Lapsi metsäretkellä: Isä ei koskaan tee mun kanssa tällasia juttuja
Tuli surullinen olo lapsen puolesta.
Isä vie häntä kauppaan ja sukulaisille, jos jonnekin vie. Lapsi on jo pitkään valittanut, ettei pyynnöstäkään tee hänen kanssa mitään. Jos jonnekin menevät, niin katsomaan isälle harrastusrompetta tms.
Miten saisi exän kaaliin, että veisi lasta leikkipuistoon ja muualle? Olen yrittänyt puhua, mutta hän vasn nauraa mulle. Lapsi kertonut, mitä toivoo, hän vaan nauraa.
😞 Pelkään, että lapsella jää isänkaipuu, koska isä ei vastaa hänen tarpeisiin.
Kommentit (32)
Hoitotäti ja hoitosetä vuorotellen, ei ihme, että lapsi masentuu.
Miksi menit porsimaan? Nyt on aika kantaa sen seuraukset.
Tulee mieleen oma narsisti-isäni joka myös aina nauroi, jos kerroin että mulla on syystä tai toisesta paha mieli tai että hänen kasvatustyylinsä ei täytä mun tarpeita. En osaa ongelmaasi toki mitenkään ratkaista, koska eihän sitä isää voi kieltääkään tapaamasta lastaan.
Pitäisikö lapsen alakuloisuuteen hakea apua? Minkä ikäinen lapsi?
Ikävää, että lapset nykyään oppii että sitä arkea pitää koko ajan suorittaa ja olla tekemässä jotakin ja sitten ollaan heti masentuneita kun ei koko ajan suoriteta.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että lapset nykyään oppii että sitä arkea pitää koko ajan suorittaa ja olla tekemässä jotakin ja sitten ollaan heti masentuneita kun ei koko ajan suoriteta.
Ja itsekkäät vanhemmat ruokkivat tuota ajatusmallia tekemällä lapsen kanssa olemisesta kilpavarustelua. Siinä on lapsen etu kaukana, kun aikuinen nokittelee exälle ap:n tyyliin. 4-vuotias ei tarvitse mitään elämyksiä, vaan hänelle riittää ihan tavallinen turvallinen yhdessäolo. Ilman kilpailua siitä, kumpi on keksii enemmän tekemistä äiti vai isä.
Lapselta puuttuu siis isän luona suoja, vaatteet ja ruoka? Kai sinä tiedät, että lapsilla kuuluu olla välillä myös tylsää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itsekkäät vanhemmat ruokkivat tuota ajatusmallia tekemällä lapsen kanssa olemisesta kilpavarustelua. Siinä on lapsen etu kaukana, kun aikuinen nokittelee exälle ap:n tyyliin. 4-vuotias ei tarvitse mitään elämyksiä, vaan hänelle riittää ihan tavallinen turvallinen yhdessäolo. Ilman kilpailua siitä, kumpi on keksii enemmän tekemistä äiti vai isä.
Kyllä leikkipuistoon meneminen nimenomaan on turvallista yhdessäoloa, puhelinta kaikki päivät pläräävän vanhemman katseleminen ei. On hyvän elämän perusta aika hatara, jos lapsen kanssa peruspuuhailua pitää kilpavarusteluna.
Vierailija kirjoitti:
Perus mt ongelmainen äiti. Ei perheessä lapsi päätä mitä tehdään. Mentiin eilen ulos kävelylle. Tämä kerrottiin lapselle, ei asiasta kysytty että haluaako prinsessa pelata roxxblokkia koko penteleen lauantain vai mennä ulos. Ulos mentiin koska aikuiset niin päätti. Että te kasvatatte feeeministi mt ongelmaisia nuoria.
Ääliö. Se mies tässä se surkimus on. Äiti sen sijaan tekee asioita lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Alan ymmärtää, miksi sinusta on erottu. En minäkään jaksaisi tuollaista pilkunnussijaa katsella.
Mitäs pilkunnussimista tämä muka on? Lapsi itse sanoo, ja hyvä äiti välittää! Pitäisikö olla välittämättä? Isän ja lapsen suhdehan tuosta kärsii. Voi käydä kuten meille: Lapset olivat 13 Ja 16 kun erosimme. Kumpikin lopetti isän luona käymisen sinä päivänä kun täyttivät 18. Ja VOI HITTO millaisen vikinän ex aloitti! Että just nyt kun lasten kanssa voisi iän puolesta jotain TEHDÄ, niin he hylkäsivät hänet. Lapset sanoivat suoraa hänelle mitä ajattelivat ja exäni loukkkaantui todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kiitollinen, että lapsella sentään on isä, joka viettää aikaa hänen kanssaan. Kaikilla ei ole sitäkään.
Ei se ole mitään ajan viettämistä lapsen kanssa että roikottaa vaan lasta mukana omilla asioillaan.
No sinä et voi aikuista ihmistä muuttaa. Ei voi muuta kuin sopeutua tilanteeseen ja lapsenkin pitää valitettavasti sopeutua. Isä on itse vastuussa hänen ja lapsen välisestä suhteesta. Älä puhu isästä pahaa lapsen kuullen, äläkä vahvista lapsen odotuksia isää kohtaan. Isä nyt on tuollainen. Hän on varmaan ollut tuollainen koko ajan. Sorry vaan, mutta se on voi voi. Kaikille ei jaeta samanlaisia kortteja.