Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ENSKAT viikolla34~~

18.08.2008 |

Uusi pino taas uudelle viikolle. satesita on ainakin täällä meillä päin. Yritän illalla palata paremmalla aikaa.

Vanhat jutut:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapö: Hienot mitat siellä! Justus oli muistaakseni juuri samanpituinen 3 kk neuvolassa. Päiväunivinkkjeä ei juuri ole, koska meillä on nukuttu koko kesä 0,5 - 1,5 tuntia, koskaan ei voi etukäteen tietää, kuinka kauan nukkuu. Meilläkin on sekä lyhyitä että pidempiä unia niin vaunuissa, autossa kuin sängyssäkin. Toivon, että viimeistään pakkasilla pitenee... Mietittiin matkakohteeksi Kreikkaa, mutta haluttaisiin lentää täältä kotipaikkakunnalta, ja pakettimatkojen hinnat olikin yllättävän kalliita. Toinen vaihtoehto olisi sitten omatoimimatka Riikaan, tai ehkä sitten se perinteinen Kanaria.. Jos haluaa täältä lentää, niin vaihtoehtoja on aika vähän. Tuntuisi vauvan kanssa niin paljon helpommalta lentää suoraan täältä.

Weera: HM soitteli tässä yhtenä päivänä, ja kovasti oli ihastunut pikku Ainoon! : ) Oli just syömässä mun kesällä antamaa lahjatikkaria, kun arvasi Justuksen syntymäpäivän oikein, ja siitä oli tullut mieleen soittaa.

Pacolle paranemisia!

Hermione: Toki on sallittua kirjoitella välillä enemmän omia kuulumisia ja jättää kommentoinnit vähemmälle : ) Ehtisittekö taas treffata ensi viikolla? Meillä ei ole oikein mitään ohjelmaa tiedossa. Olen itse aika lyhytpinnainen, mutta toivottelen silti hermojen kestämistä sinne, kun pikku tutkimusretkeilijä maistelee kaikkea : )

Susanna: Harmi että sielläkin tissilakkoillaan : ( Se on tosi turhauttavaa äidille, kun toinen kitisee ja jopa huutaa, mutta tissi ei vaan kelpaa. Meilläkin on sitä välillä ilmassa. Hyvä että kuitenkin mukista menee korviketta.

Buuffa: Harmi kun ette päässeet uintiryhmään. Eikös noin vuoden ikäisen kanssa voi jo mennä ihan normaaleihin lastenaltaisiin polskimaan, ettei tarvitse olla erityisesti 'vauva-aika'?

Itselle ei kai sen erityisempiä... Kotiuduttiin vihdoin mummolastakin, kaksi viikkoa oltiin putkeen reissussa. Ihana kyllä olla kotona, ja vielä ihanampi, kun saatiin melkein kaikki pyykit pestyä jo mummolassa. Nyt vasta tajuan, kuinka paljon Justus on oppinut liikkumaan parin viikon aikana, kun näkee sen liikkuvan täällä kotona. Peruuttaa mm. sohvapöydän ja tv-tason alle ja olipa se eilen illalla jo räpeltämässä videoitakin. Siirrettiin keittiössä ruokapöytää, että mahtuu sielläkin kömpimään, tähän asti olen keittiössä pitänyt sitterissä. Justus taitaa nyt itse jättää kolmannet päikkärit pois. Meillä on siis sellaisina päivinä nukuttu vieläkin kolmet, jos ne on olleet tosi lyhyitä, mutta nyt ei meinaa millään rauhoittua niille kolmansille. No, jospa ne alkaisikin sitä kautta pidentyä samalla... toivossa on hyvä elää.

Mukavaa viikonloppua! M & J

Vierailija
42/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä ihan varta vasten huhuilemaan sua että nähdäänkö ens viikolla =) mikäs päivä sopis parhaiten? meillä ei taida olla muina päivinä kuin maanantaina ohjelmaa. Katsellaanko vaikka sunnuntaina alustavat säätiedotukset ja sovitaan sitten päivä?

Onnesk noi hermostus-kohtaukset on aika ohimeneviä puuskia, kiitos vaan hermo-toivotuksista =)

h+e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edwinalla oli tänään 6kk tarkastus, paino on nyt 8420 ja pituus oli sama kuin kk sitten eli 66,5. Terkkarin kanssa mietittiin että varmaan viimeksi otettiin väärin. Kuukauden päähän saatiin ylimääräinen neuvola kerta, kasvukontrolliin.

Tipu: Edwina on tarhan aloittaessa 10,5 kuukautta, yritän kyllä venyttää vielä kuukaudella tarhaan menoa, eli helmikuun alkuun. Olisi silloin melkein vuoden.

Kyllä hieman harmittaa laittaa noin pieni tarhaan, mutta oman pääni takia haluan töihin jo.

Fiiu kyselit nukkumisjärjestelyistä, meillä neiti on nukkunut alusta asti omassa huoneessa, mies ei ole juurikaan öisin herännyt neidin ääntelyihin ja oltiin sovittu että hoidan yöt, voin sitten päiväsaikaan tytön kanssa nukkua päikkäreitä. Meillä ei olla kyllä 2kk enää yöllä syötykään.

Mama: huomenna on ensimmäinen vauvauinti, tulen sitten kertomaan kuinka meni.

Kallelle ja Eetulle onnittelut, tänäänhän tulee kuukausia täyteen :D

Äiti ja Edwina tänään 6kk

Vierailija
44/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione:

Hermotsempitykset sinne. Tuttua on tääläkin toi tietsikalle tunkeminen. Pari kertaa on saanu jo laittaa näppäimiä paikoilleen kun Neea on repiny ne irti. Jos ei usko niin mä luovutan usein laittamalla kannen kiinni ja jatkan sit paremmalla ajalla. Siinä on yks syy miks mun kirjottelut on nykyään vähäsempiä. Mut kun joskus pitäs kattoo jotain tarkeetäkin koneelta niin sit kyllä hermot paukkuu.

11 kk onnittelut Eetulle. Jännä toi muskari asia, kun täälä muskari maksaa 50 eur/ syyslukukausi, eli alkaa ens viilolla ja loppuu joskus joulukuussa. Pidän sitä suorastaan ilmasena.

Buuffa ja Neea

Vierailija
45/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMIONELLE kovasti hermojen kestävyyspuhalluksia. Ne on kyllä välillä koetuksella!! Meilläki joko hymyillään tai aletaan huutamaan ku kielletään. Ja eiku sama homma jatkuu ja jatkuu...

WEERA en ole ite nähny tota kainarin juttua. Mut miehen mukaan olen melkein kuvassa. : ) Pitäis käydä jossain lukasemassa.

Joo, mutta viime yö oli taas mitä oli joten taidan painella hetkeks sohvalle ku Eemil nukkuu.

Viikonloppuja kaikille

O ja E

Vierailija
46/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustahan on tullut peräti palstaterrori... Mies kun on lomalla, eikä reissun jälkeen olla jaksettu sen kummempia tehdä, niin mies on leikittänyt poikaa ja äiti roikkunut koneella : )

Unohdin edellisestä viestistä, että keräsin, soseutin ja pakastin äitini luona sokerittomia viinimarja- ja karviaissoseita Justukselle. Olen tuosta ylpeä, kun en ole mikään säilömisguru. Perinteisesti ollaan anopilta saatu mehuja, hilloja ja mansikoita. Harmi kun mustikkaa ja vattua oli siellä päin tosi huonosti. Omenaa on tulossa ja sitä ajattelin myös pakastaa sokerittomana soseena.

Käytiin äsken katselemassa matkiksia ja saatiin jonkinlaista riitaakin aikaiseksi. Mies kun arvostelee kaikkia rattaita siitä, että niissä ei ole jousituksia, liian pienet pyörät tms. Minä taas ajattelen enemmänkin istumisasentoja ja -pehmusteita. Ajattelin jo niinkin pitkälle, että jos satutaan joskus saamaan kakkonen, joka haluaa istua yhtä pienenä kuin Justus, niin olisi kiva saada sellainen malli, jossa on pienenkin hyvä olla puoli-istuvassa asennossa. Joihinkin matkiksiin saisi jopa pehmeän kopan, niin ei tarvitsisi isoja yhdistelmiä ollenkaan, ne kun on meillä lainassa. Ja Gracon rattaissa kiehtoo mahdollisuus laittaa turvakaukalo niihin kiinni, tämäkin kakkosta ajatellen.. Noiden meidän yhdistelmien ratasosa on tosi iso Justukselle vieläkin ja isommallekin lapselle aika kovan näkoinen. Loppujen lopuksi mieskin totesi, että sinähän niitä pääasiassa käytät, joten saat valita : ) Kehukaapa omat rattaanne!

Justus nukkui tänään toisilla päikkäreillä 15 min, kun nukahti harmillisesti autoon, eikä saatu siirrettyä nukkuvana, eikä sitten nukahtanut millään uudelleen. Oli pari tuntia kiukkuinen kuin ampiainen ja nukahti sitten 17.45 uudelleen. Herätettiin 18.15, ettei menisi yöunet, ja on taas kiukkuinen... toivottavasti käy hyvin yöunille, kun ei yleensä nuku n. klo 16 - 17 jälkeen päikkäreitä. Tämmöiset päivät raastaa kyllä hermoja, tuntuu että kaikki menee pieleen.

Oikeastaan aloitin kirjoitella siksi, että vastaan Hermionelle, mutta näköjään tuli taas romaani.. : )

Eli siis Hermione: Meille ei käy perjantai. Eli siis ti, ke tai to. Katsotaan vaan sunnuntaina vielä säätilannetta ja laitetaan vaikka tekstaria.

Parempaa huomista toivoen M & J

Vierailija
47/53 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos pikku-Leevi pääsy jo kotiin? Mikä vointi?

Oon yrittäny pötkölle syöttää niitä 8 kk ruokia, mutta ei kyllä mee kurkusta alas vaikka oon vähän niitä liiskannu ja sekottanu hienomman soseen sekaan.

Hermionelle pitkää pinnaa! Omia hermoja en voi lainata kun niitä ei oikein ole. :)

Hitsi kun mä en sillon aikanaan keksiny tollasta manduca-juttua! Pötkö viihty kauheen hyvin rintarepussa, mutta siitä tuli tosiaan hartiat kipeeksi. Täytyy yrittää muistaa jos tässä joskus tulee lisää pieniä.

Olipas Mama ollu ahkera soseitten tekijä, peukkuja sulle! Matkarattaista, mä ostin tossa kuukausi sitten Emman BMX rattaat ja oon kyllä tykänny. Niissä on selkänojalle kolme eri asentoo ja sitten ne saa ihan makuuasentoon. Niissä pötkö on nyt nukkunu joka päivä kahdet päikkärit. Googleta niin saat enemmän infoo ja kuvia, suosittelen!

Mä olin tänään sitä turvaistuinta shoppailemassa, mutta sitä ei ollu vielä tullu sinne liikkeeseen. Ehkä hyvä niin, koska rupesinkin sitten myyjän kanssa miettimään eri vaihtoehtoja ja ihastuin ihan eri istuimeen mitä oli katellu. Meinasin ostaa Britaxin multi-techin, mutta siinä ei oo sitä kallistusmahdollisuutta. Autoillaan kuitenkin aika usein ja pötkö nukkuu melkein aina, niin siksi sitä olisin halunnu. Myyjä sitten keksi että HTS BeSafe Izi kombi olis sellanen istuin missä olis kaikki mitä toivoinkin. Kokemuksia?

Nyt on maidon ja nukkumatin aika... Illan jatkoja kaikille!

Pia ja Pötkö melkein 8 kk

Vierailija
48/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kaikki enskat olla ulkona... täällä ainakin on ihan kiva ilma.

Me oltiin aamulla Edwinan kanssa vauvauinnissa, hieman minua jännitti että kuinka mahtaa viihtymisen kanssa käydä. Ihan kivasti neiti sitten jaksoi ollakin, vaikka ei naureskellutkaan niin tuntui silti viihtyvän. Jouduttiin kuitenkin lähtemään aikasemmin pois. Uinti aika on 30 minuuttia, neiti jaksoi olla 15 minuuttia.

Kotiin kun päästiin neiti nukahti samantien, niin tosin minäkin =)

Munkin pitää harkita tuota manduca-reppua, Edwina on ryhtynyt viihtymään rintarepussa hyvin, meillä on tällähetkellä babybjörnin joku vanha malli, sain sen veljeltä lainaan.

Mä oon ite tehnyt kasvissoseita, paljon rakeisempia kuin kaupan soseet, alkuun Edwina ei niitä suostunut syömään mutta nyt menee jo hyvällä ruokahalulla, nyt olisi tarkoitus tehdä lihasoseetkin itse.

Hauskaa viikonloppua kaikille enskoille !

Äiti ja Edwina zzzzz

Vierailija
49/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan se Neeakin sit flunssaan :( vähän on lämpöö ja nenä vuotaa. Onneks syö kuitenkin hyvin. Toivottaan että menis nopeesti ohi. Hampaatkin taitaa vaivata. Yks on jo vähän ikenestä läpi ja kaks kohta puhkeemassa. Äitikin on ihan rätti kun viä oma flunsskin vaivaa.

äiti ja edwina:

Kiva että edwina viihty uinnissa. Joo muutamat ekat kerrat menee ihmetellessä, ennen kun ipana pääsee vauhtiin.

Buuffa ja Neea

Vierailija
50/53 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on päivä mennyt nopeesti. Aamulla heti lähdettiin kaupungille uteliaina katsomaan millaiset jonot on Idolsin koelauluissa =) olihan siellä jonoa ja porukkaa. Sit menin jumppaan ja sitten kiirellä mökille. kiireellä siks että ehditään sinne katsoon keihäsfinaali. Sitten saunottiin ja nyt kotosalla yritetään saada Eetu nukkumaan. Se nukku yhdet ylimääräiset unet iltapäivällä niin ei meinaa uni vielä tulla.

Kiitos kaikille hermo-toivotteluista!!

Ja Buuffalle ja Neealle paranemisia. Tosta muskarista, täällä yks yksityinen maksaa 12e/kerta ja kerta on puol tuntia. Musta se on tosi kallis. Musiikkikeskuksen ryhmään olis pitänyt ilmoittautua jo ajat sitten =( siellä taitaa olla jotain100e/lukukausi. Sen olis voinutkin maksaa kerralla pois mutta myöhästyttiin tosiaan siitä.

ÄitijaEdwina, Edwinalle kuukausipäivä-onnittelut myös vähän myöhässä!!!

Ja Biancon Kallelle onnitteluja!

nyt sohvalle makaamaan...

h+e

Vierailija
51/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kertoon et tänään saaga syöny 2 kertaa jo tissiä!!! =)

Mut suostuu syömään vaan nii et on mahallaan. Juu vähä kummallinen asento mut pääasia et syö. Ilmeisesti nenä menee selällä maatessa niin tukkoon ettei voi syödä selällään. Saagalla on siis nenä tosi kovasti tukossa ja pientä lämpöä ollu. Samoin kuin mulla..

Ehdin jo huolestua tuosta juomisesta ku eilen ei menny maitoa ku hätinä 2 desiä.

Toivottavasti ny tää mun hehkutus ei pilaa tissittelyä...

Mut vilkutuksia kaikille! Ja tsemppiä kipeille ja varsinki butterflylle voimia!!

