Ajokortittoman kutsuminen mökille
Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.
Kommentit (626)
Voi tulla paikallisella taksilla tai kulkea matkan polkupyörällä.
Jos haluaa tulla, niin tulee taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on minulle tärkeä ihminen järjestän jotenkin haun. Pyydän vaikka jotain toista poikkeamaan sitä kautta. Jos ihminen ei ole tärkeä, niin miksi olet kutsunut juhliisi?
Minusta kohtuutonta pyytää jotain toista vierasta ajelemaan ylimääräiset 40 km, jos eivät ole kummemmin tuttuja edes.
Ei taida olla hyvä ystävä. Ystävän hakemiselle eihän tuo ole pitkä matka. Päivittäin ajan vähintään 40 km. Miksi kutsuit, kun et oikeasti välitä.
No ei oo vaikeeta käydä hakemassa.
Älä keksi tekemällä tehtyjä ongelmia.
Minusta riippuu tilanteesta. Jos kutsuisin ystävän vierailulle tai korkeintaan muutaman hengen seurueella vaikka juhannukseksi, haku sisältyy pakettiin.
Jos taas on kyseessä kymmenien henkien kesäbileet, joissa vieraat lähtevät illaksi kotiin, silloin kutsu ei sisällä kuskauksia. Avoin kutsu on enemmänkin tunnustelu, että ketkä kaikki pääsevät paikalle tavalla tai toisella, ja vieraat voivat keskenään sopia kyytejä. Juhlien päävastuulliselle riittää tietää ketkä ovat tulossa ja huolehtia, että on parkkipaikkoja, ruokaa, juomaa, tarpeeksi pöytiä, juomavettä, huussissa tilaa, käsienpesupaikat, saunassa puita yms. mikä on usein mökkioloissa jo varsin paljon työtä.
Hän voi tulla taksilla, jos haluaa juhliin, eikä kukaan ole ajamassa läheltä asemaa.
Miksi palstalaiset eivät juuri koskaan tunne sellaista asiaa kuin taksi?
eiköhän tämä alustus kerro aloittajasta enemmän kun tuosta pientä palvelusta pyytävästä.
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Taksi on keksitty.
Ei kukaan halua olla kuskina koko iltaa tai seuraavaa päivää jos tyyppi haluaa kotiinsa.
Jos mulla olisi mökki jossain skutsissa ja haluaisin ihmisiä kylään, niin tekisin kyllä kaikkeni että jengi pääsee tulemaan.
Maalla joku 20km suuntaansa ei ole matka eikä mikään, hakea tutun tuttua. Käykää vaikka samalla matkalla kaupassa, niin homma bueno.
Vierailija kirjoitti:
Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.
Ap
Tulee varmasti ihanat juhlat, kun aikataulu on minuutilleen. Mukavaa kesäjuhlaa!
Autoilevana sanon, että 20 km suuntaansa ei vie kauan aikaa, tuon ajaa hetkessä. En kehtaisi jättää autotonta vierasta asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalaiset eivät juuri koskaan tunne sellaista asiaa kuin taksi?
Milloinkas olet viimeksi ajellut maalla taksilla? Taksit maksavat tuon taksiuudistuksen jälkeen aivan hunajata hunajata. Siinä menee äkkiä taksireissuihin satanen jos toinenkin.
Pikkupaikkakunnissa ei välttämättä ole taksia
Ukko39 kirjoitti:
Jos mulla olisi mökki jossain skutsissa ja haluaisin ihmisiä kylään, niin tekisin kyllä kaikkeni että jengi pääsee tulemaan.
Maalla joku 20km suuntaansa ei ole matka eikä mikään, hakea tutun tuttua. Käykää vaikka samalla matkalla kaupassa, niin homma bueno.
Ei se ehkä muulloin niin ongelma olisikaan mutta kesken juhlien järjestelyn vituttaisi hakea ketään noin kaukaa. Yleensä on tarjoilujen valmistamista ym. työtä kädet täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupaikkakunnissa ei välttämättä ole taksia
Jos on asemakin paikkakunnalla niin kyllä taksinkin sieltä todennäköisesti saa.
Jos se on minulle tärkeä ihminen järjestän jotenkin haun. Pyydän vaikka jotain toista poikkeamaan sitä kautta. Jos ihminen ei ole tärkeä, niin miksi olet kutsunut juhliisi?