Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että hyvinvoiva ihminen kiusaa muita?

Vierailija
15.05.2022 |

Itse en usko. Jotain on mätää ihmisen sisällä kun on pakko kiusata. Onnellinen ihminen haluaa jakaa hyvää oloaan muillekin. Sitten on näitä ns. omasta mielestään parempia sukuja, joissa on rahaa ja ylennetään itsensä halveksimalla muita. Ikään kuin ovat oikeutettuja olevansa muita parempia ja sen takia muiden on oltava vähempiarvoisia. Mutta ei sekään ole onnellisuutta, että pitää polkea muita tunteakseen itsensä paremmaksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kidutettu ja moni heistä on neurologisesti poikkeava, on persoonallisuushäiriö... tavikset sitten taas halusivat kai kokea jotain merkityksellisyyden tunnetta. Olen aiemmin ehdottanut, että menisivät vaikka lenkille.

Vierailija
2/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kiusaaja näyttää ulospäin täydellistä elämäänsä. Ollaan vastarakastuneita, ihana perhe ja kaikki on ok. Sitten kuitenkin työpaikkakiusataan täysillä. Eli sisällä on huono olo kuitenkin. Pitää purkaa oma paha olo pois kiusaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka voi henkisesti itse hyvin ja ei omaa perisyntinä katwttu.Ei iusaa muita.On minun mielipiteni! Haastaa kiusaajan toki esim.kysyn miksi käytäydyt noin tai miksi puhut pahaa henkilöstä aina,Itse en lähdeselaiseen väistän ihmiset joiden motiivit eivät puhtaat vaikka olisi sukua .Jätän taakseni pahansupaiset ihmiset täällä Helsinki lähiö.En tarvitse sellaisia ihmisiä elämäni,jotka myrkyttävät mieleni!.

Vierailija
4/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainossa oleva ihminen kohtelee muita ihmisiä samoin kuin haluaisi itseään kohdeltavan.

Vierailija
5/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä just, kun pohdin miten julkisuudessa olevat ihmiset kestää sen kaiken vihan jota tulee ihan merkityksettömistä asioista, kuten ulkonäöstä. Ihmisiä nekin on.

Mut eihän nää vihaajat pystyis tavottelemaan mitään muutenkaan, jos elämänkatsomus on se, että kaikki on paskaa ja muiden haukkuminen on oma oikeus.

Eli ei varmaankaan.

Vierailija
6/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Kiusaaja saattaa voida ihan hyvin ja kiusata silti, tätä on nähty koko elämän ajan.

Vierailija
7/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä jostain ihmisestä, pitää jättää se ihminen huomioimatta, sillai neutraalisti eikä vihamielisesti eikä kiusata.

Vierailija
8/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Kiusaaja saattaa voida ihan hyvin ja kiusata silti, tätä on nähty koko elämän ajan.

Ei kukaan henkisesti terve kiusaa ketään.

Vierailija
9/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kiusaaja oli lapsensa tulipalossa menettänyt.Itse ulkomailla olleet.No aina joku hampaissa morkattavana ihminen.Pullea lätski oli..ja kuin nopee suosittu,narsisti taisi olla.

Vierailija
10/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ole totta, että kaikilla kiusaajilla olisi paha olo. Se olisi toki lohdullinen ajatus ja siksi siihen moni uskoo.

Todellisuudessa pahimmat kiusaajat ovat persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, joilla on psykopaattisia ja narsistisia piirteitä. Heiltä puuttuu sairaudentunto, ja muiden kärsimys ja kiusaaminen voi aidosti olla heistä tyydyttävää.

Nämä kiusaajatyypit ovat melko mahdottomia saada esimerkiksi koulussa hallintaan. He eivät reagoi rangaistuksiin eikä heitä todellakaan kiinnosta, miltä muista tuntuu tai mitä muut heistä oikeasti ajattelevat. Yleensä he ovat pintapuolisen suosittuja, vaikkei kukaan heistä oikeasti pidä.

Sellainen kiusaaja, joka itse voi pahoin tai on kypsymätön ja ajattelematon, voidaan saada koulun keinoin lopettamaan ja häntä voidaan auttaa. Psykopaatit taas ovat avun ulottumattomissa, mutta eivät siitä kärsi.

Psykopaattisia piirteitä on ainakin prosentilla ihmisistä. Minulla on ollut oppilaita noin 1500 ja siellä seassa siis luultavasti noin 15 psykopaattia. Muutamasta olen melko varma. He olivat itsevarmoja, rohkeita ja hyväntuulisia tyyppejä ja täysin empatiakyvyttömiä ja häikäilemättä sääntöjä rikkovia.

Vierailija
11/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ole totta, että kaikilla kiusaajilla olisi paha olo. Se olisi toki lohdullinen ajatus ja siksi siihen moni uskoo.

Todellisuudessa pahimmat kiusaajat ovat persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, joilla on psykopaattisia ja narsistisia piirteitä. Heiltä puuttuu sairaudentunto, ja muiden kärsimys ja kiusaaminen voi aidosti olla heistä tyydyttävää.

Nämä kiusaajatyypit ovat melko mahdottomia saada esimerkiksi koulussa hallintaan. He eivät reagoi rangaistuksiin eikä heitä todellakaan kiinnosta, miltä muista tuntuu tai mitä muut heistä oikeasti ajattelevat. Yleensä he ovat pintapuolisen suosittuja, vaikkei kukaan heistä oikeasti pidä.

