Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin 16/8 pätkäpaaston. Mihin vuorokauden kohtaan syöminen kannattaa ajoittaa

Vierailija
11.05.2022 |

Nyt toinen päivä menossa ja mulla ruokinta-ajaksi on tullut klo 12-20. Eilen söin kanasalaatin, hedelmiä, luonnon jugurttia ja maanantailta jäänyttä makaronilaatikkoa. Mihin kellonaikaan olis hyvä tuo syöminen ajoittaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen kannattaa ajoittaa yöhön. Kello 22-06 on hyvä.

Vierailija
2/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mikä itselle tuntuu helpoimmalta ja luontevimmalta. Itsellä yleensä 11-19, mutta joskus tekee mieli aamupalaa, niin silloin vaihdan rytmiksi 9-17.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukun tuohon aikaan

Ap

Vierailija
4/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen mikä itselle tuntuu helpoimmalta ja luontevimmalta. Itsellä yleensä 11-19, mutta joskus tekee mieli aamupalaa, niin silloin vaihdan rytmiksi 9-17.

Näin juuri. Onko sinun helpoin jättää aamupala vai iltapala pois? Itselläni on vaikea olla illalla syömättä, joten syön tosi myöhään ensimmäisen kerran päivällä. Vasta joskus yhden aikaan yleensä.

Vierailija
5/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 11-19 välillä. Jos on ollut illalliskutsu oon siirtänyt sitä 13-21 mutta palannut mahd. nopeasti takaisin 11-19. Nyt mietin, että muutanko 10:30-18:30 väliseksi ajaksi.

Olen laihtunut n. kilon viikossa, nyt n. 15 yhteensä.

Vierailija
6/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aamupala on sen verran tärkeä, että mieluummin olen syömättä illalla. Aikuisena aloin syödä illalla sitä sun tätä ja pikkuhiljaa se meni sellaiseksi, että kävin jääkaapilla tottumuksen vuoksi. Menihän siinä muutama viikko ennen kuin tavasta alkoi päästä eroon.

Vierailija
7/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaihtelussa ei ole järkeä, koska silloin se paasto katkeaa, riippuu tietysti kuinka usein sitä vaihtelet.

Vierailija
8/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaihtelussa ei ole järkeä, koska silloin se paasto katkeaa, riippuu tietysti kuinka usein sitä vaihtelet.

Pitkällä tähtäimellä paaston katkeaminen vaikka pari kertaa kuukaudessa ei merkitse mitään. Minulle tämä on tapa jonka avulla pystyn noudattamaan pätkäpaastoa vaikka lopun elämääni. Tällä hetkellä takana vajaa vuosi, paino pudonnut 20kg, joten en ihan hirveästi jaksa murehtia siitä jos paasto välillä katkeaa. Juhlapyhinä tms erityistilaisuuksissa annan piutpaut koko paastolle ja syön vaikka vuorokauden ympäri jos siltä tuntuu. Asioista ei kannata tehdä liian vakavia tai vaikeita, silloin loppuu kantti aika monella lyhyeen.

Vierailija
9/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasyömisen välttäminenhän vaikuttaa eniten esim. sokeriaineenvaihduntaan ja sillä on todettu käsittääkseni eniten terveyden kannalta hyödyllisiä vaikutuksia. Itse syön pääosin 7-16/17 välisenä aikana eli en edes pyri 16 tunnin paastoon mutta iltaisin en syö. Mutta omaan elämään, tottumuksiin ja aikatauluihin se kannattaa tietenkin sovittaa.

Vierailija
10/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Jumala näe yöllä onko se hämärä sokea ? Auttaako se syömättä oleminen jumalaa jollain tapaa. Aika avuton Jumala. No meillä muilla on terve Jumala joka pyörittää koko universumia.

Vierailija
11/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys paasto on sitä että pienentää annoksia juo vettä ja liikkuu sekä vesi kaalikeitto paasto se mikä laihduttaa uiminen pyöräily parhaita laihduttaa.Kaalikeitto ilman lihaa on kaloriton vain hiven suolaa ei muuta.Sipulia paprikaa tomaattipurkki siihen selleriä.Ei kaloreita.Nukkumaan ei kannata mennä ruoka suussa.Vettä ja omena.

Vierailija
12/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaliselleripaprikatomaatti kirjoitti:

Terveys paasto on sitä että pienentää annoksia juo vettä ja liikkuu sekä vesi kaalikeitto paasto se mikä laihduttaa uiminen pyöräily parhaita laihduttaa.Kaalikeitto ilman lihaa on kaloriton vain hiven suolaa ei muuta.Sipulia paprikaa tomaattipurkki siihen selleriä.Ei kaloreita.Nukkumaan ei kannata mennä ruoka suussa.Vettä ja omena.

Älä unohda lääkkeitä!

Vierailija
13/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti aluksi paino putoamaan tosi hyvin tuolla, kun jätin aamiaisen pois, mutta sitten elimistö tottui tuohon ja aloin varmaan syödä muilla aterioilla enemmän ja painon putoaminen tyssäsi ja varmaan lähti nousuunkin.

Vierailija
14/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulle sopii. Tärkeintä on, ettei syö ainakaan tuntiin heräämisen jälkeen ja kahteen tuntiin ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
15/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on mitään tutkimusdataa olemassa aikaikkunan sijoituksesta, mutta se vähäinen data mitä on olemassa kertoo jonkinlaisista eduista ikkunan sijoittamisessa mahdollisimman alkupäivään.

Todellisuudessa ikkuna kannattaa sijoittaa siihen missä itsestä tuntuu parhaalta jollei ole raudanlujaa itsekuria. Itse en välitä aamupalasta joten klo 12 syön ensimmäistä kertaa ja n. klo 17 toisen kerran ja sen jälkeen ei mitään, tämä tuntuu itsestä helpoimmalta.

Vierailija
16/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nukun tuohon aikaan

Ap

Ei siitä pätkäpaastosta sitten mitää tule. Se toimii parhaiten yöllä.

Vierailija
17/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lounaan klo 11, välipala klo 15 ja illallinen ennen klo 19. 

Vierailija
18/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mikä just sun kohdalla on luontevinta. Tietysti

Vierailija
19/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan joskus klo 14-16. En tosin seuraa mitään pätkäpaasto-ohjeita, vaan olen pitkään syönyt näin kun se tuntuu parhaalta.

Vierailija
20/21 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tunne itseäsi?