Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ahdistaa

Vierailija
09.05.2022 |

Olen 20v opiskelija ja työttömänä ollut koko ikäni.
Valmistun pian ja oman alan töitä on mahdotonta saada, eikä oikein muutakaan töitä ole tarjolla.
Arviointini viivästyi niin, etten edes ehtinyt hakemaan korkeakouluun.
Harjoittelut ovat kaikki menneet huonosti ja koen olevani täysin väärällä alalla muutenkin.
Hävettää ja ahdistaa todella paljon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ahdistus lopulta katoaa. 

t. 20 vuotta työttömänä

Vierailija
2/6 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välivuosi ja hae jotain muuta työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Vierailija
4/6 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitten syksyn amk-haussa johonkin koulutukseen.

Vierailija
5/6 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitten ensi vuonna. Työkokeilut on tarkoitettu juuri sinun tilanteessa oleville, löytäisitkö jotain? Et sinä pitkään ole työtön ollut, kun olet noin nuori. Itse olin nuorena väärällä alalla ja heti valmistuttuani aloitin toisen koulun, sain tosin töitä - sellaisia, mihin ei vaadittu mitään koulutusta - ja kävin koulua työn ohessa. Olin vaan sitkeä ja sinnittelin loppuun koulun, jonne alunperinkin menin koska pääsin. Siitä oli sitten kuitenkin myöhemmin työllistymisessä hyötyä, eli ei se ihan hukkaan mennyt, sen alan taitoja tarvitsi osin siinä työpaikassa, minkä sain. 

Nykyään on helppo opiskella uusi tutkinto koska vain ja vain harvalla alalla riittää töitä lopuksi ikää. Kaikkiien on joka tapauksessa opiskeltava lisää, jos aikoo py msyä kehityksessä mukana. 20 vuotta vanhalla koulutuksella ei tee enää mitään tänä päivänä. 

Vierailija
6/6 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko elämä edessä aikaa keksiä mitä tehdä, sitä tekee mikä milläki hetkellä tuntuu hyvältä.

työn ei tarvi olla mitään muuta ku väline tienata rahaa. hanki joku ei liian rasittava työ josta tienaa ihan riittävästi ja jää aikaa keksiä jotain millä tavalla voit toteuttaa itteäs, se saa olla työn ulkopuolinenki homma! Kokeilemalla sen löytää.

t. 20v työtön opiskelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme