Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaammat, neuvokaa!!!

11.10.2006 |

Lasta olemme yrittäneet jo yli 2 vuotta. Tänään kävimme sairaalassa tutkimuksissa, (aikaisemmin otettu verikokeet, siemennestenäyte ym.) verikokeissa, eikä spermanäytteessä ongelmia.

Minlle tehtiin sisäultra, missä ei " muka" poikkeavaa: kohdun limis 10mm, oikeaalla munasarjassa kookkain follikkeli 11mm sekä muutama pienempi, asemalla 10mm follikkeli. MUTTA NYT ON MENOSSA JO KP 24!!!! kiertoni on 28 päivää, eli menka talkavat taas ensi ma (16.10).

Kysymykseni kuuluukin, että miten ihmeessä tässä vaiheessa kiertoa siellä on yhtään follikkelia??? Eikös niiden pitäisi olla irronnut jo aika päiviä sitten ja tilalla olla keltarauhanen? Ja eikö tuon kokoiset follikkelit ole ihan liian pieniä hedelmöittyäkseen???

Olin ihan tohkeissani, kun läääri sanoi, että ultrassa kaikki näyttä hyvältä ja kertoi nuo mitat ym. mutta nyt kotona aloin miettimään asiaa ja ei kyllä minun mielestäni ihan " normaalilta" kuullosta!

Lääkäri käski miettimään tarkoin, olemmeko valmiita rankkoihin ja aikaa ja rahaa vieviin hoitoihin vai otammeko joskus myöhemmin asian esille uudelleen.

Ikää alkaa olla jo sen verran, että eipä tässä kauaa mietitä ja kun yritystä, ilman ainoaakaan onnistumista on takana jo noinkin kauan...

Että auttakaa ihmeessä, jos teillä olisi apua tuohon asiaan!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sairaalassa kävitte ja ihan asiaan perehtyneen lääkärin luona?? Kuulostaa kyllä aika oudolta.. Ja että lääkäri vielä kehoittaa miettimään sun ikäistä ihmistä kahden vuoden yrityksen jälkeen?! Tyhmä kysymys, mutta ootko nyt ihan varma tuosta kierrosta? Suosittelen kääntymään yksityisen puoleen!

Vierailija
2/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiertopäivästä olen aivan varma..on niitä tullut jo jokunen vuosi laskettua!:)

Ja aika oli nimenomaan lapsettomuustutkimuksiin, naistentautien polille! Lähetteen saimme tk:n kautta, aikaa odotimme sairaalaan n. 6kk! Ja sitten tuloksena tämä!!! Ei paljoa naurata!Lääkärin pätevyys jäi minuakin " hieman" arveluttamaan ja muutenkin hänen suhtautuminen koko hommaan tuntui hyvin ynseältä, ihan kun ei olisi pitänyt meitä minään ja ihan kun mitään " ongelmaa" ei olisi... Lääkärin laatasta luin että hän oli " erikoistuva" lääkäri, melko nuori, ehkä hieman nuorempi kuin minä itse. Siis nuorehko nainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rinsessa75!

Onko sun kierrot säännölliset? Meinaan, että jos tulee välillä pitempiä kiertoja, silloin ovulaatiokin tapahtuu myöhemmässä kohtaa kiertoa. Mutta kuten sanoit, tähän ikään mennessä ja kahden vuoden yrityksen jälkeen varmaan tiedät tarkkaan, miten kierrot vaihtelee tai ei vaihtele.

Jos susta tuntuu, että tää nuori vielä erikoistumisvaiheessa oleva lääkäri ei osaa sua hoitaa, niin pyydä päästä toiselle lekurille, luulisi Naikkarilla olevan liuta kokeneempiakin lääkäreitä. Tai sanot sille omalle lääkärillesi suoraan, että sua epäilyttää tietyt asiat ja että haluat toisen lääkärin mielipiteen. Ei kannata varmaan heti vaihtaa yksityiselle, ainakin tutkimukset kannattaa hoidattaa julkisella loppuunasti.

Vierailija
4/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

nykyinen kiertosi ei kuitenkaan ole vielä päättynyt, joten voihan olla, että tämä kiertosi olisikin pidempi vaikka muut kierrot ovat olleet sen 28 päivää. Minulla on kierto 26 päivää, mutta mahtuu mukaan yksi 32 päivän kierto ja pari 29-30 päivän. Siis kun eihän se keho välttämäti aina kellontarkkuudella kulje. Vaikka hassulta kuulostaisi, että jos normaalisti kiertosi on sen 28 päivää, ettet yhdessä kierrossa olisi vielä ovuloinutkaan kp24, mutta varmasti sekin on mahdollista.

Toki voihan olla, että lääkäri on nähnyt aivan omiaan siellä. Varmasti kannattaa ekaksi tarkastaa asiaa, ennen kuin vaihtaa yksityiselle klinikalle. Ihan lääkärikohtaisiakin eroja kun on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi