Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enää työkaveria. Pakko avautua.

Vierailija
17.05.2022 |

Jouduin vähän siirtelemään työvuoroja uusiksi koska minulle tuli äkillistä, pakollista menoa. Onneksi pomo ymmärsi tilanteen täysin ja sain tuon jutun hoidettua.
Työpaikallamme on yksi pitkään siellä työskennellyt työntekijä, joka ei ole minkäänlaisessa esimiesasemassa mutta on ottanut tehtäväkseen pomottaa muita. Pomo ei puutu asiaan, naureskelee vaan että on mukavaa kun joku toinenkin ottaa vähän koppia vastuusta täällä.
Nyt tuo kyseinen työkaveri ylitti rajan. Tämä laittoi whatsapissa viestiä jossa kysyi miksi en ollut töissä päivänä X, vaikka hän näki minut kaupungin keskustassa aikaan jolloin minulla olisi pitänyt olla töitä. Ärsyttää ihan tolkuttomasti että ihminen jolla ei ole oikeastaan mitään asiaa miettiä tulemisiani ja menemisiäni olettaa heti että saikutan tai olen muuten vain tulematta töihin, vaikka kyseessä on pomon kanssa sovittu juttu. Ei tekisi mieli vastata tuolle mitään vaan laittaa suoraan pomolle viestiä että voisiko tämä puhua järkeä kyseiselle ihmiselle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö tämä työkaveri että olit vaihtanut vuoron? Jos hän luuli että sulla piti olla töitä ja siksi ihmetteli.

Vierailija
2/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannatakaan vastata, mene suoraan pomon puheille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kysyikö hän wannabe pomon roolissa vai ihan vaan uteliaana työkaverina. Voit vastata, että pomon kanssa sovittu (oletan, että et halua enempää rupatella).

Vierailija
4/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesikö tämä työkaveri että olit vaihtanut vuoron? Jos hän luuli että sulla piti olla töitä ja siksi ihmetteli.

Tiesi tai ei, niin ei ole hänen asiansa vahtia työkavereita.

T. Samanlaisen kakkapään tuntenut.

Vierailija
5/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos multa työkaveri kysyisi että miksi en ollut töissä keskiviikkona, niin mua ei kyllä haittaisi eikä liikuttaisi pätkääkään. Sanoisin että sovin vapaapäivän ja sillä sipuli. En tajua miksi pitäisi ottaa kierroksia tuollaisesta. Ihan normaalia jutella työkavereiden kanssa työasioista ja -vuoroista kuitenkin. Vaikka olisikin kakkapäisyyteen taipuvainen tyyppi niin ehkä senkin suusta tulee joskus joku ihan tavallinen arkinen komentti eikä 100% pelkkää kakkaa?

Vierailija
6/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin että vedin huumeita koko päivän. Sitten hauska nähdä ilme seuraavana päivänä.

Vierailija
7/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tollanen työkaveri. Se on ollut ennen esimiesasemassa, joten sen voi olla vaikea luopua siitä. Mutta tekee kaikenlaisia sääntöjä ja kyttää niiden noudattamista, vaikka ne säännöt ei ole tulleet pomolta. Uudet työntekijät sitten kuuntelee tosissaan ja luulee, että ne säännöt on "oikeita" sääntöjä.

Vierailija
8/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos multa työkaveri kysyisi että miksi en ollut töissä keskiviikkona, niin mua ei kyllä haittaisi eikä liikuttaisi pätkääkään. Sanoisin että sovin vapaapäivän ja sillä sipuli. En tajua miksi pitäisi ottaa kierroksia tuollaisesta. Ihan normaalia jutella työkavereiden kanssa työasioista ja -vuoroista kuitenkin. Vaikka olisikin kakkapäisyyteen taipuvainen tyyppi niin ehkä senkin suusta tulee joskus joku ihan tavallinen arkinen komentti eikä 100% pelkkää kakkaa?

Whatappissa kysely ei kyllä ole ihan tavallista jutustelua.

Vierailija
9/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä vastaa.

Ylipäänsä älä anna epämiellyttäville ihmisille valtaa elämääsi ja tunteisiisi. Ohita se viesti olankohautuksella.

Vierailija
10/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta. Meidän työpaikalla ei ole rupattelukulttuuria hektisyyden ja melun takia eikä työkavereille todellakaan laiteta tuosta vaan whatsapissa viestiä, viestintä tapahtuu muualla. Jos saisin nyt työpaikan kyylältä henkilökohtaiseen numerooni whatsappiin viestin, tämän olisi pitänyt urkkia puhelinnumeroni erikseen hätätapauksia varten tarkoitetulta numerolistalta.

Vierailija
11/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin tällä kaverille että ei kuulu sulle.

Vierailija
12/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans tollanen työkaveri. Se on ollut ennen esimiesasemassa, joten sen voi olla vaikea luopua siitä. Mutta tekee kaikenlaisia sääntöjä ja kyttää niiden noudattamista, vaikka ne säännöt ei ole tulleet pomolta. Uudet työntekijät sitten kuuntelee tosissaan ja luulee, että ne säännöt on "oikeita" sääntöjä.

Meillä tuollainen työkaveri on ihan suoraan sanonut että ei pidä tehdä niin kuin esimies tekee, vaan niin kuin hän.

Vierailija
13/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasitko ap?

Vierailija
14/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuulu sille työkaverille pätkääkään. Pitäköön huolen omista asioistaan. Aloittajna en vastaisi tuolle ääliölle yhtään mitään.

Vierailija
15/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa tunnen kiitollisuutta siitä, että saan päättää omat työajat jolloin ei tarvi nähdä ketään ja saan tehdä joskus etänä työni. Ei ole ikävä näitä wannabe-pomo-kollegoita. Raskas ihmistyyppi.

Vierailija
16/16 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kysyminen olisi ok jos työkaveri luulisi että sinun pitäisi olla juuri sillä hetkellä töissä ja huolestuisi että oletko nukkunut pommiin tai onko jotain sattunut. EI jälkikäteen kun vuoro meni jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän