Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä töitä hakisit, jos oman alasitöitä ei olisi tarjolla?

Vierailija
09.05.2022 |

?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sairaanhoitajan töitä. Tosin en ole ollut alalla yli 20:een vuoteen, mutta ehkä pääsisin edes hoiva-avustajaksi johonkin vanhusten hoivalaitokseen. 

Vierailija
2/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tämä nykyinen on oma alani, kun 6 vuotta työtä tehnyt? 

6 vuotta sitten ei ollut lähelläkään yhtään mitään aiemmin tekemääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sairaanhoitajan töitä. Tosin en ole ollut alalla yli 20:een vuoteen, mutta ehkä pääsisin edes hoiva-avustajaksi johonkin vanhusten hoivalaitokseen. 

Mutta onhan se silloin omanalasi töitä jos sulla on siihen koulutus

4/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän mietitte. Minä olen eläkkeellä

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
5/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan se silloin omanalasi töitä jos sulla on siihen koulutus

En pidä sitä oman alani työnä, koska en ole yli kahteenkymmeneen vuoteen tehnyt niitä hommia. Ja sairaanhoitajaksi valmistumisestakin on kohta 40 vuotta. 

Vierailija
6/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään mitään muuta. Mitä ihmettä oikein kuvittelet?

Vierailija
7/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aiempaa kokemusta kaupasta kalatiskillä, nyt it-alalla asiantuntijatöissä.

Hakisin kalanleikkaajaksi, se voisi olla jännä duuni. Toisaalta olen miettinyt miten voisi hoitaa asiakaspalveluhommia paremmin kuin silloin aikoinaan, en ollut siinä kovin hyvä. Nyt tiedän miten siinä voisi kehittyä, voisin tehdä niitä hommia jonkin aikaa.

Vierailija
8/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani ei ole töitä. Teen sen sijaan varastohommia. Mikäs tssä, lunkkia duunia enkä oikeastaan edes kaipaa muualle.

Vierailija
9/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain iisiä pakulähetin hommaa.

Vierailija
10/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastoon varmaan.

Vierailija
11/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt ns. oman alan töitä. Olen siis koulutukseltani humanisti enkä ole kertaakaan ollut koulutusta vastaavissa töissä. Onneksi, voisi sanoa. Viihtyisin varmasti ja joskus olen miettinyt, että viimeisiksi työvuosiksi voisi yrittää sellaisiin töihin,  joihin voisi hyldyntää koulutusta. Valmistumisen jälkeen, muutaman mutkan kautta, päädyin IT-alalle, jolla olen viihtynyt pari vuosikymmentä. Kymmenen vuotta sitten opiskelin IT-tradeksi eli kai tää oma ala nyt on tämäkin.

Jos IT-alan töitä ei olisi tarjolla niin sitten tehtaaseen tai jotain teknistä.

Vierailija
12/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minneköhän sitä enää pääsisi ilman alan koulutusta? Pohjakoulutukseni on insisnööri, niin yrittäisin varmaan hakea jollekin toiselle insinöörialalle. 

Vierailija
13/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään mitään muuta. Mitä ihmettä oikein kuvittelet?

Jos on pakko hakea, niin on pakko hakea

Vierailija
14/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pankkiin back officeen. Ei tarvitsisi olla asiakkaiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
15/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin hakea jonnekin verkkokauppaan töihin. Voisi olla mukavaa keräillä ja pakata ihmisten tilauksia. Mitähän semmoisesta hommasta saa palkkaa?

Vierailija
16/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma alani vanhuspuolella on aika monipuolista ja tässä on monenlaista hommaa, esimerkiksi asiakaspalvelua, mutta se tulee vain ohessa yhtenä monista muista tehtävistä.

Lähtisin varmaan puutarhapuolelle, tai sitten kaupanalalla jollakin tavoin, verkkokauppaan tai ihan vaikka johonkin kauppaankin, viihdyn yhtä hyvin rauta-, ruoka- kuin vastekaupoissakin, ihan sama minulle. Asiakaspalveluolisi yleensäkin ihan mukavaa hommaa ja olen siinä hyvä.

Voisin myös olla kirjailija, sukututkija tai vaikka kirjastossa töissä, tai jossakin äänikirjoja lukemassa. Jos olisi aikaa, niin keksisin monen monta eri alaa, jotka olisivat kiinnostavia. En pelkää työtä, olen hyvässä kunnossa, terve ja lapseni ovat jo aikuisia, joten heistä ei ole huolta.

Vierailija
17/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkauppaan. Olisi ihanaa päästä hoitamaan kaneja, marsuja, hiiriä ja etenkin hamstereita. Vaikka työ enimmäkseen olisikin varmaan kassan takana istumista.

Vierailija
18/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja mulla on 3 koulutusta, en voi tehdä enää mitään niistä.

En pysty hakemaan mitään töitä.

Vierailija
19/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani tarjoilija, joten töitä olis tarjolla, mutta yritän niistä hommista pysyä kaikin keinoin poissa, joten teen mieluummin vaikka mitä hanttihommia.

Vierailija
20/29 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piharakennushommiin jos saisin siihen myös koulutuksen.