Irtisanoutuminen ja työpaikan vaihto, vaikka firma ostanut kalliin ohjelmiston...
Työnantaja on ostanut kalliin ohjelmiston, jonka käyttö ja opettelu on laitettu mulle. Mutta nyt on myös pari mielenkiintoista virkahakua valtiolle kesken. Tarvitseeko tuntea huonoa omatuntoa, jos irtisanoudun nyt?
Ohjelmistosta ollu pari vuotta jo puhetta ja tuo olisi kiva lisä cv:n, ohjelmisto lisäks sikakallis kun maksaa uuden henkilöauton verran. Mutta haluaisin myös päästä "lepäilemään" valtion virkaan. Pomo kyllä varmasti löytää jonkun uuden innokkaan bittinikkarin.
Kommentit (15)
Hae haluamiisi paikkoihin ja päätä vasta kun tiedät kuinka käy. Ei sitä uutta työtä ole pakko ottaa vastaan jos jää mietityttämään.
Eiköhän ne löydä kenet tahansa käyttämään Exceliä siellä. Säkin voit oppia sen muualla.
Vierailija kirjoitti:
Hae haluamiisi paikkoihin ja päätä vasta kun tiedät kuinka käy. Ei sitä uutta työtä ole pakko ottaa vastaan jos jää mietityttämään.
Eräässä virkahommassa palkkataso paljastui jonkin verran huonommaksi, kuin ajattelinkaan. Onneksi tämä tuli ilmi ennen päätöksen tekoa. Olisi vielä pitänyt muuttaa, joten päätös oli helppo. Jos muuttaa pitäisi, niin kyllä pitäisi saada vähintään 500e enemmän liksaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne löydä kenet tahansa käyttämään Exceliä siellä. Säkin voit oppia sen muualla.
Tietyt speksiohjelmistot maksavat kyllä huomattavan paljon enemmän, hintaluokka on juurikin tuo 18-25k euroa/lisenssi.
Älä mieti yritystä. Jos firmalla menee huonosti, ei se mieti sinuakaan YT:ssä muutoinkuin irtisanottavana resurssina. Voit testata asiaa, kasta sormesi täyteen vesilasiin. Jos veteen jää sormen muotoinen kuoppa niin sitten olet korvaamaton yritykselle.
Mitä mielenkiintoista valtiolla on? Joko olet ollut haastatteluissa?
Ei todellakaan tarvitse miettiä mitään tuollaista. Työnantaja miettiin yrityksensä parasta, sinä omaa parastasi.
Jos valtiolla on virka avoimena tähän aikaan vuodesta, siirryt sinne aikaisintaan elokuussa, todennäköisemmin vasta myöhemmin syksyllä, kun rekrytöinti saadaan päätökseen kesälomien jälkeen. Siihen mennessä saat nykyisessä duunissa ohjelmiston käyntiin ja tietoa siirrettyä muulle tiimille.
Ei irtisanoutumisen takia tarvitse tuntea huonoa omatuntoa, mutta tämän:
"haluaisin myös päästä "lepäilemään" valtion virkaan"
takia todellakin tarvitsee. Saatanan loinen.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla on yksi haastis ja toiseen on psykot ensi viikolla. Asiantuntijahommia tekniikan alalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vihtuttaa tämä ainainen laskutusasteen ja työtehon kyttääminen. Minua ei se byrokratia haittaa eikä jäykkä toiminta. Pohjimmiltaan kuitenkin olen enemmän laiskanpuoleinen. Nyt joku väittää, ettei täällä kyllä mitään leppoista ole, mutta taatusti on leppoisampaa, kuin yksityisellä sektorilla.
AP
Riippuu varmaan hommasta, mulla on kaksi kaveria saaneet burnoutin valtiolla, kun niillä on käytännössä kahden ja puolen ihmiset hommat olleet. Että kandee olla tarkkana nyt kuitenkin, että sulle ei napsahda nakki sellaseen jobiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla on yksi haastis ja toiseen on psykot ensi viikolla. Asiantuntijahommia tekniikan alalla.
ap
Niin arvelinkin. Siellä saattaa olla yhteen paikkaan haastatteluja kolmena päivänä ensimmäisellä kierroksella, ja joskus on ollut kolmekin haastattelu kierrosta eli osaan paikoista on melkoisen tiukka kampa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihtuttaa tämä ainainen laskutusasteen ja työtehon kyttääminen. Minua ei se byrokratia haittaa eikä jäykkä toiminta. Pohjimmiltaan kuitenkin olen enemmän laiskanpuoleinen. Nyt joku väittää, ettei täällä kyllä mitään leppoista ole, mutta taatusti on leppoisampaa, kuin yksityisellä sektorilla.
AP
Seuraan läheltä asiaa ja vaihtuvuus on suurta. Työ on raskasta ja kaikista ei siihen ole - yksityispuolella voi olla helpompaa.
Et ole korvaamaton. Ehdit opettaa tuon ohjelman jollekin toiselle irtisanomisaikanasi.
Ja ei, sinun ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa. Ei työnantajakaan sitoudu sinuun pätkän vertaa vaan monoa ja lomautusta tulee heti kun tilanne salli. Miksi sinäkään sitoutuisit?
En oikein edes ymmärrä, miksi kysyt. Firmahan investoi omiin ohjelmistoihinsa, ei se sinua mitenkään velvoita olemaan firmassa töissä.