta sitten taas rokottamattomat ovat elämänsä kunnossa. Että hmm? Voisitko vielä avata vähän lisää tätä sinun logiikkaasi.
Ai taas näitä "mää tiärän"-ihmisiä. 🥱
Minäkin tiedän, että rokottamattomat eivät suinkaan ole elämänsä kunnossa. Ovat sairaalassa vielä ennen kuin tämä vuosi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sinulle saatanan idiootille jaksa enää näitä perusasioita selittää. Jos oot niin tyhmä ettet oo tähän mennessä tajunnut mistä tässä on kyse niin antaa olla.
Lol olet hauska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungilla ei näy enää ketään vaipat naamalla. Miten ihanaa!
Mitä helvettiä se sua kiinnostaa käyttääkö muut maskeja vai ei? Minun puoesta sinä ainakin saisit sen saatanan ruman tyhmän naamas peittää vaikka täysin ettei tartteis sitä katella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-veteraania taitaa alkaa jo pikkasen väsyttää yli kahden vuoden taisto. Huilaile välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä kun nyt sanoit tuon kun itse tiedän 3 rokotettua jotka kuollut "koronaan" tai johonkin muuhun mutta sitten taas rokottamattomat ovat elämänsä kunnossa. Että hmm? Voisitko vielä avata vähän lisää tätä sinun logiikkaasi.
Ai taas näitä "mää tiärän"-ihmisiä. 🥱
Minäkin tiedän, että rokottamattomat eivät suinkaan ole elämänsä kunnossa. Ovat sairaalassa vielä ennen kuin tämä vuosi on ohi.
Taidat itsekkin olla ika "mää tiärän" ihminen. heh
Ei jaksa enää mitkään koronat kiinnostella.