Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viron entinen presidentti Toomas Hendrik Ilves kehotti Suomea kokeilemaan nöyryyttä Natossa luetteli kaikki vanhat kaunansa Halosesta ja Tuomiojasta!

Vierailija
16.05.2022 |

Ihan hyvä vaan, että joku osaa heittää sekaan realiteettejä tähän ylistysvirtaan. Virohan on ollut rohkea ja kaukaa viisas, päinvastoin kuin me uussuomettuneet pelkurit!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilves on täysi urpo ja entinen CIA-agentti. 'Miehen' sanomisilla voi pyyhkiä persettä.

Vierailija
22/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virohan oli muun Neuvostoliiton kanssa silloin sotimassa Suomea vastaan. Viron lentokenttiä käytettiin Suomen pommittamiseen. Tämä siksi, että virolaisia ei napostellut puolustautua.

Suomessa oli paljon virolaisia vapaaehtoisia sotimassa Neuvostoliittoa vastaan. Tämä tiedoksi kouluja käymättömälle kotimaiselle ja historialliseksi faktaksi pietarilaiselle tröllille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani ap, että taistelimme sodassa emmekä tulleet miehitetyksi kuten Viro. Olen pahoillani, että emme päässeet jalostumaan kärsimyksessä kuten he. Olen pahoillani, että sukuni miehet menivät rintamalle taistelemaan.

Oikea sanamuoto on: sori siitä

Vierailija
24/27 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani ap, että taistelimme sodassa emmekä tulleet miehitetyksi kuten Viro. Olen pahoillani, että emme päässeet jalostumaan kärsimyksessä kuten he. Olen pahoillani, että sukuni miehet menivät rintamalle taistelemaan.

Suurin syy, miksi Suomi ei II MS:n jälkeen joutunut miehitetyksi puskurivaltioksi kuten Viro ja muu Itä-Eurooppa, johtui kyllä todella taitavista rauhanneuvotteluista. Suomi osasi selittää itsensä eroon Saksan liittolaisuudesta, ja vaikka häviäjien puolella olikin, selvisi seuraamuksista luovuttamalla muutamia maa-alueita ja ottamalla ystävällisen asenteen entistä vihollista kohtaan. 

Vierailija
25/27 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy, miksi Suomi ei II MS:n jälkeen joutunut miehitetyksi puskurivaltioksi kuten Viro ja muu Itä-Eurooppa, johtui kyllä todella taitavista rauhanneuvotteluista. Suomi osasi selittää itsensä eroon Saksan liittolaisuudesta, ja vaikka häviäjien puolella olikin, selvisi seuraamuksista luovuttamalla muutamia maa-alueita ja ottamalla ystävällisen asenteen entistä vihollista kohtaan. 

Virolaiset olivat jyrkempiä. Ja kuinkas sitten kävikään. Aivan sama asenne on A. Stubbilla nyt, joten Viron sympatiat ymmärtää. Mutta ei se ole kyllä Suomen kannalta edelleenkään se paras tie. Jos haluamme säilyttää maamme ja itsenäisyytemme, tarvitsemme joustavan neuvottelijan. 

Vierailija
26/27 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua Viron tielle. Suomella on oma tie kuljettavana. 

Vierailija
27/27 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan osapuoli ei ole täysin oikeassa, Suomessa on tänäkin päivänä ihan kotimaassa nähtävissä järkyttävää ylimielisyyttä hallituksen taholta ihan omaa kansaa vastaan. Tällaista ei saisi tapahtua missään tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän