Miksi ihmisten on niin vaiketa tajuta sitä, että junassa ei pölpötetä puhelimeen?
Niin yksinkertainen asia, mutta niin vaiketa tajuta. Miksi?
Kommentit (17)
En usko että olisi vaikea tajuta jos se olisi jossain kiellettyä. Mutta ei se ole.
Vierailija kirjoitti:
Sinun taitaa olla vaikee tajuta, ettei se oo kielletty. Ootko yksinkertainen, ootko? Hä?
Ne on yksinkertaisia, jotka jauhaa pari tuntia putkeen, vaikka ei ole yhtään mitään oikeaa asiaa.
Valitettavasti sitä ei ole kielletty. Joka paikassa pitää kestää näitä kailottajia.
Jotkut ihmiset huutavat kovaa työasioista kaverille (tai puhelimeen) lenkkeillessä kävellen tai pyörällä, kun muut haluaisivat nauttia hiljaisuudesta, tuulesta ja luonnosta. Rääkyvät kovaa, mitään muuta aiheitta ei naisilla ole kuin työura ja ankeuttavat maisemaa. Miehet huutavat urheilusta keskenään juostessa ja pyörällä. Iloa elämään pitäisi saada kaikille. Osa savuttaa tupakkaa joka paikassa, ei mitään tupakkapaikkoja ihmiset noudata. Huomioikaa muut ulkona.
Ei kai se muuten haittaisi, mutta kun nämä puhujat useimmiten kailottavat niin, että koko vaunu on tietoinen Janna-tyttären hiivatulehduksesta ja työpaikan rekryongelmista ( kusipäinen pomo). Kyseessä ei siis ole mikään henkilökohtainen puhelu, vaan koko vaunu ole tarkoitettu esitys, joka tulee yllättäen ja pyytämättä.
Naisille on hankala käsittää että ketää ei kiinnosta hänen jorinat vaikka yleisöä itselleen haaliikin
Vierailija kirjoitti:
Naisille on hankala käsittää että ketää ei kiinnosta hänen jorinat vaikka yleisöä itselleen haaliikin
Jotkut haluavat olla julkkiksia, vaikka sitten paikallisbussissa ja asia kailotetaan.
Samaa oon ihmetellyt. Ja joka paikassa.
Ihan kaikkein karmein esimerkki oli kerran paikallisessa kierrätyskeskuksessa, jossa kovaääninen rouva puhui puhelimessa miehelleen pitkän puhelun ja puhelin oli KAIUTIN PÄÄLLÄ.
Järjetön myötähäpeä ja ärsytys, kun rauhaisa kirppislöytöretkeni näin pilattiin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa oon ihmetellyt. Ja joka paikassa.
Ihan kaikkein karmein esimerkki oli kerran paikallisessa kierrätyskeskuksessa, jossa kovaääninen rouva puhui puhelimessa miehelleen pitkän puhelun ja puhelin oli KAIUTIN PÄÄLLÄ.
Järjetön myötähäpeä ja ärsytys, kun rauhaisa kirppislöytöretkeni näin pilattiin.
Joo näitä on välillä junassakin. Siis kautin päällä. Se huonolaatuinen pikkukaiuttimen ääni huutamassa täysillä jotain tyhjänpäiväistä saa hyvin nopeasti savun nousemaan päästä.
Eihän minä minä minä ihmisiä kiinnosta vaikka aiheuttava häiriöö muille kun he tekevät itsekkäästi juuri niin kuin itse haluavat ja vaativat muita tekemään niin kuin he haluavat
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin kun matkustan metrolla, niin aina siellä on joku ruskettunut, joka huutaa jotain apinakieltä puhelimeensa ihan taukoamatta. Puhelun toinen osapuoli ei saa edes suunvuoroa...
Kerropa enemmän tuosta apinakielestä. Minä kun olen aina luullut, että kurkunpään rakenteen vuoksi apinat eivät opi puhumaan.
Inhoan kailottamista. Itse pidän kännykän äänettömällä ja tekstailen vaan. Mikäli joku haluaa välttämättä puhua, laitan viestin ja sopivan ajankohdan, jolloin olen kotona. En kailota julkisesti yksityisasioitani.
Se kapula on edelleen puhelin, ei huutolin!
Ymmärrän sen, että joskus pitää joku asia hoitaa puhelimessa. Ok, kunhan tekee lyhyesti ja hillityllä äänellä. MUTTA jatkuvasti näkee niitä, että oikeasti huudetaan ihan täysin turhanpäiväisiä asioita junassa tai bussissa jopa tunti putkeen. Kyllähän pitäisi tällaiset peruskäytöstavat hallita.
Muuta Japaniin.
Sehän ei ole mutoin sun päätettävissä. Sama koskee muutakin.
Voit toki yrittää lakialoitetta, jos sulla ei ole muuta tekemistä.
Pahimpia ovat ne, jotka kuuntelevat musaa tai katsovat videota puhelimella ilman kuulokkeita. Yleensä ulkomaaalaisia. Mitä liikkuu näiden päässä?
Sinun taitaa olla vaikee tajuta, ettei se oo kielletty. Ootko yksinkertainen, ootko? Hä?