Ihmettelen tätä oikeuskäytäntöä?
Edelleen vielä Suomessa lapsiin kohdistuva raiskaus sekä seksuaalinen hyväksikäyttö, niin saavat vieläkin aika vähäiset tuomiot? Mutta talousrikos tai huumeisiin sekaantuvat saavat kovemmat tuomiot, kuin lapsiin sekaantuja? Lapsille siitä jää monesti ikuiset traumat, mutta ei sille, joka sekaantuu huumeisiin ja myy niitä. Ei myöskään jää traumoja niille, joilla omat ja toisten rahat menneet sekaisin. Oikeutta lapsiin pitää vieläkin tuomita mielestäni enemmän. Tai mitä mieltä olet asiasta?
Kommentit (6)
Eivät uskalla mokomat käydä valtauskontojen lieveilmiöihin käsiksi. Myös ympärileikkaus uskonnollisista syistä saa siksi olla rauhassa.
on mahdollista että viime vuosina tuomiot koventuneet. joskus on saattanut olla niin että jos on teinin kanssa, niin saanut ehdollista. ehkä nykyään tulee jonkin verran enemmän.
Viesti on selvä. Materia on tärkeää ihmisistä ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Eliitin jäsenissä on todistetusti pedofiilejä, olisiko tarkoitus suojella heitä jos sattuvat kiinnijäämään?
Kuka mihinkin valiokuntaan.
Ja kuten tiedät, eduskunnassa on kansanedustajina myös aivan tavallisia ihmisiä, joilla ei kaikilla ole mitään yliopistotaustaa, hyviä tuloja, ja joka ei ole lähtöisin mistään eliitti perheesetä eikä eliittisuvusta.
Valiokunta työskentely on kansanedustajan tärkein duuni eduskunnissa.
Niissä valiokunnissa suunnitellaan, pohditaan ja hiotaan kaikki ne asiat, jotka sitten lähtevät eduskuntakäsittelyyyn.
Tätä se demokratia tarkoittaa. Ettei asioista päätä virkamiehet ja tietty eliittiporukka.
Vaan niistä ovat päättämässä kansan itse valitsemat edustajat.
Eikö kommentoijalle opettu peruskoulussa yhteiskuntaoppia ja yhteiskuntatietoa, ainakin minun aikanani kyllä opetettiin nuo asiat, miten eduskunta valitaan ja miten se toimii ja sekin kenellä on lainsäädäntö valta Suomessa.
Eliitin jäsenissä on todistetusti pedofiilejä, olisiko tarkoitus suojella heitä jos sattuvat kiinnijäämään?