Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat hylkäsivät sovintoehdotuksen

Vierailija
11.05.2022 |

Pitäisi varmaan saada miljoonia että riittäisi noille.

Kommentit (2351)

Vierailija
981/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on todella törkeää uhkailla täällä sillä, että hoitoa ei saa, jos joukkoirtisanoutumiset toteutuvat. Lakonkin aikana väkeä oli töissä. Teidät änkyrähoitajat voidaan korvata hoitajilla.

Vierailija
982/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia mikä mua mietityttää on se, että onko hoitajat hyväksynyt oman kuolemansa muita paremmin kuin muut? Eihän hekään tai heidän läheisensä hoitoa enää saa, kun/Jos ajetaan terveydenhuolto alas.

Ai sua mietityttää tämäkin yhä.. Et sitten ole oppinut muista lukuisista ketjuistasi mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on todella törkeää uhkailla täällä sillä, että hoitoa ei saa, jos joukkoirtisanoutumiset toteutuvat. Lakonkin aikana väkeä oli töissä. Teidät änkyrähoitajat voidaan korvata hoitajilla.

Sulla on ilmeisesti joku keino takataskussa jolla se hoito toteutetaan ilman hoitajia?

Vierailija
984/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siitä harvinainen hoitaja, että mulle riittää mun palkka varsin hyvin elämiseen ja säästöönkin jää aina. Ei taida ikinä mennä käyttötili alle kahden tonnin kun käytän rahani fiksusti. Nyt viimeisimmässä palkkalaskemassa bruttona liksaa tulee hieman yli 3800 € josta pidätysten ja maksujen jälkeen käteen jää yli 2700 €. Toki siinä on kolmivuorotyön lisät, pääsiäisen pyhät ja vappu. Mutta kyllä mä oon tosi tyytyväinen, en kehtaa valittaa! 

Täällä toinen. Hyvin tulen toimeen palkallani. Ja jos haluan lisää, käyn tekemässä ylimääräisen vuoron tai jatkan päivää ja saan 300 e haittakorvauksen.

Pääsiäislista kun tulee maksuun, nousee kuukauden tulo 4500. Tein siihen pari ylityö päivää ja pyhät

Et taida sitten Tehyyn kuulua?

En kuulu. Kuulun JHL.n ja meillä ei ollut ylityökieltoa.

Ja olen siis pelkkä lähihoitaja

Lähihoitaja oot ja tienasit 4500e viime kuussa?

Vierailija
985/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siitä harvinainen hoitaja, että mulle riittää mun palkka varsin hyvin elämiseen ja säästöönkin jää aina. Ei taida ikinä mennä käyttötili alle kahden tonnin kun käytän rahani fiksusti. Nyt viimeisimmässä palkkalaskemassa bruttona liksaa tulee hieman yli 3800 € josta pidätysten ja maksujen jälkeen käteen jää yli 2700 €. Toki siinä on kolmivuorotyön lisät, pääsiäisen pyhät ja vappu. Mutta kyllä mä oon tosi tyytyväinen, en kehtaa valittaa! 

Täällä toinen. Hyvin tulen toimeen palkallani. Ja jos haluan lisää, käyn tekemässä ylimääräisen vuoron tai jatkan päivää ja saan 300 e haittakorvauksen.

Pääsiäislista kun tulee maksuun, nousee kuukauden tulo 4500. Tein siihen pari ylityö päivää ja pyhät

Missä puolella lähärit muka tienaa noin? Lähärit harvemmin käyttää itsestänsä nimitystä PELKKÄ lähihoitaja..

Vierailija
986/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole asennetta hoitamiseen ei alalle pitäisi ylipäätään hakeutua. Kliiniset ylinieliset valkotakit ja naama rutussa olevat hoitajaneidit ei paljon asiakasta eli ns potilasta ilahduta! Tai varsinkaan luo parantavaa ilmapiiriä.

Vierailija
987/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lehmät lentää. Parilla ylityöpäivällä ja pyhälisällä ei edelleenkään sairaanhoitaja saatikka lähihoitaja pääse moisiin ansioihin.

Tietty jos saa 300e/ pvä lisää siitä että jatkaa vuoroa, ja tekee useamman, niin siitähän voi tili jo karttua. Sit voidaankin kysyä miten TA:lla on tämmöisiä varaa maksella, kun ei ole varaa sitä perus kuukausipalkkaa korottaa edes satasella.

Ei lennä lehmät. Tuntipalkkani 15.30e. Listalla tein kaikki pyhät. Ylitöitä 24 tuntia (eli ylimääräiset vapaat tein ylitöinä ja haittakorvauksella) 4x300 e haittakorvaus. Silti listalla pidin sen 6 vapaapäivää

Se lh

Vierailija
988/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työolot olisivat inhimillisemmät, alalla olisi enemmän ihmisiä, jolloin työmäärä jakautuisi useammalla ja työolot tämänkin ansiosta olisivat paremmat. Se palvelisi parhaiten tarkoitusta, asiakkaiden hoitamista.

Nyt ei puhuta asiakkaiden hoitamisesta, vaan palkoista.

Jos hoitsu on töissä pelkän palkan vuoksi niin silloin hoitsu on täysin väärällä alalla.

Siksi toiseksi ei missään haluta työntekijää jota ei kiinnosta pätkääkään tehdä työtään vaan joka roikkuu paikalla pelkän palkan vuoksi joten ennustan pitkää työttömyyttä tuolla asenteella. 

Kuule, aika moni tekee töitä sen rahan takia. Ihan joka alalla. Työstä palkka.

Juu mutta noilla muilla aloilla perusedellytys palkan saannille on työn tekeminen. Tuo hoitsu jolle vastasin uhosi ettei tässä mistään potilaiden hoitamisesta ole kyse vaan palkasta. Eli siis rahaa on saatava eikä työn tekeminen tai sen laatu kiinnosta.

Tuossa kohtaa kehoitan suosiolla vaihtamaan alaa. 

Miksi? Ei tuollainen henkilö tekisi töitä muullakaan alalla vaan pyörittelisi peukkujaan. Ja noita henkilöitä on ihan joka alalla.

Vierailija
989/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ilmeisesti joku keino takataskussa jolla se hoito toteutetaan ilman hoitajia?

Aivan turha uskotella, että kaikki Suomen hoitajat irtisanoutivat kertarysäyksellä.

Vierailija
990/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja oot ja tienasit 4500e viime kuussa?

Kyllä. Tilinauhat ei ole tullut vielä, koska tulee maksuun vasta toukokuun viimeinen kaikki. Mutta itse laskemani mukaan tulee 4500 e suurin piirtein

Vierailija
991/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa urputusta! Lääkepurkkien jakelusta jotain ekstrapalkkaa ja kahvilla istumisesta? Lähärithän ne fyysiset jututkin tekee.

Suuri osa ilmqn palkkaa Suomessa ja pitäisi tulla toimeen!

Ei mitään sympatiaa näille!

Tällä alan tietämyksellä ei muuta kun takavasemmalle.

No mitä ne sairikset tekee? Ei niitä missään muualla näy kuin lounaalla, kahvilla ja pilleripurkkien kuskaajina?

Vierailija
992/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättehän, että on asioita, joista yhteiskunnan on huolehdittava, hinnalla millä hyvänsä, olipa rahaa tai ei (eli vaikka sitten lainarahalla). Yksi näistä on perustuslain määräämä terveydenhuolto. Sitä ei vaan pysty lopettamaan. Tähän faktaan perustuu joukkoirtisanoutuminen. Kriittiset yksiköt, 70-100 % henkilökunnasta antaa irtisanoutumisilmoituksen -> tämän realisoituminen aikaansaisi väistämättä näiden toimintojen loppumisen. Ja koska niitä ei voi lopettaa -> irtisanoutumisen ei voi antaa realisoitua -> valtion on pakko luvata hyvinvointialueille lisärahoitusta hoitajien palkkoihin. Tämä on sitä kiristystä, jos ei hyvällä niin sitten pakolla.

Vierailija
993/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa urputusta! Lääkepurkkien jakelusta jotain ekstrapalkkaa ja kahvilla istumisesta? Lähärithän ne fyysiset jututkin tekee.

Suuri osa ilmqn palkkaa Suomessa ja pitäisi tulla toimeen!

Ei mitään sympatiaa näille!

Tällä alan tietämyksellä ei muuta kun takavasemmalle.

No mitä ne sa irikset tekee? Ei niitä missään muualla näy kuin lounaalla, kahvilla ja p illeripurkkien kuskaajina?

Vierailija
994/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään uhkailua ole vaan totuus. Hoidettiin lakonkin aikaan vain kiireelliset erikoissairaanhoidossa. Mistäs meinasit korvaajat ottaa?

Vierailija
995/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme laman alussa. 90-luvulla oli kyllä hoitajia mutta ei saanut hoitoa kun hoitajillakaan ei ollut työtä. Eikä voi kyllä sanoa etteikö hoidontarvetta olisi ollut. Yhteiskunta vain säästi terveydeenhuollostakin.

Vierailija
996/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitajat oikein odotatte näkevänne sovintoesityksissä työolojen korjaamiseksi? Ei niissä voida sanoa että sairaalan X osastolle Y palkataan heti 3 hoitajaa lisää.

Itse odotan hoitajana, että kaikenlaisesta joustamisesta saa kunnon korvauksen eikä mitään 20 hälytyskorvausta ja puolikkaan vapaapäivän jonnekin huonoon kohtaan.

Odotan sitä että avustaviin töihin palkataan oikeasti väkeä, jotta saan tehdä työni rauhassa ja huolella eikä juosten kusten. Tätä on jo yritetty muutoksilla, mutta työnantajat löytää aina jonkun porsaanreiän.

Ainakin nämä molemmat pystyy sopimuksella korjaamaan. Odotan siis, että työnantaja arvostaa työtäni, ei ole mielestäni paljoa vaadittu.

Kylläkyllä, mutta nämä ovat työehtosopimuksen asioita, eivät sovintoesityksen.

Ei siinäkään ruveta yksittäisten hoitsujen kivoja lomapäiviä mikromanageroimaan. Siksi toiseksi jos yhdelle taataan hyvät lomapäivät niin moni muu saa sitten niitä huonoja kun jonkun on oltava töissäkin jatkuvasti. Eli tuo(kin) vaatimus on käytännössä täysin mahdoton toteuttaa. 

Et ymmärtynyt. En puhunut mistään lomapäivistä vaan siitä kun hoitaja soitetaan ylitöihin/jää ylitöihin. Että joustamisesta saisi asiallisen korvauksen. Ja hoitajilla on kuntapuolella oma sopimus, ei luulisi olevan niin vaikeaa.

Miksi ihmeessä joustaa jos siitä ei saa asiallista korvausta omasta mielestä? Minä en edes vastaa vapaa-aikana tuleviin töihin pyyntöihin. Myöskään  muutoin en ole jäänyt ylitöihin eli nolla tuntia ylitöitä tänäkin vuonna. Joku toinen painaa ylppää joka viikko kun hänelle riittää kutsurahana vähän yli satanen ja ylityökorvaus siihen päälle. Minä puolestani pidän vapaa-aikaani arvokkaampana. Nyt kun ollut vuoronvaihto ja ylityökielto niin molemmat meistä ollut häviäjiä. Kahvihuoneen seinällä listä työntekijöistä joille saa koska tahansa soittaa jos vuorossa olevat eivät ole tehneet. 

Vierailija
997/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan turha uskotella, että kaikki Suomen hoitajat irtisanoutivat kertarysäyksellä.

Ei tietenkään kaikkien tarvitse eikä se ole tarkoituskaan. Valitaan isot sairaalat, niiden kriittisimmät yksiköt ja näiden henkilökunta. Samoin koko kotihoidon sektori. Kyllä siitä jo sellainen paine syntyy, ettei sen uskalla kukaan toiminnoista viime kädessä vastaava antaa realisoitua.

Vierailija
998/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän alan ihmiset jatkuvasti kiristämässä lisää rahaa? Aina valittamassa? Sairaalan hierarkisuus ja osalla nuorisolekureista liian suuret palkat osaamiseensa tai kokemukseensa nähden suurin prb.

Vierailija
999/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lehmät lentää. Parilla ylityöpäivällä ja pyhälisällä ei edelleenkään sairaanhoitaja saatikka lähihoitaja pääse moisiin ansioihin.

Tietty jos saa 300e/ pvä lisää siitä että jatkaa vuoroa, ja tekee useamman, niin siitähän voi tili jo karttua. Sit voidaankin kysyä miten TA:lla on tämmöisiä varaa maksella, kun ei ole varaa sitä perus kuukausipalkkaa korottaa edes satasella.

Ei lennä lehmät. Tuntipalkkani 15.30e. Listalla tein kaikki pyhät. Ylitöitä 24 tuntia (eli ylimääräiset vapaat tein ylitöinä ja haittakorvauksella) 4x300 e haittakorvaus. Silti listalla pidin sen 6 vapaapäivää

Se lh

Ok kiitos tiedosta. En jaksa alkaa laskemaan pitääkö paikkansa ilmoittamasi palkka, mutta brutto/nettopalkka ei pidä.

Ja siis, niinkuin nähdään, palkka tulee ylitöistä, siitä että oot kaikki pyhät kiinni, sekä kikkailuista. Ei se hoitajan normipalkka mikään kummoinen ole.

Vierailija
1000/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä että esim. 10% hoitajista irtisanoutuisi tai on jo irtisanoutunut? Kyllä sillä vaikutuksensa on, vaikka sinä itsellesi muuta uskottelisit.