Noin 40v: Paljon tililläsi on rahaa tällä hetkellä?
Kommentit (92)
Puolison kanssa yhteisellä tilillä 11 000 e, vähemmän kuin yleensä kun on innostuttu maksamaan asuntolainaa reippaammin pois. Jouluun mennessä olisi laina maksettu, mutta en tiedä olisiko tähän maailman aikaan sittenkin fiksumpaa kartuttaa tarvittaessa liikkuvaa rahaa kuin huolehtia velasta.
300e 30 vuotta ryötä tehtyä. Piti säästää ajokorttiin ja säästän edelleen. Noin 50v koittaa vapaus ja saan ostettua kovalla ylityöduunilla 1000e auton. Ennen sitä 3000e ajokortti. Menee vielä hetken kun vuokra vie tonnin 8e h palkasta kuussa.
Ehkä noin 3500e. Vähän aikaa sitten oli vielä reilusti yli 9000e. Mutta halusin pistää kodin sisustusta vähän uusiksi. Piristi ja nyt ei kiinnosta enää "tuhlailla"
Lapsille sukanvarteen kirjoitti:
300e 30 vuotta ryötä tehtyä. Piti säästää ajokorttiin ja säästän edelleen. Noin 50v koittaa vapaus ja saan ostettua kovalla ylityöduunilla 1000e auton. Ennen sitä 3000e ajokortti. Menee vielä hetken kun vuokra vie tonnin 8e h palkasta kuussa.
Lottoa tai unohda haaveesi. Ei tule Suomessa toteutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi tytöt ja pojat kun en tiedä! Mies sanoi laittaneensa sinne puolet bonuksistaan, meillä kun on yhteinen talous, mutta vain hänellä on suuret tulot ja lisäksi yllättäviä bonuksia. Hän toivoo, että keksisin mihin sijoittaa, joten täytyykin käydä vilkaisemassa, että paljonko. Kiitos ap kun muistutit!
Talous ei ole siis kuitenkaan täysin yhteinen, jos mies laittoi tilille vain puolet bonuksistaan. Menikö toinen puoli toiselle perheelle? Ärsyttää kun jotkut fleksaa miehen tuloilla niinkuin jossain 50-luvulla.
Reilu 600 euroa käyttötilillä. Säästössä noin 23 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla vaikuttaisi olevan aika paljon rahaa tilillä. Olen vähän kade.
Sairaanhoitajia, sossuja, opettajia tms riistäjiä.
Käyttötili: 1800
Taloustili: 2000
Säästötili 1: 91000
Säästötili 2: 30000
Vain vähän, mutta ensi viikolla tulee palkka & lomaraha, ihanan iso summa tänä vuonna.
n 7000 e, otin lainaan bankeista kun sain 15 vuodeksi 20 pros korkoa, nyt jhyvä mennä espanjaan sossun rahoilla ja ansikalla
Omasuulähempänäkuin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla vaikuttaisi olevan aika paljon rahaa tilillä. Olen vähän kade.
Sairaanhoitajia, sossuja, opettajia tms riistäjiä.
Minä olen työtön ja tililläni on reilu 40.000e.
Mä olen yli viiskyt, keskituloinen, palkkatilillä nyt eur 40) ja säästötilillä vajaa tonni.
Kaikki menee mitä tulee. Enkä edes muista koska olisin uusia vaatteita/kenkiä ostanut.
Sähkö maksaa, ruoka maksaa, vakuutukset kauheen kalliita, ja okt:n lainaakin vielä jäljellä 100tonnia.
Polttoaineeseen (pitkät työmatkat, yli 100km/pv) menee ihan törkeän paljon rahaa, autovakuutukset ja käyttömaksut on nekinihan ryöstöä.
En usko että saan säästettyä pahemmin jatkossakaan, aina tulee joku yllättävä meno, viimeks hajos pesukone.
Tänä kesänä ei matkustella edes kotimaassa.
Noin 15 000 tilillä, tässä on parin vuoden aikana pistetty säästöjä haisemaan noin 30 000 verran.
43 v. ja tilillä 3900 €. Ei tällä juhlita, sellaiselle puolikkaalle on jo käyttökohde kohtapuoliin. Onneksi ei ole velkaa.