Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla useampia lapsia/raskauksia ylipäätään, onko raskausoireet olleet eri raskauksissa kuitenkin samoja?

Vierailija
13.05.2022 |

Esim. Jos ekaa odottaessa oli todella kipeät rinnat, oliko näin myös toisessa raskaudessa tai kolmannessa jne? Miten paljon voivat vaihdella?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä eikä mullakaan ollut. Esikoista kun odotin niin aamuisin pahoinvointi oli jotain aivan kamalaa. Kuopusta taas ei yhtään pahoinvointia missään vaiheessa. Hyvin yksilöllistä sanoisin.

Vierailija
2/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta. Ekassa raskaudessa minulla oli aamupahoinvointia, toisessa oli pahoinvointia ympäri vuorokauden paitsi ei aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta, ja neljä täysin erilaista raskautta.

Ensimmäisen (poika) kanssa lievää huonovointisuutta ja väsymystä, loppuraskaudessa liitoskipuja. Toisen kanssa (tyttö) aivan järkyttävä pahoinvointi rv 16 asti jonka jälkeenkin oli kuvottava olo koko ajan. Lisäksi ennenaikaista supistelua rv 22 alkaen ja kaiken kruunasi niin tappava väsymys etten pysynyt hereillä kuin noin 8h vuorokaudessa, senkin kahdessa osassa. Kolmas raskaus (tyttö), pahoinvointia kohtalaisesti rv 16 asti, sen jälkeen ihan ok vointi koko loppuraskauden selkäkipuja lukuun ottamatta. Neljäs raskaus (tyttö) pahoinvointia rv 20 asti. Sen lisäksi sairastin erittäin pitkän ja vaikean infektiokierteen. Toistuvia poskiontelontulehduksia ja lopuksi keuhkokuume ainoa yhdistävä tekijä kaikkien raskauksien osalta oli se että raskauden ensimmäinen oire oli järkyttävä migreenikohtaus, joka vei näön ja sai oksentamaan railakkaasti.

Vierailija
4/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa ihan järkyttävä alaselän kipu ja närästys, joka jatkui siis ihan läpi koko raskauden. Nämä on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa. Eli joo, ihan samat oli, ei oikeastaan muita riesoja edes ollut.

Vierailija
5/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut muuten samoja paitsi ne oireet ovat pahentuneet joka kerta ja kestäneet pidempään.

Vierailija
6/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raskautta ja kolme lasta: melko samanlaisia raskauksia ollut, ei pahoinvointia yhdessäkään eikä muuta ihmeellistä.

Liitoskivut pahenivat jokaisessa raskaudessa, kolmannen kohdalla alkoivat jo melko aikaisessa vaiheessa ja oli kovia kipuja.

Ekassa raskaudessa oli alussa ajottaisia vatsakipuja, jotka luultavasti johtuivat kohdun kasvusta, toisessa ja kolmannessa raskaudessa näitä ei enää ollut.

Vierailija
7/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa sain ennen plussatestiä hiivatulehduksen 🙄. Oli kyllä aika samat oireet molemmissa raskauksissa, pahoinvointia ympäri vuorokauden rv 16 asti. Ekassa oli kyllä paljon isompi vatsa mutta vauvakin oli yli kilon kuopusta isompi syntyessään joten eipä ihme. Eka poika ja toinen tyttö.

Vierailija
8/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 synnytystä/8 raskautta.

Nuo loppuun saakka onnistuneet raskaudet on olleet täysin oireettomia, kesken menneissä ollut pahoinvointia yms oireita. 

Vierailija
9/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ekassa raskaudessa isoin raskausoire oli alkuraskauden kuvottava olo ja ruokahalun menetys. Olin todella hyvinvoiva ja pirteä loppuun asti. Tokassa raskaudessa ei ollut juuri minkäänlaista pahoinvointia, mutta loppuraskaudessa lantion ja alaselän kivut tekivät liikkumisesta vaikeaa. Olen nyt kolmatta kertaa raskaana, ja jännä nähdä, pahenevatko nuo lantionseudun kivut edelliskerrasta.

Vierailija
10/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti melko helpot raskaudet, kolme ollut. Pahoinvointia ollut vain alussa. Tosin kaikki lapset samaa sukupuolta, joten kokemusta vähemmän.

Eka raskaus psyykkisesti vaikea, mikä huomioitiin tarkemmin seuraavissa raskauksissa. Ne menivätkin paremmin, eikä perheellisenä samalla tavalla ehtinytkään keskittyä itseen kuin esikoista odottaessa.

Vierailija
11/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla täysin eriävät oireet.. Mulla juurikin tuo, että ensimmäisessä oli jo 4 pvä ennen menkkojen alkamispäivää todella kipeät ja kuumottavat rinnat ja sit toisen kohdalla rinnat ei kipeytyny ollenkaan.. Terkka joskus sanoikin että imetys voi muuttaa rintoja siten etteivät ole enää niin tuntoherkät.

Vierailija
12/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa ensimmäinen merkki etova olo, toisessa pirunmoiset vatsakivut, kolmas todettu ultrassa.

Vierailija
13/13 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut , kaikissa oksensin koko 9 kk ajan, viimeisen kerran synnytyssalissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi