Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekry videohaastattelu

Miten toimii?
14.05.2022 |

Olen keski-ikäinen pitkäaikaistyötön, eikä minulla ole kokemusta videopalavereista.
Itseasiassa minulla ei ole edes kameraa tässä 90-luvulla ostetussa pöytäkoneessa.
Nyt kuitenkin mieleisen työpaikan ilmoituksessa lukee:

"Rekrytoinnin ensimmäinen haastattelukierros tehdään videorekrytointityökalun avulla ja kutsulinkit videohaastatteluun valituille lähetetään sähköpostitse x.x. mennessä. Vastausaika videohaastatteluun päättyy x.x. Toisen kierroksen haastattelut pidetään Teamsin välityksellä viikolla x " .

Eli millaiset välineet minulla pitää olla tällaiseen?
Onko tuollaiset haastattelut henkilökohtaisia, vai onko kysymyksessä joku ryhmäjuttu, missä haastateltavat näkevät toisensa tietokoneen kautta?
Miten tämmöiseen pitää valmistauta?

Uskon selviäväni itse työstä, mutta tämä nykytekniikka on minulle ihan hepreaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla hankittu pöytätietokone ei mitenkään taivu tuohon. Mutta etköhän hieman liioittele? En usko että mikään 90-luvun tietokone kykenee pyörittämään mitään nykyään käytössä olevaa, ei edes nettiselainta.

Vierailija
2/7 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en niin tarkalleen muista, vaikka olisi ostettu 2000 -luvulla, mutta osaako siis joku neuvoa, että miten tulee toimia, minkälaisen laitteen tarvitsen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti tai älypuhelin riittää. Lataa etukäteen laitteeseen Teams-ohjelmisto (appikaupasta, ei maksa mitään). Jos pääset haastatteluun, saat sähköpostiin linkin, jolla pääset haastatteluun. Varaudu haastatteluun kuten normihaastatteluun (siistiydy, koska haastattelija näkee sinut, mieti etukäteen mitä haluat haastattelussa tuoda ilmi), mieti etukäteen myös missä olet, kun haastattelu tehdään (rauhallinen huone kotona ilman häiriötekijöitä). Joku osa prosessissa voidaan tehdä myös ryhmähaastatteluna, mutta se kai ei ole kovin yleistä. Silloin koko ryhmä on yhtaikaa keskustelussa, ja kaikki näkevät ja kuulevat toisensa.

Onnea haastatteluun.

Vierailija
4/7 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ensimmäiset videohaastattelut ovat luultavasti sellaisia, joissa ensin haastattelija esittää kysymyksen ja sitten itse kuvaat ja tallennat vastauksesi ja lähetät haastattelijalle. Noissa on se hyvä puoli, että voit katsoa kysymykset etukäteen ja miettiä vastaukset. Voit myös tallentaa vaikka kuinka monta kertaa ja lähettää vasta kun olet tyytyväinen.

Mulla oli viime kesänä kaksi tuollaista, ensin oli 4 kysymystä ja toisella kierroksella 8 kysymystä. Lopuksi oli livehaastattelu teamsin välityksellä.

Sain paikan.

Vierailija
5/7 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille!

Vierailija
6/7 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tabletti tai älypuhelin riittää. Lataa etukäteen laitteeseen Teams-ohjelmisto (appikaupasta, ei maksa mitään). Jos pääset haastatteluun, saat sähköpostiin linkin, jolla pääset haastatteluun. Varaudu haastatteluun kuten normihaastatteluun (siistiydy, koska haastattelija näkee sinut, mieti etukäteen mitä haluat haastattelussa tuoda ilmi), mieti etukäteen myös missä olet, kun haastattelu tehdään (rauhallinen huone kotona ilman häiriötekijöitä). Joku osa prosessissa voidaan tehdä myös ryhmähaastatteluna, mutta se kai ei ole kovin yleistä. Silloin koko ryhmä on yhtaikaa keskustelussa, ja kaikki näkevät ja kuulevat toisensa.

Onnea haastatteluun.

Puhelin pitäisi varmaan laittaa johonkin telineeseen? Onko väliä onko se pysty- tai vaakasuunnassa? Pitäisikö olla suunnilleen samalla korkeudella kasvojen kanssa ettei tule kuvattua lähinnä nenänreikiä alhaaltapäin?

Ei ap mutta yhtä kokematon näissä asioissa.

Vierailija
7/7 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone helvettiin ja ostat käytetyn yritystason kannettavan jossa hinta noin 300e, ja saat erittäin tehokkaan ja taloudellisen ja hinnaltaan kilpailukykyisen laitteen 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä