Työttömien (sairaiden) ajojahti
Spämminä tulee käskyä johonkin haastatteluun ukaasien kera ja ystävällisesti perään toivottaen. Jotenkin käsittämätöntä. Uhkaus pakkotyöstä. Olen niin sairas, että käytännössä melkein sänkypotilas.
Jään toimeentulotuelle kun en muutakaan voi.
Olisivat välittäneet silloin kun olin vielä nuori. Hullu valtio, ei tajua panostaa nuoriin ja terveisiin, vahtii kuin sadistinen haukka sairaita jotka ei työllistyisi enää edes terveinä. Täys ha istapska valtio, sen tajusin jo lapsena.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät ovat työkyvyttömyyseläkkeellä. Työttömäksi luokiteltu ja työttömyysetuuksista nauttivat on todettu tarpeeksi terveeksi tekemään tuottavaa työtä yhteiskunnalle. Jokainen meistä on velvollinen elättämään itsensä.
Ei pidä paikkaansa. Meitä työkyvyttömiä, mutta eläkkeelle pääsemättömiä tarvitaan orjahommiin. Ei meitä huvikseen työkkäreillä roikoteta, vaan meidän siellä roikottamisella tienaa erinäiset tahot rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ei ole kulkea haastateltavana tai edes vastata puhelimeen. Lopetatte vain sen vastikkeetta saadun rahan nostamisen verokirstusta.
Tiesit varmaan että työttömän veroprosentti on 20.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät ovat työkyvyttömyyseläkkeellä. Työttömäksi luokiteltu ja työttömyysetuuksista nauttivat on todettu tarpeeksi terveeksi tekemään tuottavaa työtä yhteiskunnalle. Jokainen meistä on velvollinen elättämään itsensä.
Näin sen pitäisi olla vaaan kun ei ole. Muutama vuosi sitten tätä tutkittiin, ja todettiin että jopa kolmasosa työttömistä on oikeasti käytännössä työkyvyttömiä.
Onko sulla ap miestä? Sairaana se on ainoa konsti pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap miestä? Sairaana se on ainoa konsti pärjätä.
Eipä kuule ole. Pitäisikö tässä sellainenkin etsiä. Olen kyllä hyvännäköinen. Mies tuskin jaksaa sairasta katsella puhumattakaan elättämisestä. Eihän tämän maan miehet halua elättää enää edes omia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
No älä ;D Neljä eri lääkäriä on todennut minut täysin työkyvyttömäksi ja just laitoin toisen työkyvyttömyyseläke-hakemuksen menemään. Ikää pian 63 vuotta.
Jo huhtikuun puolessa välissä, reippaasti ennen uutta ruoskintamallia, soitteli työkkärin täti ja aloitti puhelun tähän malliin "No hei, kartoitan sun tilannettasi. Ajatteli aloittaa teistä jo iäkkäämmistä, eli mites sun työt ois niinku..."? Kerroin, että olen menossa fysikaaliseen hoitoon ja just sain taas uuden b-lausunnon, millä haen tuota eläkettä. Tällä kertaa pisti suunsa suppuun ja toivotteli hyvät päivänjatkot. Perästä tulee varmaan karenssilappunen.
Jahdattu on vuosia, vaikka sairas olen ollut samaan aikaan koko ajan. Myös sairauspäivärahaoikeus käytetty loppuun. Seuraavaksi voin hakea sitä vasta marraskuun lopussa.
Eli täällä sitä roikutaan, "täysin työkykyisenä" edelleen. Kielteinen päätös eläkkeeseen saapuu postissa parin kk:n päästä. Jospa siis tutustuisit tilanteeseen meidän sairaiden osalta, ennen kuin toitottaisit asiaasi minään faktana!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ei ole kulkea haastateltavana tai edes vastata puhelimeen. Lopetatte vain sen vastikkeetta saadun rahan nostamisen verokirstusta.
Tiesit varmaan että työttömän veroprosentti on 20.
Se tökäriraha on jo valmiiksi verorahaa, joten ei työtön maksa oikeasti veroja eli lisää rahaa sinne kirstuun.
Laskin tuossa yksi päivä että olen käyttänyt rahaa paljon suomalaisen yhteiskunnan hyväksi. Ostan suomalaista vaikka se maksaa enemmän ja täten se menee mukavasti takaisin sinne valtion kirstuun, vältän että tuen suomalaisia yrittäjiä enemmän kuin kitsas palkansaaja.
Minulle sanoi, että hoida itsesi kuntoon. Mulla menee terveysselvityksiä. Verikokeissa kaikki on huippuja arvoja ja niistä en jää kiinni. Ongelmani on katsottavissa ja nyt viimein osuin lääkärille, kun yhdet oireet oli voimakkaasti esillä. Lääkäri toteaa "herra jumala" tutkimustuloksista mitä tekee, mutta diagnoosit puuttuu (nyt sain yhden) ja kukaan ei tiedä mikä mulla on. Noh, ei tartte hakea töitä tällä hetkellä vaikka työnhakija olenkin. Odotan laittaako lääkäri saikkua. Yksi oireistani on polyneuropatia. Ja mm. kosketus sattuu ihooni ajoittain kuin olisi miljoona piikkiä pystyssä.
valtion pitää saada rahaa ministerien gaalaesiintymisiin, aamiaisiin ja matkoihin....
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkös, läheskään kaikki oikeasti työkyvyttömät eivät ole työkyvyttömyyseläkkeellä koska heitä ei sinne päästetä, kiitos Kelan ihmeparantajalääkäreiden jotka voivat diagnosoida potilaita näkemättä heitä. Sitä vastoin työkyvyttömyyseläkkeellä on paljon oikeasti työkykyisiä mutta he eivät vain syystä tai toisesta halua edes yrittää työskennellä. Fyysisten vaivojen takia on sangen hankalaa päästä eläkkeelle mutta mielenterveysongelmien takia eläkkeelle pääsee selvästi helpommin, ja tätä moni laiska, tai "laiska", käyttää hyväkseen.
Nyt sitten ihmettelet, että miksi ihmiset hakeutuvat turhaan eläkkeelle vaikka voisivat pysyä työnhakijoina. Syy on se, että kun on eläkkeellä niin silloin ei TE-toimisto eikä mikään muukaan taho "häiriköi". Nykyään varsinkin nuoria on työkyvyttömyyseläkkeellä paljon mielenterveysongelmien takia vaikka todellisuudessa he olisivat täysin työkykyisiä kunhan heitä ensiksi hiukan "potkittaisi p*rseelle". Moni nuori on pienestä asti kasvatettu siihen, että he ovat kaiken yläpuolella ja siitähän ei voi tulla mitään muuta kuin ongelmia.
Mies sai aivohalvauksen. Sairasloman jälkeen työttömäksi vaikka ei ole lähelläkään työkykyistä. Kelan lääkärit ovat mainioita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä luusereiden elättäminen saisi jo loppua. Jos ihminen on työtön, niin hopi-hopi työllistymissuunnitelmaa tekemään. Velttoilu saa loppua. Jos ihminen on oikeasti sairas, niin sitten eläkkeelle, jollei hoidot ja kuntoutus tuota tulosta. Hyväkuntoisten elämäntapalusmujen elättämisen aika on päätöksessään.
Koska olet noin ahkera työhenkilö niin kerro äkkiä meille kaikille kuinka kaikki Suomen noin puolimiljoonaa työtöntä saadaan työllistettyä esimerkiksi kymmenen vuoden sisään vaikka tällä hetkellä avoimia työpaikkoja ei ole kuin muutama kymmenen tuhatta (luvussa mukana tietenkin myös oletetut piilotyöpaikat). Näitä sinun elämäntapalusmujasi otetaan lisäksi koko ajan lisää tänne joten muista mainita myös se miten heidät saadaan mukaan työelämään.
Onneksi Nato tulee ja pelastaa sinutkin.
Vierailija kirjoitti:
Muista tämä sitten, kun et itse siihen syystä taitoisesta pysty! Ajattelutapasi on köyhiä ja työttömiä kohtaan todella vihamielinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä luusereiden elättäminen saisi jo loppua. Jos ihminen on työtön, niin hopi-hopi työllistymissuunnitelmaa tekemään. Velttoilu saa loppua. Jos ihminen on oikeasti sairas, niin sitten eläkkeelle, jollei hoidot ja kuntoutus tuota tulosta. Hyväkuntoisten elämäntapalusmujen elättämisen aika on päätöksessään.
Esittelepä minulle kymmenen hyväkuntoista elämäntapalusmuilijaa! Ja muista tämä, kun joskus jostain syytä olet itse työtön ja yhteikunnan, lue kaltaistesi veronmaksajien, armeliasuuden varassa.
Eivätkö nämä työttömien pilkkaajat olekaan töissä tuntuvat vahtivan täällä koska saa hyökätä 🤭
Hyeenat 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö nämä työttömien pilkkaajat olekaan töissä tuntuvat vahtivan täällä koska saa hyökätä 🤭
Hyeenat 🤢Yrittäjänä voin olla kännykällä koska musta siltä tuntuu.
Taidat olla katkera. Ei mennyt niin kuin piti.
Ei mennyt ei. Lapsena halusin olla puistonvartia, mutta päädyin yrittäjäksi. Nyt makoilen kotona ja mietin meniskö tänään kattomaan töihin jossain kohtaa miten työntekijät pärjää.
Taidankin tunnistaa sinut. Noloa makoilla täällä vainoamaan työttömiä. Eikö sinua hävetä? Ai niin, et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunteisiin 😂
Nostahan se läskiprse jo sohvalta pikku petteri
No niin no, kelalla on semmonen ylilääkäreiden ylilääkäri ja guru jossain joka voi näkemättä ihmistä kävellä useammankin vastaanottoa pitävän lääkärin yli.