Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka paljon nukut? Tarvitsevatko muutkin näin paljon unta alkuraskaudessa

10.10.2006 |

Hei,

Olen vielä alussa, rv 8, ja voisin nukkua noin 10 h yössä, että ei olis väsynyt aamulla. Tai siltikään en ole pirteä aamuisin.

Päivät menevät hyvin, mutta kahdeksan jälkeen alkaa armoton väsymys.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpina päivinä 12h yöllä ja 4 päivällä eli paljon tulee nukuttua. Olen nukkunut koko raskausajan tosi paljon. Tosin huono olokin on varmasti vienyt voimia.

Ki-ra 7+4

Vierailija
2/9 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv.7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin. Yöunien lisäksi nukun joka päivä 1 - 2 päiväunet ja aina yhdestä kahteen tuntia kerrallaan. Illalla nuokun sohvalla viimeiset tunnit ja muutenkin makailen pitkin päivää joka välissä. Tuntuu, että iltapäivällä on viimeistään jo ihan rättiväsynyt ja pakko päästä päikkäreille. Tätä on jatkunut viikolta 6.

Kerttu 13+5

Vierailija
4/9 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin nukun niin paljon kun pysty ja töiltä ehdin. Alussa nukutti kovasti ja nukuin hyvin, nyt uni on katkonaisempaa ja vaikeampaa nukkua. Kannattaa nukkua aina pienet tirsat kun vaan mahdollista.

Vierailija
5/9 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon pahimman väsymyksen aikaan menin nukkumaan kahdeksan aikaan ja herääminen oli aavistuksen yli kuusi. Silti yleensä alkoi puolenpäivän jälkeen väsyttämään ihan julmetusti. Yleensä kotiin päästyä olikin päiväunien aika, sitten muutama tunti sohvalla makaamista ja sitten olikin jo yöunien aika.

Nyt on alkanut riittämään jopa vajaan ykdeksän tunnin yöunet ja päiväkin menee ilman, että pää kopsahtaisi tuohon tietokoneen näppäimistölle :D

Coltsfoot 14+3

Vierailija
6/9 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen hämmästynyt, että joku selviää alkuraskaudessa pelkillä yöunilla ;) Minä olin itse 1. kolmanneksen niin väsynyt, etten ole ikinä eläissäni ollut. En ollut aikaisemmin kuullut tästä raskausoireesta, mutta juteltuani raskaanaolleiden tuttujen kanssa melkein kaikki kertoivat kärsineensä tosi voimakkaasta väsymyksestä alkuvaiheessa.

Mies naureskelee vieläkin muistellessaan, miten nukahdin joka päivä melkein heti sohvalle istahdettuani, vaikka TV:stä olisi tullut joku ehdoton lempisarjani. Ja olin kuitenkin yleensä nukkunut ihan normaalit yöunet ja vielä päiväunetkin töiden jälkeen.. Eli töissä käymistä lukuunottamatta nukuin käytännössä kaiken muun ajan ;)

Keskikolmanneksella väsymys helpotti, mutta on taas astunut mukaan kuvioihin nyt loppuvaiheessa (ei onneksi ihan niin voimakkaana kuin silloin alkuun).

-Leje rv 37+6

Vierailija
7/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että muutkin ovat näin unentarpeisia..

Entä miten te, joilla on jo lapsia, ehditte nukkua? Tai edes vähän urheilla?

Miten saatte miehenne ymmärtämään, että ette yksinkertaisesti jaksa nousta (yhtenäkään aamuna) kukonlaulusta samaan aikaan lapsen kanssa?

Meillä mies vaatii, että joskus hänenkin täytyy saada nukkua pitkään. Harmittaa, koska olen sellaisina päivinä täysin zombie, jolloin vain odotan iltaa ja että pääsee nukkumaan. Esikoinen nukkuu 9 h ja itselle jää siis sen verran aikaa nukkua.

Vierailija
8/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rv13 enkä muista et oisin esikoiselta tässä vaiheessa näin väsyny ollu!!! Yöllä saan (kiitos Relaxant-jalkavoiteen!) nukuttua suht hyvin mut aamuyön vessareissun jälkeen uni tulee tosi huonosti ja saatan pyöriä tunnin, parikin. Nukun yöllä n 23-7/8, riippuu monelta esikoinen herättää. Päivällä torkahtelen tuon tuostakin jos sohvalla istun ja kattelen ku esikoinen touhuaa tai kattoo telkkaa... Ajattelen vaan koko ajan et pääsispä nukkumaan. En tiijä oisko hemppari alhaalla.

TOinen " vaiva" on alituinen nälkä: koko ajan on semmonen tunne et ne tunti sit syödyt leivät ja jugut on jo kulunu, lisää on saatava. En himoitse erityisesti mitään, on vaan nälkä. Yölläkin. Ja aamulla se nälkä vasta onkin. Esikoiselta yöllistä nälkää oli vasta puolessa välissä. Mitenhän suureksi ehdinkään kasvaa toisella kierroksella...

Vierailija
9/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä kirjoitin, saatan tosiaan torkahtaa sohvalle, kun lapsi leikkii tai kattoo PikkuKakkosta. Tuntuu kamalalta toisaalta mut meillä on tosi nätisti itekseen leikkivä esikoinen, onneks! Ihan pienet torkut otan aina kun voin. Ihan alkuun nukuin aina kun esikoinen oli päikyillä, nyt nukun jos vaan ehdin (on laitettava ruokaa yms. kun muksu nukkuu). Pitänee ottaa kunnon päikyt itellekii ohjelmaan. Mut yleensä on niin kova nälkä ku esikoisen saa unille et sit syön ja luen lehden ja sit onkii jo tunti vierähtäny eikä esikoinen enää monia tunteja nuku. Mut jos vaan nukkuu pitkään ni ehdin itekii torkahtamaan. Mies tekee vuorotyötä, joten ei aina onnistu et toinen ois lapsen kanssa ja saisin torkahettua... Ja oon niinkii itsekäs et annan lapsen kattoa videolta pari PuuhaPeteä tai vastaavaa et saan huilattua

hetken...