Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veroilmoitus, tarkistus. mitä ja milloin auttakkee

Vierailija
09.05.2022 |

Nyt uutisoitiin että pitää taas tehdä joku tarkistus veroilmoitukseen. Siis MIHIN?? Juuri tuli veroilmoitus tai siis kai se päätös, tuli palautusta. Verokortti on toimitettu töihin jo eli mikä tarkistus NYT on mitä pitää tehdä nyt ja ei voi tehdä siinä vaiheessa, kun tekee veroilmoitusta, en tajua, help.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistat ne paperit, missä sait sen veronpalautustietosi. Tarkistat, että siellä on kaikki tulosi ja maksamasi verot merkittynä oikein, samoin muut tiedot, mitä siellä on valmiina. Jos sinulla on työmatkakuluja tai olet ollut etätöissä tai sinulla on muita tulonhankkimisvähennyksiä, lisäät ilmoitukseen tiedot niistä.

Ennen sai vai tyhjän lapun, missä oli ainoastaan nimi ja osoitetiedot ja kaikki loput piti täytellä itse.

Vierailija
22/25 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 2021 verotuspäätös tuli. Se pitää tarkastaa, että se on omasta mielestä oikein, ja vastaa sitä veroilmoitusta, jonka on antanut (esitäytetyn veroilmoituksen pohjalta).

No tämä just että mähän olen jo TEHNYT sen että olen syöttänyt ne matkakulut yms ja palautuksia tulee. Aargh okei eli nyt siis vaan tarkistan että ne maksaa mulle mihin mun mielestä mulla oikeus. Ok. Luoja että vihaan näitä. En hahmota tätä vuoden kiertoa yhtään aina joku lappunen mitä pitää täyttää ja esitäytön varmistuksen varmistus ja selvitys. Uh.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä noista veroasioista mitään.. Miksi tehdään niin hankalaksi

Ei tarvitsekaan ymmärtää yhtään enempää kuin, että tarkistat, että onko omat tiedot oikein. Jos ei ole, niin korjaat. Ihan peruskansalaistaito tämäkin.

Vierailija
24/25 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 2021 verotuspäätös tuli. Se pitää tarkastaa, että se on omasta mielestä oikein, ja vastaa sitä veroilmoitusta, jonka on antanut (esitäytetyn veroilmoituksen pohjalta).

No tämä just että mähän olen jo TEHNYT sen että olen syöttänyt ne matkakulut yms ja palautuksia tulee. Aargh okei eli nyt siis vaan tarkistan että ne maksaa mulle mihin mun mielestä mulla oikeus. Ok. Luoja että vihaan näitä. En hahmota tätä vuoden kiertoa yhtään aina joku lappunen mitä pitää täyttää ja esitäytön varmistuksen varmistus ja selvitys. Uh.

Ap

Ryhdy toiminimiyrittäjäksi, niin pääset harrastamaan samaa kuukausittain alv-ilmoituksen, yhteenvetoilmoituksen yms. kanssa, ja vuosittain tekemään kaksi veroilmoitusta (oma ja toiminimen). :)

Vierailija
25/25 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyäänhän tuo on käsittämättömän helppoa omaverossa, jossa lähes kaiken saa ilmoitettua samaan systeemiin, ja esitäytettyjen tietojen kanssa. Aivan suffelia.

Aiemmin tuli vain 4-sivuinen tyhjä paperilomake, johon piti kaikki tiedot täyttää itse, ja tarvittaessa vielä täyttää lisää papruja liitteeksi (oma papru kotitalousvähennys, oma papru osinkotulot, oma papru osakkeiden myyntitulos yms. yms.).. Kaikki tyhjiä papruja, joihin kaikki täyttö itse nollasta.