S

Vierailija
52/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas viikko vierähtänyt nopsaan: ollaan miehen kanssa hurahdettu keräämään ja säilömään marjoja ja sieniä. Tai no, mies lähinnä kerännyt ja

mie säilönyt. Viinimarjapuskissa kyllä itsekin on tullut oltua muutama tunti. Ihanaahan se on sitten talvella tehdä vaikkapa hyvä mustikkasoppa tai sienisalaatti ja mukava on Pätkiksellekin antaa: tietääpähän, että on varmasti puhtaasta luonnosta kerättyjä. Pätkis onkin oppinut vadelmista tykkäämään niin kovasti, että kun eilen mies jätti avonaisen rasian keittiötasolle, niin ei tullut "oikean" ruuan syönnistä mitään, kun piti koko ajan kurkkia, että saiskohan noita jälkiruuaksi :)

Uuden taidonkin Pätkis oppi: ryömimisen. Tai siis onhan tuo jo muutaman kuukauden ajan muutamia senttejä kerrallaan ryöminyt, mutta ei pidempiä matkoja. Pyörimällä on tähän asti liikuttu ja sitten kun istumaan nousua piti treenata ahkerasti, niin ryömimisen opettelu jäi vähän taka-alalle. Omaan napaan kuuluu edelleen kadoksissa olevien menkkojen odottelua... Menossa kp 45 (edelliset kierrot synnytyksen jälkeen olleet 28-34), ja ihan pikku tuhrua vain on pari päivää tullut. Testinkin tein eilen ja ihan odotetusti (kumit olleet kyllä käytössä!) negaa näytti. Mikähän lienee häiriö? TIPU:lla tais olla samaa "vikaa", mut siellä taisi kuitenkin jo menkat tulla?

Pari kommenttia... en millään pysty kaikille kommentoimaan, vaikka haluaisinkin, mutta VILKUTUKSET kaikille kuitenkin!

HELLIKKI: Miun pitää vähän tarkentaa myös (BUUFFAN tavoin) sitä kommenttiani, että haluaisin jatkaa taaperopuolella jutustelua pienemmällä

porukalla. Tarkoitin siis sitä, että tehtäis omat pinot tällä porukalla, eikä välttämättä mentäis vanhaan taaperoenska-pinoon (tai mikä enska/tonska-pino heille nyt sitten tuleekaan, jos meinasivat nimeä muuttaa). Eli tottakai tekin täältä puolelta sitten olisitte siihen pinoon tervetulleita.

SUSANNA: Hienoa, että Saagan tissilakko taitaa olla selätetty. Toivottavasti pikkuinen ei sairastuisi pahemmin.

HERMIONE: Vai meinaa Eetu koetella hermoja? Voin kyllä uskoa, tsemppiä täältäkin! Meillä meinaa olla vähän sama juttu: Pätkis työntyy joka paikkaan ja alkaa huutaa ihan sikana, jos nostaa pois esim. digiboksin kimpusta tai kieltää syömästä kirjan nurkkaa. Tai ylipäätään jos ei saa omaa tahtoaan läpi. Temperamenttinen typykkä siis, millainenhan uhmaikä tuolle tulee, huh huh!

BUUFFA: Neealle pikaista paranemista! Ja siulle itellesi myös! Meillä ei miun flunssa onneksi Pätkikseen (kop,kop, koputan puuta...) tarttunut kai.

BUTTERFLY: Voi pientä Leeviä, pikaista paranemista! Voin kyllä kuvitella, että rankalta tuntui jättää osastolle, jaksuja siulle.

TIPU:lle vielä onnittelut rouviintumisesta!

Dajm + Pätkis 8,5 kk

Vierailija
53/53 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut taas ahkeria kirjoittelijoita. Itselleni tuli pari päivää palstataukoa, ei tullut juuri konetta avattua. Piti oikein miettiä, että mitähän tässä on tehty kun on muka ollut niin kiirettä, mutta pitäähän tuo ipana tietysti työllistettynä.

