G: Millaiset ulkovarusteet päiväkodissa 3 v lapsella
Mietin vaan kun kerrospukeutuminen on hyvä tapa säädellä sopiva lämpötila. Nyt kuitenkin lapsellani melko ohut kevät-syys-takki, jossa sellainen trikoovuori, puhuttiin eilen hoitajan kanssa että vähän paksumpi takki olisi ehkä nyt sopiva. Itse olin ajatellut että lapsi pärjää tuolla kunnes tulee toppatakin aika.
Hankaloitanko liikaa hoitajien työtä, jos vien villa tai fleecetakin tuon alle puettavaksi vai pitääkö mennä kauppaan ostamaan joku takki collegevuorilla.
Kommentit (7)
niiden alla pitkähih. trikoopaita ja sukkikset. Jalkaan sukat jos on kylmä. Päässä ohut pipo ja käsineet kädessä.
kun meidän päiväkodin pihalla kaikki lapset ilman hanskoja viime viikolla, eilen vasta oli hanskat + 8 ¨C.
Päiväkodissa välikausihaalari jonka alla pitkähihainen paita ja sukkahousut. Tarpeen mukaan sitten vielä ruskovillan kerrasto tai esim. sisähousut. Eilen oli ensimmäistä kertaa koko kerrasto päällä aiemmin käytössä ainoastaan kerraston paita. Päässä ohut pipo ja kädessä kelistä/kosteudesta riippuen joko Kivat puuvilla tumput tai reimatecin välikausirukkaset. Jalassa vielä toistaiseksi ihan lenkkarit tai kumisaappaat + villasukat. Varmaan tuossa kun ilmat ovat pysyvästi alle +5 C siirrytään korkea vartisiin core-kenkiin.
reiman pukuja ja muita vastaavia, kun ei tarvitse laittaa pieneen sateeseen enää sadevarusteita. ja onhan lapsellakin sadevarusteissa kömpelö liikkua. niitähän saa käytettynäkin aika edullisesti, joten turha sanoa että ovat kalliita.
Nyt kun on alkanut selkeesti tulla kylmempää laitan fleecen mukaan tai villapuvun että saavat tarhassa laittaa sinne alle. Hatunkin ajattelin siirtää hieman paksumpaan esim. paksuun puuvillakypärään. Se suojaa myös kaulan.
pukevat jo itse ainakin oman lapsen ryhmässä. kannattaa ajatella sitä kun hankki niitä vaatteita. eli mahdollisimman helposti päälle lsitettavaa. hoitajat tietenkin katsovat perään minkä ehtivät.
autettuna itse.
Ei sen takia kannata kauppaan lähteä koska kohta on kuitenkin jo kunnon kylmät ilmat (luulis) niin turhaa rahanmenoa vaan ostaa " välikausitakki"