Tummanvaaleiden värjäilyyrumba, väri vaihtuu
Mistähän syystä juuri tummanvaaleat naiset on niin tyytymättömiä omaan hiusväriinsä? Hiuksia milloin vaalennetaan, milloin tummennetaan ja kaikki seuraamani ovat kokeilleet myös punapäänä olemista.
Tällaisia värjääjänaisia ovat ainakin Sara Sieppi, Oona Airola, Essi Unkuri, Eerika Vikman ja moni muu.
Mikä vika tummanvaaleassa?
Kommentit (9)
No tuo lienee yleisin hiusväri Suomessa, joten mikä ihme se on, että sitä myös värjätään useimmin ;)
Jännä juttu. Olin aina mieltänyt Sara Siepin luonnostaan tummahiuksiseksi.
Tarkoitatko tummanvaalealla siis sitä väriä mitä monet sanoo maantienväriseksi?
Sanokaa joku tummanvaalea, joka on pitänyt hiuksensa luonnollisina? Ei tule mieleen muita kuin europarlamentaarikko Heidi Hautala. Vihreään ideologiaan hiusten värjäileminen ei ehkä sovi.
Meinasin kirjoittaa myös Iiris Suomela, kunnes tein kuvahaun - värjäillyt on.
Koska moni tykkää näyttävämmästä tyylistä ja maantienvärinen, vaikka voikin olla kaunis, ei ole näyttävä vaan pehmeä ja luonnonläheinen.
Lisäksi osalle se väri ei kovin hyvin sovi vaikka luonnollinen onkin. Mä olen värjännyt suurimman osan elämääni tummaksi. Kolmenkympin jälkeen kasvatin oman värin mutta totesin etten näytä ilman vahvaa meikkiä siinä hyvältä ollenkaan. Naama näytti punakalta, juonteet ja tummat siimänaluset korostuivat, näytin väsyneeltä ja vanhalta. Kun kävin värianalyysissä, minut todettiin talvi-tyypiksi. En olisi sitä odottanut, koska ulkomaiset värianalyysisivustot aina sanoo ettei voi olla talvi jos ei olle kunnolla tumma tukka, ja mun tukka on tumma maantie tai tumma tummanvaalea. Suomessa kuitenkin ilmeisesti on jonkin verrankin talvia, jotka ei ole maaiilman mittakaavassa tummia, ja talvityypeille sopii kylmät ruskeat ja mustakin. Heti kuun aloin taas värjäämään sain kehuja ulkonäöstäni ja kyllä omaan silmäänkin paremmalta näyttää.
Tarkoitatko tätä hiustenväriä mikä Anne Pohtamolla oli kun hänet kruunattiin Miss Universumiksi? https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000002804162.html
Totta, harvoin tuota nykyään julkisuuden henkilöillä näkee. Moni värjää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tätä hiustenväriä mikä Anne Pohtamolla oli kun hänet kruunattiin Miss Universumiksi? https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000002804162.html
Totta, harvoin tuota nykyään julkisuuden henkilöillä näkee. Moni värjää.
Joo, tuo on vaaleahko tummanvaalea. Käytännössä kampaajiien käyttämällä hiusten sävyasteikolla tuo suomessa tarkoittaa sävyasteita 7 ja 6, niin että 7 on vaalea tummanvaalea/maantienvaalea ja 6 tumma tummanvaalea / tumma tummanvaalea. Monen suomalaisen silmään tuo sävy 6 on tosin jo selkeä ruskea, vaikka se on se mitä etelämpänä varsinaisesti kutsutaan tummanvaaleaksi.
Mun tummanvaalea sellaisenaan näyttää yleensä likaisen väriseltä ja näyttää muutenkin likaiselta ja tunkkaiselta. Pesen hiukset joka toinen päivä ja jo yhdenkin päivän pesuvälin pidennys saa tukan näyttämään todella rasvaiselta.
Parin asteen sävytys taas suuntaan tai toiseen saa hiukset näyttämään paljon terveemmiltä ja korostaa paremmin kasvoja ja silmiä.
Se on vaan helppo värjätä moneen suuntaan