Meillä oli perjantaina kaveri 5kk vanhan tyttönsä kanssa leikkimässä. Kasasin Siennan puuhiksen vauvalle ja siinähän se viihtyi mukavasti. Sienna kävi innolla tökkimässä vauvaa ja osoitteli sen silmiä ja nenää. Eilen oltiin lounaalla kaupungilla yhden kaverin kanssa ja tänään samassa puuhassa Siennan kummitädin kanssa. Ihana syödä ulkona. Huomennakin on lounastreffit, tällä kertaa meillä töissä.

Buuffa: hauskalta kuulostaa teidän jahtaaminen! Joo, mun mies on ruotsinkielinen, joten perheenä ollaan kaksikielisiä. Yhteisenä kielenä on suomi, ja siksi halutaan vahvistaa Siennan ruotsin kielen oppimista laittamalla se ruotsinkieliseen tarhaan ja kouluun. Teilläpäs on kohtuuhintainen muskari! Meillä maksoi 75 euroa / kausi. Pikaista paranemista teille molemmille.

Hermionellakin on pieni tietokoneterroristi. Mä en kanssa saa yhtään kirjoitettua jos Sienna on hereillä, paitsi jos pidän läppärin korkealla pöydällä, johon se ei ylety. Keskittymisen kanssa on tietysti vähän niin ja näin. Välitäthän Eetulle myöhästyneet 11kk-onnittelut.

MamaJaJustus: se jugurtti mitä Siennalle syötin oli kaiken lisäksi Pirkka-merkkistä, joten ei tullut mieleenikään, että se olisi ollut jotain terveysvaikutteista. Jos se olisi ollut edes jotain Benecol- tms. merkkistä niin olisin ehkä tajunnutkin, mutta en tiennyt Pirkankin tekevän moisia. No, kuten sanottu, hengissä tyttö vielä on. Pyysit kehumaan matkiksia: meillä on Herculeksen Rallyt ja ollaan tykätty. Koppaa tai kaukaloa niihin ei tosin saa, on ihan tavalliset matkikset, mutta en ole niistä mitään vikaakaan löytänyt.

Edwinalle myöhästyneet 6kk-onnittelut! Kiva kun olette päässeet uimaan.

Susannan Saaga on taas suostunut maitopuuhiin, hieno juttu. Mitäpäs sillä asennolla on väliä, pääasia, että maito maistuu.

Dajmin Pätkikselle onnittelut ryömimistaidosta! Joo, mulla oli kanssa yli 40pv kierto ihan yllättäen, kai on jotenkin hormonit vielä sekaisin. Eiköhän ne sunkin menkat sieltä ilmesty. Meillä muuten Sienna rakastaa kanssa vadelmia, ei vaan usein ole tarjolla.

Olenkos jo muistanut valittaa täällä Siennan kiljumisesta? Sillä on nyt pari viikkoa ollut ärsyttävä tapa kiljua täyttä kurkkua aina kun sillä on tylsää tai ei saa mielestään tarpeeksi huomiota. Päästää sellaisia lyhyitä todella kovaäänisiä kiljahduksia ja äidillä menee hermo. En oikein tiedä pitäisikö sitä kieltää (jolloin se saa pyytämänsä huomion) vai yrittää olla huomioimatta ja toivoa, että kiljuminen lakkaa itsellään. Toistaiseksi olen useimmiten kieltänyt, jolloin tyttö vaan jatkaa kiljumista tai nauraa mulle ja jatkaa sitten kiljumista... Aargh. Auttakee, mitä mä teen?

Eipä meille kuulu sen kummempaa. Tiedossa on ihan mukavan toiminnantäytteinen viikko, taitaa olla yhtenä päivänä kalenteri tyhjä. Tykkään suunnitella meille menoja etukäteen, kai juuri siksi, että muuten voisi mennä monta päivää, etten puhuisi kuin kaupan kassan kanssa... Pitäisikös muuten laittaa pk-seudun enskatreffejä taas pystyyn?

Tipu & Sienna 11kk+