Voiko nuorella olla munasarjasyöpä?
Minua pelottaa, että minulla on syöpä.
Minulla on kyllä myös kapseli joka saattaa tehdä näitä oireita ja melko ahtaat paikat muutenkin "siellä".
Minulle on alkanut ilmaantua yhdyntäkipuja ja varsinkin sen jälkeen yleensä on kovat kivut alapäässä, vatsassa ja selässä.
Olen myös todella väsynyt, en oikein jaksa syödä ja vatsa tuntuu pinkeältä.
Vessassa on vaikea käydä ilman peräruisketta.
Melko usein minua pyörryttää ja oksettaa ilman syytä.
Välillä tulee sellaisia tuikkausmaisia kipuja alaselkään, että on vaikea hengittää.
Julkisella puolella kaikki on laitettu kapselin, masennuksen ja epilepsian tai migreenin piikkiin.
Gynekologilla kävin viimeksi viime keväänä.
Minulla on pcos, joten saattaisi olla myös kysta.
Naistentaudeilta kehotettu vaan seuraamaan tilannetta ja jos syksyllä on yhä sama ongelma, sitten voi saada ajan.
Olen melko köyhä enkä kovin mielelläni menisi yksityiselle "turhaan", yksi lääkärikäynti kattaa useiden kuukausien budjettini.
Miten todennäköinen syöpä on parikymppisellä?
Kommentit (11)
Luultavasti vaaraton kysta.
Minulla usein noita oireita ja pco myös.
Onko tutkittu endometrioosi? Minulla oireili tasan noin ja vasta kun oksensin kivusta päivystyksessä alkoivat tutkia tarkemmin ja hupsista vaan: vuosikausien kivut selvisivät nopeastikin ja pääsin leikkaukseen.
Samalla poistettiin niin kystia (niistä muuten myös kamalia kipuja ennenkuin tai jos puhkeavat itsestään) kuin myomia.
Useamman vuoden ajan lääkärit vaan lässyttivät että kyllä naisen täytyy kestää "pikkuvaivoja" ja että kuukautiskivut ovat iiiiiihan normaaleja.
Jos olet pääkaupunkiseudulta niin mene Femedaan. Siellä on hyvät lääkärit.
Syöpä on siitä salakavala, että kipuja ei yleensä tule varhaisvaiheessa, eivätkä kivut ole muutenkaan ensisijainen oire.
Onko sun maha siis jumissa jos et pärjää ilman peräruisketta?
Mitä syöt ja miten liikut?
Jos suoli ei toimi normaalisti, tulee aivan järkyttävän kovia kipuja ja vointi huononee. Sopii aloittajan kokemiin vaivoin, joten ummetuksen purkaminen ihan ensimmäinen asia.
Sepä se... mihinkään lääkäreihin täällä ei voi luottaa... äidiltäni 20 vee poistettiin toinen munasarja... jossakin luki että yhdestä munasarjasta voisi tehdä 300.000 ihmisen alkua... onko sulla hyvät geenit... eli voisi olla kyseessä varsinainen munasolujen ryöstö... En tiedä mitä voit tehdä... kamalaa... Toisaalta kuolema ei lopeta ihmisen elämää vaan kuoleman jälkeen tulee jotakin muuta... kannattaako tänne jäädä elämään... Siis minä olen jo vanha ja tämmöistä tehty heti sotien jälkeen... siis karmeeta ajatella että voisi olla tommoinen määrä jotain sisaruksia varsinkin kun on sellainen kirje, että teinipoikaisältäni on saatettu varastaa spermoja sodan aikana kun lähetetty jonnekin sotaa pakoon... näin siis oikeasti sukujuuriltaan 'yläluokkaisissa' piireissä joilla ei enää ole mitään oikeita jälkeläisiä tässä paskarikollisten maassa...
Mene tutkimuksiin.
Vastauksena kysymykseen; voi olla. Tuttuni sairastui parikymppisenä ja kuoli kolmekymppisenä munasarjasyöpään.
Paikalliset syöpäkasvaimet ovat usein oireettomia. Oireita tulee yleensä vasta, kun tauti on levinnyt vatsaontelossa.Munasarjasyöpä pyrkii leviämään lantion ja vatsaontelon imusolmukkeisiin sekä vatsakalvoon ja kasvamaan sisäelinten ympärille. Tällöin oireena voi olla epämääräisiä vatsakipuja, joskus vuotohäiriöitäkin sekä turvotusta ja väsymystä. Kasvain voi aiheuttaa virtsaamis- ja ulostamisvaivoja, jos se kasvaessaan painaa virtsarakkoa tai suolistoa. Kipu on yleensä munasarjasyövän myöhäisoire.
Duodecim
Niin että jos oireesi johtuisivat syövästä, olisi se jo levinnyt. Mikä taas tuntuu varsin epätodennäköiselle sillä jos olet ollut lääkärin tutkimuksissa se olisi varmasti huomattu.
Voihan se olla. Tosin ensimmäisenä nyt ei syöpää kannata miettiä, jos jotain oireita tulee. Stressi yleensä pahentaa vatsaoireita ja syöpäpelon lietsominen lisää stressiä. Lääkärissä se yleensä selviää, mikä on homman nimi. Ei täällä.
Ei syöpä anna tuommoisia kipuja.