Sellainen kiusaaja, joka itse voi pahoin tai on kypsymätön ja ajattelematon, voidaan saada koulun keinoin lopettamaan ja häntä voidaan auttaa. Psykopaatit taas ovat avun ulottumattomissa, mutta eivät siitä kärsi.

Psykopaattisia piirteitä on ainakin prosentilla ihmisistä. Minulla on ollut oppilaita noin 1500 ja siellä seassa siis luultavasti noin 15 psykopaattia. Muutamasta olen melko varma. He olivat itsevarmoja, rohkeita ja hyväntuulisia tyyppejä ja täysin empatiakyvyttömiä ja häikäilemättä sääntöjä rikkovia.

Hyvä kirjoitus. Näinhän se on. Psykopaatilla ei ole empatiaa, joten ei tiedä myöskään miltä rakkaus tuntuu. Psykopaatti saa mielihyvää toisten kärsimyksistä, joten tavallaan on onnellinen omalla sairaalla tavallaan.

Vierailija
12/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sen olevan täysin mahdollista, tosin harvinaista.

Vierailija
13/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman narsistin, jotka kiusaavat muita ihan valtavasti sekä työelämässä että yksityiselämässään. He ovat persoonallisuushäiriöisiä eli eivät muiden mielestä terveitä, mutta omasta mielestään he ovat superterveitä ja vaikuuättavatkin hyvinvoivilta. Narsisti ei itse kärsi, vaan muut hänen lähellään kärsivät. Eli valitettavasti näiden ihmisten lähipiirissä ainoa hyvinvoiva on se narsisti itse ja muut kärsivät ja oireilevat.

Vierailija
14/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen jolla on oma elämä, paljon puuhaa, järkevää tekemistä, joka on suht tyytyväinen siihen mitä hänellä on, ja jolla on aivot, niin ei se kiusaa.

Ei todellakaan. Ei ole mitään syytä. Sillä elämässä on järkevämpääkin puuhaa kuin jonkun toisen kiusaaminen.

Sanotaan nyt vaikkapa sellainen kasvava nuori, jolla on järkevää tekemistä, jonka vanhemmat ohjaavat käytöstä ja antavat hyvää esimerkkiä ja puhuvat asioista järkevästi ja asiallisesti, niin ei sellainen lapsi tule vaikkapa kenenkään toisen kerrostaloasukaan ovea potkimaan.

Mutta sellainen tulee, jolla ei ole mitään järkevää tekemistä, ei ole harrastuksia, vanhemmat itse syytävät suustaan toisiin kohdistettuja halveerauksia ja älyttömyyksiä, osoittavat itse aivottomuuta, niin sepä tulee sitten se lapsi vaikka ovea potkimaan. Eikä se raukka ymmärrä, että se ovi jota se potkii, on taloyhtiön omaisuutta, ei tokikaan sen, jota hän jollakin järjettömällä ja sairaalla syyllään on vihaavinaan ja näkee jonakin itseään ja perhettään halveksittavampana ihmisenä.

Siinä se!

Potkikoon vaan sitä ovea, asiasta on ilmoitukset menneet, ei se ovi ja sen kohtalo enää siinä asunnossa asuvan vastuulla ole, isännöitsijällä on tieto mitä tapahtuu, potkikoon vaan, potki, potki!

Mutta missä sen aivot ovat, sen kakaran ja sen vanhempien ja mahdollisesti jopa isovanhempien?

Tosin sitä voi miettiä, että josko kohta keksivät tehdä jotain muuta kiusaa, kun ei enää mennä oven potkimisesta perään huutamaan, että mitäs tätä potkit!

Vierailija
15/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut minkälainen luonne tarvitaan tällaisen synkän yksinpuhelun tuottamiseen anonyymille nettipalstalle?

Se vasta synkkä luonne on, se

Vierailija
16/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut minkälainen luonne tarvitaan tällaisen synkän yksinpuhelun tuottamiseen anonyymille nettipalstalle?

Se vasta synkkä luonne on, se

Tuossa puhuu nyt kusipää, joka yrittää vaikuttaa rennolta. Kiusaaja joka on harjaantunut kääntämään työkseen asioita toisikseen. Huomataan, kuinka tässä syytaakka heivataan aloittajan niskaan eikä kiusaajan niskaan. Miksi? Koska kommentoija samaistuu ja on samalla viivalla kiusaajien kanssa. 

Joten katsopa vaan peiliin ja löydä sieltä mätää. 

Ja juu ihan kepeästi näin ja uli uli uuu, tiedän mitä laitat, samaa "olen harmoninen ja sanon asioita muka-low-key-tyylillä". Haista kuule paska!

Jooh.

Vierailija
17/17 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Osa kiusaajista purkaa omaa pahaa oloa, mutta sitten on myös niitä, joilla on psykopaattisia piirteitä ja joille kiusaaminen on hauskaa ajanvietettä. Eivät tunne empatiaa, eivätkä myöskään kärsi pahasta olosta. Heille kiusatun kärsimyksen näkeminen saattaa tuntua palkitsevalta, eikä heillä ole kykyä kokea syyllisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme