Suositelkaa hyviä kirjoja!
meinaan mennä ostamaan kolmannen, kun naapuri viellä lukee omaansa, en jaksa odottaa... valitettavasti tää tulee si olemaan viimeinen, kirjáilija kun yllättäen kuoli
Kommentit (9)
Yhtäkään en ole vielä lukenut, mutta taidanpa hommata ne =)
saa multakin äänen. Kakkonen menossa ja kolmonen odottamassa. Kannattaa lukea ruotsiksi, jos suinkin pystyy. Tulee samalla kielitreeniä...
toisen suomeksi, ostan kyllä kolmannenkin suomeksi.
Kurt Wallander -dekkarisarja.
Yksi mistä olen kovasti tykännyt ovat Val McDermidin Kate Brannigan -dekkarit. McDermid on sama kirjoittaja, jonka hahmoihin perustuu tv1:n Murha mielessä -sarja, mutta Kate Brannigan -sarjassa ei ole niitä samoja hahmoja. Brannigan-jutut sijoittuvat Manchesteriin ja pääosassa on naispuolinen yksityisetsivä.
Åsa Larsson, Åsa Nilsonne, Mari Jungstedt,...
Esim. nämä kehutut (tai ainakin palstatilaa saaneet ) Maria Kallio-dekkarit on mun mielestäni ihan kökköjä.
Nämä mun suosikit ei ole dekkareita, mutta tykkäsin ihan hirveästi: Rebecca Wells, Jumalaiset JaJa-siskot, ja Little Altars Everywhere (on suomennettu, en vaan tiedä nimeä suomeksi).
Ihania, hauskoja ja traagisiakin kertomuksia Louisianasta, yhden perheen ja ystäväpiirin elämää 50-luvulta nykypäivään.
Karin Fossumin kirjoista pidän paljon. Samoin Karin Alvtägen on aika erikoinen. Minette Walters on kanssa ok.....
Draama-osastossa kannattaa lukea Raija Orasen Maan aamu-trilogia.
Tykkään lukea dekkareita, draamoja ja elämänkertoja.