Kuinka vanhalle vauvalle tarvitsee vielä hoitopöydän?
Ehkä hassu kysymys, mutta ystävä aprikoi ja tarvitsemme muitakin kokemuksia kuin omani. Kolme lastani ovat jo kouluiässä, mutta muistan hyvin,ettei minulla ollut hoitopöytää yhdelläkään missään vaiheessa.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Hoitopöytä on tarpeeton siinä kohtaa kun vauva alkaa kääntyillä eli käyttöaika max muutaman kuukauden.
Itselläni oli vain hoitoalusta pesukoneen päällä, hyvin pärjättiin.
Minustakin on ajatuksena hankala liikkuvan lapsena kyseessä ollessa. Nyt on pohdinnassa pöytäratkaisu uudessa asunnossa ja puusepän tarve. Lapsi tulee muuton jälkeen olemaan 1v1kk.
Mun lapset on ollut lyhyitä, joten hoitopöytää pn pitkään käytetty. Varmaan 2 vuotiaaksi, en muista tarkkaan.
Vähän alle vuosi oli aktiivikäytössä, ei vain muutamaa kuukautta. Kylppäri on niin pieni ettei sinne olisi saanut mitenkään tilaa tarvikkeille vaikka alusta olisi ollut koneen päällä. Se on mietittävä omista tarpeista käsin ja tiloista mikä ratkaisu on itselle toimivin.
Meillä oli käytössä hoitoalusta kodinhoitohuoneen tasolla. Kun lapsi alkoi kääntyilemään, jäi tarpeettomaksi. Tämän jälkeen vaihdettiin vaipat lattialla.
Mä en aikoinaan käyttänyt ollenkaan hoitopöytää. Aluksi vaihdoin vaipat sängyllä. Sitten hyvin pian sylissä. Miten joku saa liki vuoden vanhan pysymään hoitopöydällä?
En ole koskaan tarvinnut hoitopöytää. Ikean muovinen hoitoalusta tai muovitettu pyyhe sängyn, pöydän tai pesukoneen päällä tai lattialla on riitänyt jokaisen lapsen kohdalla.
Mullon koht 1,5-vuotias ja hoitopöydällä tapahtuu kaikki pukemiset ym edelleen, ku siin se antaa kivasti pukea ja on paikoillaan, muualla yrittäessä sillon niin kova hinku lähtä maailmalle ettei tunnu pukemisesta tulevan mitään :D Mut varmaan johtuu vaan siitä että alusta asti on ollu hoitopöytä käytössä. Ei mul esikoisel ollu koko hoitopöytää ku oli niin pieni asunto.
Vaihdoin vaipat hoitoalustalla pesukoneen päällä.
Vauvan voi hoitaa myös alustalla esim. sängyllä, mutta hoitopöytä säästää vähän selkää, kun ei tarvitse kumarrella. Saman asian hoitaa myös tukevampi hoitoalusta esim. lipaston, pesukoneen tai muun tason päällä. Koin hyödyllisimmäksi vastasyntyneellä ja nyt 6 kk olen itse paremmassa kunnossa ja vähän laiska niin tulee vaihdettua sängyllä/lattialla/sohvalla. Meillä ollut hoitotaso, joka tuli käytetyn pinnasängyn mukana ja paketti maksoi 30 e. Ollut joka euron arvoinen. 😅 En ostaisi 500 e hoitopöytää.
Hoitopöytä on tarpeeton siinä kohtaa kun vauva alkaa kääntyillä eli käyttöaika max muutaman kuukauden.
Itselläni oli vain hoitoalusta pesukoneen päällä, hyvin pärjättiin.