En jaksa enää hakea töitä
.. Voinko lopettaa työnhaun ja elää perustoimeentulotuella loppuelämäni? Sehän on saman suuruinen kuin työmarkkinatuki.
Olen 30v ja omaan 2 perustutkintoa. Olen tehnyt koko ikäni pätkäduuneja. Tämä on käynyt minulle liian rankaksi. Hengellisen heräämisen jälkeen olen herkistynyt, en sovi enää 'normi' yhteiskuntaan enkä löydä mieluisaa työpaikkaa, johon soveltuisin. Haluan muuttaa maalle.
Kommentit (12)
Muuta maalle, kunhan et muuta liian kauas itsellesi tärkeistä sidosryhmistä ja huomioit uuden paikkakunnan palvelutarjonnan.
Vierailija kirjoitti:
Uskallatko kertoa mitkä perustutkinnot sinulla on? Koetamme antaa hyviä vinkkejä.
Pintakäsittelyalan perustutkinto ja taideteollisuusalan perustutkinto. -ap
Itse elän perustoimeentulotuella, koska nuorempana sössin asiani niin pahasti. On velkoja jne joiden takia ei kannata tehdä töitä tai niitä edes hakea. Ei tässä, ihan leppoisaa elämää vietän :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallatko kertoa mitkä perustutkinnot sinulla on? Koetamme antaa hyviä vinkkejä.
Voitko muuttaa? te-keskuksella on useita kymmeniä maalarin täyspäiväisiä työpaikkoja avoinna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko muuttaa? te-keskuksella on useita kymmeniä maalarin täyspäiväisiä työpaikkoja avoinna.
Mulla ei ole autoa, mikä rajoittaa paljon oman alan töiden saamista pidemmäksi aikaa. Lisäksi suurin osa rakennusfirmoista ahdistaa mua tosi paljon sen yleisen meiningin takia. Olen liian herkkä kuuntelemaan raksaäijien pilluläppiä päivästä toiseen, vaikka hommani hyvin osaankin. Tuli sitä melkeen 3v yhteensä (pätkissä) oltua rakennusmaalarin töissä.
Palkka on suht huono ja työ on niin raskasta että nukun illat. En halua sellaista elämää enää.
-ap
Kouluttaudu lisää, hyvä nainen!
Mutta ei taidealalle, se ei työllistä ainakaan vakituisesti.
Voit lopettaa, annan luvan. Töitä ei muutenkaan riitä kaikille. Teet palveluksen muille työttömille, kun et kilpaile vähistä paikoista.
Tsemppiä elämään!
Ei toimeentulotukea myönnetä kuin karenssin ajalle. Sitte sun pitää taas ilmoittautua työkkäriin..
Mä suosittelen että lähdet opiskelemaan. Kaks tutkintoa nykyaikana on vähän. Jos työ ei tunnu sopivalta nykyään niin kannattaa vaihtaa alaa ihan kokonaan.
Koulupaikkoja voi etsiä eri paikkakunnilta.
Mutta ei maalla ihmiset ole sen mukavampia kuin kaupungeissa. Pitää vaan löytää sellaista seuraa missä viihtyy. Jokaisessa koulussa ja työpaikassa, asuinalueella yms. on ihmisiä joiden kanssa tulee toimeen ja niitä joiden kanssa ei tule. Kannattaa vaan panostaa niihin hyviin suhteisiin. Oppia sietämään ihmisten huonoa, epämukavaa käytöstä silloin kun sitä on pakko kestää, ei naapuria tai työkaveria tarvitse kuitenkaan kutsua kotiin vapaa-ajan viettoon..
Muuta tänne meillepäin ni ruvetaan kavereiksi :-)
Voit tietenkin lopettaa. Jokaisella on Suomessa oikeus valita työnsä vapaasti.