Lihon äärimmäisen herkästi jos syön yhtään mitään
Olen sen omenavartaloketjun aloittaja.
Lihon siis äärimmäisen helposti jos syön päivän aikana enemmän kuin yhden hedelmän tai leivän ja senkin mahdollisimman aikaisin aamulla.
Kaikki kerää nestettä hirveästi ja olen valtavan turvonnut ja on tukala olo koko ajan.
Jos haluan syödä edes pienen annoksen oikeaa ruokaa, joudun käymään yli tunnin lenkillä ettei paino nouse.
Aineenvaihduntani on todella hidasta.
Elän lähinnä tupakalla ja nikotiininkorvikkeilla sekä vedellä, ettei paino ainakaan enää nousisi tästä.
Mitään sairauksia ei ole todettu paitsi pcos, joka tietysti vaikeuttaa laihtumista jonkin verran.
En varsinaisesti tunne nälkää mutta välillä iskee hirveä himo syödä sokeria ja sitä tulee tehtyä kerran viikossa.
Ostan kerran viikossa 100g karkkeja ja jonkun pullan ja sillä kai tämä paino ei kovin nopeasti laskekaan.
Mikä neuvoksi?
Hidas laihtuminen on yhtä tuskaa vaikkei nälässä tarvitse ollakaan, en vaan jaksa odotella milloin saan näkyvää eroa aikaan.
En myöskään aio alkaa syömään enemmän tai lopettaa tupakointia vaan jatkaa samalla linjalla, mutta en taida koskaan päästä tästä valtavasta vatsastani eroon.
Oma peilikuva oksettaa enkä halua poistua kotoani ennen kuin näytän edes etäisesti ihmiseltä.
Kommentit (23)
Otappa selvää vhh-ruokavaliosta. Sulla voi olla jo insuliiniresistenssi.
Sun pitäisi luopua just hedelmistä, viljoista, sokerista.
Ootko koskaan laittanut johonkin kalorilaskuriin sun ruokia ja katsonut paljon sitä tulee päivittäin? Koska ei pienet annokset tavallista kotiruokaa ja yksi pulla viikossa ketään lihota. Joko valehtelet itsellesi tai nyt täällä meille.
Jos söisit säännöllisesti oikeaa ruokaa, aineenvaihduntasi parantuisi ja painonhallinta helpottaisi. Mutta koska sanoit, ettet aio tehdä muutoksia syömiseesi, niin jatkanet samalla tavalla etkä laihdu.
En oikeasti syö juuri mitään ja paino tippuu tasaiseen tahtiin vain jos olen koko päivän syömättä yhtään mitään.
Saan helposti kilon viikossa jos korvaan sen aamupalankin tupakalla.
Sitten taas kun syön edes sen yhden pienen annoksen mitä tahansa, vaikka leipälautasellisen paistettua kanaa aamulla, tulee turvotusta ja maha on kuin ilmapallo.
Tänä aamuna vaaka näytti 80kg ja pituutta on 172cm.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti syö juuri mitään ja paino tippuu tasaiseen tahtiin vain jos olen koko päivän syömättä yhtään mitään.
Sitten taas kun syön edes sen yhden pienen annoksen mitä tahansa, vaikka leipälautasellisen paistettua kanaa aamulla, tulee turvotusta ja maha on kuin ilmapallo.
Ap
Jos kaikki ruoka turvottaa vatsan ilmapalloksi niin eiköhän lääkäri ole oikea osoite siinä vaiheessa.
Sinulla on todennäköisesti jokin suolistosairaus jos turpoat noin herkästi.
Kannattaa käydä lääkärissä.
No huhhuh. Elimistösi on säästöliekillä ja/tai aineenvaihduntasi ei toimi lainkaan normaalisti, noista ilmavaivoistakin päätellen. Menisin alan lääkärille tai ärtyvään suoleen erikoistuneelle ravitsemusterapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sehän on vain loogista että jättämällä ravinnon kokonaan pois paino kyllä tippuu, nähtiinhän se keskitysleireilläkin. Mutta onko se semmoinen asia mitä voi ylläpitää koko elämänsä niin ei, ellei ole valmis hyväksymään että siitä elämästä tulee sitten tosi lyhyt.
Mitäpä ajattelit sitten syödä ja miten paljon kun olet saanut painon putoamaan tavoitteeseesi? Koska pitää sitä ruokaa jossain vaiheessa kuitenkin syödä.
Sinulla on paljon pahempia ongelmia kuin painosi.
Kannattaa mennä WHO:n lääkäreiden tutkittavaksi. Olet lääketieteellinen ihme. Voit olla avain nälänhädän poistamiseen maailmasta.
Outoa, ettet aio muuttaa toimintaasi vaikka nykyisellä toiminnalla olosi on noin onneton ja tukala. :-o
Sulla on jotain muuta ongelmaa nyt. Tulee mieleen tuttuni, jolla oli kunnon tynnyrimaha. Hänkin valitti miten vaikeaa on saada painoa pois. Lopulta selvisi, että hänellä olikin sydämen vajaatoiminta. Lääkityksen avulla paino laski 15 kiloa. Eli se kaikki olikin nestettä eikä läskiä.
Itse olen suolistovaivojeni takia joutunut luopumaan monesta ruoasta mm. pasta, suklaa, pullat, viinerit, täytetyt leivät, paistopistetuotteet, pizza, hampurilaiset ja muu epäterveellinen, jota ei edes voi suositella kenellekään. Siltikään en ole laihtunut yhtään, vaan pikemminkin vain lihonnut. Tässä ei kylläkään ole ensisijaisena tavoitteena ollut laihtuminen, vaan juurikin suolistovaivojen kuriin saaminen, mutta siltikin ihmetyttää. Suolistovsivoihin on kylläkin selvästi auttanut.
Tottakai maha ärsyyntyy jos ei saa säännöllisesti ruokaa ja sitten yhtäkkiä tulee jotain rasvaista paistettua kanaa. Sitä paitsi ei aineenvaihdunta voi toimia kunnolla jos ei ole mitään ainetta jonka muotoa vaihtaa.
Turha sinua on neuvoa kun sanoit ettet kerran muuta tapojasi. Ilmiselvää mistä lihomisesi johtuu. Pysy sitten lihavana lopun elämääsi mutta älä tee näitä uhriutumisaloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on jotain muuta ongelmaa nyt. Tulee mieleen tuttuni, jolla oli kunnon tynnyrimaha. Hänkin valitti miten vaikeaa on saada painoa pois. Lopulta selvisi, että hänellä olikin sydämen vajaatoiminta. Lääkityksen avulla paino laski 15 kiloa. Eli se kaikki olikin nestettä eikä läskiä.
Voi olla juurikin jotain tuommoista. Munuaiset, maksa, kilpirauhanen..
Kerryttääkö keuhkoahtauma muuten painoa?
Olen kyllä varannut ajan gynekologille kesäkuulle.
Ei ole ennen ollut tätä ongelmaa vaan se on kehittynyt nyt vuoden sisällä.
Minulla on kovia kipuja jatkuvasti ja paino tosiaan laskee mutta kerään nestettä jostain ihan käsittämättömän paljon pienilläkin ruokamäärillä.
Tunnen selvästi jonkun patin alavatsassa ja epäilen että se on kysta.
Ap
Best case scenario: aineenvaihduntasi on noilla ruokamäärillä mahdoton toimia normaalisti ja voisit korjata tilanteen säännöllistämällä rauhassa syömistäsi ja lisäämällä hitaasti kuitua, mieluiten alan ammattilaisen neuvoilla ja valvonnassa.
Worst case scenario: sinulla on suolistosyöpä tai muu vakava sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä varannut ajan gynekologille kesäkuulle.
Ei ole ennen ollut tätä ongelmaa vaan se on kehittynyt nyt vuoden sisällä.
Minulla on kovia kipuja jatkuvasti ja paino tosiaan laskee mutta kerään nestettä jostain ihan käsittämättömän paljon pienilläkin ruokamäärillä.
Tunnen selvästi jonkun patin alavatsassa ja epäilen että se on kysta.
Ap
Tää vastaus kuulostaa jo trollialoitukselta jonka tarkoitus oli testata, miten nopeasti palastalla tajutaan diagnosoida suolistosyöpä. Eipä mennyt kauaa. Jos et ole trolli, niin nyt sinne lääkäriin.
Olet säästöliekillä.