Ajokortittoman kutsuminen mökille
Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.
Kommentit (626)
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Jos mulla olisi mökki jossain skutsissa ja haluaisin ihmisiä kylään, niin tekisin kyllä kaikkeni että jengi pääsee tulemaan.
Maalla joku 20km suuntaansa ei ole matka eikä mikään, hakea tutun tuttua. Käykää vaikka samalla matkalla kaupassa, niin homma bueno.
Ei se ehkä muulloin niin ongelma olisikaan mutta kesken juhlien järjestelyn vituttaisi hakea ketään noin kaukaa. Yleensä on tarjoilujen valmistamista ym. työtä kädet täynnä.
Eikö ole muita perheenjäseniä. Huonosti suunniteltu
Kai nyt JOKU löytyy hakemaan. Aika kurjaa tehdä tästä ongelma. Voithan sanoa kaverille, että sinulla on kädet täynnä emännöintiä, mutta yritetään keksiä jotain, vaikka se taksi sitten viime kädessä. Eikö juhliin ole tulossa vaikka jotain sukulaisnuorta, joka innokkaana tuoreena kuskina maksua vastaan hurauttaa?
Yritän ymmärtää millainen ihminen tulee kysymään aihe vapaalta neuvoa miten toimia kun ei halua hakea ystävää mökkiijuhliin asemalta.
Laita siihen kutsuun, että saapuminen vain omilla kulkuvälineillä, ja kaikki muut vaatimukset, joita sinulla on, kun haluat pitää mukavat, rennot juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Tulee edellisenä päivänä, jolloin haet hänet ja saa auttaa sua sitten juhlien järkkäämisessä? Tai, sitten taksi.
Tää oli ainut järkevä ehdotus
Haluatkonyt vain,ikäänkuin alleviivata sitä ja saada täältä positiivista huomiota sille, että sinulla on sekä kesämökki,että omistusauto ?
Meillä haetaan juhliin aina vanhukset autolla. Joku juuri kortin saanut sukulaistyttö tai poika hakee.
Itse olen autottomana tuollaisissa jutuissa joskus hankkiutunut sinne mistä päin muita on tulossa autolla, jos sinne pääsee julkisilla ja tulee halvemmaksi kuin taksi. Taksikaan ei satasia maksa, jos ei ihan mitä tahansa riistotaksia tilaa, mutta aina ei kaikilla taksihintoihin ole varaa. Tuossa tilanteessa tulisin taksilla, jos sellainen on saatavilla sieltä 20 km päästä, ja toivoisin saavani paluumatkalla kyydin joltain.
Vierailija kirjoitti:
Eihä hän mikään paras ystäväni ole, yksi vähän isommasta kaveriporukasta. Muut tulevat tosiaan eri suunnasta niin heillekin haku tuottaisi ylimääräisen 40 km:n mutkan, en tosiaan rupea heiltä sellaista vaatimaan.
Ehkä vaan sanon suoraan että ottaa taksin. Oletin automaattisesti että hän tulisi taksilla, ei kai se nyt niin kallista ole.Ap
Tästä huomaa heti, että taas joku porvoolainen vauhdissa.
Tuollainen 20 km matka taksilla maksaa täälläpäin ainakin n. 40 e, jos ei jo jopa enemmänkin. Aika topakka hinta maksaa 80 e taksista, siihen päälle julkinen liikenne (mikä liekään sitten), mökille tuotavat ruoat ja juomat sekä muu mahdollinen käyttötavara.
Hän varmasti mielellään maksaisi sinulle kyydistä jos käyt hakemassa ja viemässä hänet asemalle. Voithan sopia hänen kanssaan, että hän tulisi esim. aamupäivällä, jolloin sinun ei tarvitse lähteä kesken kaiken hakemaan ja saat lisäapukäden mökille järjestelyihin. Asiat ovat vaikeita jos niistä haluaa tehdä vaikeita!
Omasta puolestani näillä bensan hinnoilla hakisin ja veisin ihan mielelläni vaikka tuolla toisen taksisuunnan hinnalla (40 e), siinä on jo 1 e/km korvausta. Sillä kattaa erittäin hyvin bensakulut ja ajamiseen kuluvan ajan.
Ihan ohiksena tuosta taksista. Olin muinoin maalla eräissä juhlissa ja pitk lähteä kesken pois. Soitettiin taksi. Paikkakunnan toinen taksi oli ajossa 50km itäänpäin ja toinen 50 km länteenpäin. Joku naapuri tuli sitten kyytimään.
Hae hänet vaikka päivää ennen. Silloin ei ole kiitettä. Yöpyy teillä tai mökilänne.
Pois mennessä pyydä joku vieras viemään hänet pysäkille, josta pääsee jatkamaan julkisilla. Eihän sen tarvitse samassa suunnassa olla kuin tuo 20 kilometrin päässä oleva paikka.
Ihan takuulla joku vieraista kulkee julkisen liikenteen pysäkin ohi. Oletettavasti jopa pitkänmatkan linja-autojen tai junien.
Onko provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Tulee varmasti ihanat juhlat, kun aikataulu on minuutilleen. Mukavaa kesäjuhlaa!
Kuka haluaa lähteä yhden ainoan vieraan vuoksi tunniksi pois kun samaan aikaan pitäisi tehdä juhlajärjestelyjä ja ottaa vastaan muita vieraita?
Ihan helvetin itsekäs vieras jos ei voi taksia käyttää. Maksaa se omankin auton käyttö, ei ole ilmaista autokyytiä olemassakaan.
Maaseudulla ei edes enää välttämättä saa taksia, kun Berner poisti päivystysvelvollisuuden.
Kuuntelin kerran, kun joku tuntematon mies viereisessä pöydässä kertoi, miten joutui viettämään pikkupaikkakunnalla yön ulkona, kun ei saanut taksia sinne.
Jaa no mä kyllä jättäisin nämä mökkibileet väliin.
Kuka edes viitsii raahautua jonnekin hikiselle mökille skutsiin yksiä bileitä varten joita emäntä valmistelee hiki tukassa minuuttiaikataululla?
Mökillä oleilussa avainsana on rentous ja kiireettömyys. Jos sitä ei ole luvassa mulla on este, en pääse millään tulemaan.
Ei se muiden mökillä bunkkaaminen niin hauskaa ole kuin mökin omistajat kuvittelevat. Aina niille mökeille kuitenkin vingutaan.
Typeryyden huippu on kutsua yhtäaikaa liikaa väkeä ja yrittää järjestää mökkioloissa jotain suuren luokan kalaasia mikä kestää pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Haluatkonyt vain,ikäänkuin alleviivata sitä ja saada täältä positiivista huomiota sille, että sinulla on sekä kesämökki,että omistusauto ?
Kyllä haluaa ja kaiken saaneena haluaa alleviivata myös sitä, että hänellä on aivan liikaa ystäviä ja tuttavia niin että hänen ei tarvitse välittää itse juhliinsa kutsumista vieraista.
Autottomana toteaisin, että jos ei aktiivisesti tarjota kyytiä, niin en lähtisi koko juhliin. Olisi mulla taksiraha, mutta en minä viitsisi jonkun mökkibileiden takia vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae hänet vaikka päivää ennen. Silloin ei ole kiitettä. Yöpyy teillä tai mökilänne.
Pois mennessä pyydä joku vieras viemään hänet pysäkille, josta pääsee jatkamaan julkisilla. Eihän sen tarvitse samassa suunnassa olla kuin tuo 20 kilometrin päässä oleva paikka.
Ihan takuulla joku vieraista kulkee julkisen liikenteen pysäkin ohi. Oletettavasti jopa pitkänmatkan linja-autojen tai junien.
Onko provo.
Ei mökkiseuduilla välttämättä kulje busseja kuin arkena, jos silloinkaan. Ei meidänkään mökille pääsisi kuin taksilla.
Miksi se taksi on kammotus? Miksei voi käyttää sitä vaan ihan pakko lokkeilla?
Ei se ole lokkeilua, etenkään kun muut tulevat omilla autoillaan, kyllä mahtuu yksi kyytiin jos halua on.
Tulee edellisenä päivänä, jolloin haet hänet ja saa auttaa sua sitten juhlien järkkäämisessä? Tai, sitten taksi.