Voiko tavallisen tapetin päälle maalata?
Tapetti on tosi hyvin kiinni seinässä, ei ole repeillyt mistään. Voisiko sen jättää seinään ja maalata päälle? Ei millään jaksaisi lähteä repimään. Lopputuloksen nyt ei tarvitse olla priimaa joka kestää seuraavat sata vuotta, mutta tietysti haluan siistin maalipinnan. Onko kukaan maalannut normaalin sileän tapetin päälle?
Kommentit (27)
Jos ei viitsi tehdä työtä kunnolla, niin sitä ei kannata tehdä ollenkaan.
Sopii tähän tilanteeseen.
Mä olen maalannut tavallisen, kuviottoman paperitapetin päälle, oikein hyvä tuli.
Voin kuvitella, että tuommoisesta voi tulla ongelmia.
Voi mutta siihen voi tulla kupruja kosteudesta.
Minä olen maalannut ja tuli tosi siisti. Voi kuinka helpolla pääsi!
Voi maalata, jos on tapana tehdä hommat juosten kuste ja haluat vittuilla seuraavalle remppaajalle joka haluaa sotkusi pois seinästä. Sen maalatun tapetin irrotus kun on todella perseestä.
Ja maalatun lasikuitutapetin asentajat voi suoraan viedä teloituskomppanian eteen.
Jos on ohkanen niin voi kupruilla ja irrota osin.
Omalla riskillä näin tein. Hyvä tuli! Valitse laadukas maali.
Vierailija kirjoitti:
Voi maalata, jos on tapana tehdä hommat juosten kuste ja haluat vittuilla seuraavalle remppaajalle joka haluaa sotkusi pois seinästä. Sen maalatun tapetin irrotus kun on todella perseestä.
Ja maalatun lasikuitutapetin asentajat voi suoraan viedä teloituskomppanian eteen.
Ei lasikuitutapettia ole mitään järkeä lähteä muutenkaan irroittamaan että se on aika se ja sama maalaako sen vai ei. Kitti päälle ja uusi pinta siihen.
Älä maalaa! Älä maalaa tapetin päälle. Sitten joskus kun tapetin haluaa pois, se on todella vaikeaa.
Ei!!! Se maali saa tapetin kupruilemaan jossain vaiheessa. Mutta päälle maalattua tapettia ei saa irti. En ikinä ostaisi asuntoa, jossa noin on tehty.
Voi nyt, mutta seuraavalle se on seinä helvetistä.
Jos paperitapetti on kiinnitetty tapettiliisterillä, niin sitä ei kannata maalata. sillä maali on märkää ja irroittaa tapetin.
Jos on liimalla kiinnitetty kangastapetti tai lasikuitutapetti, niin niiden päälle voi kyllä maalata, mutta ei tule kovin tasaista jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei!!! Se maali saa tapetin kupruilemaan jossain vaiheessa. Mutta päälle maalattua tapettia ei saa irti. En ikinä ostaisi asuntoa, jossa noin on tehty.
Jos sitä saa edes ajoissa tietääkään.
Miksi se tapetti pitäisi joskus saada irti? Jos tulee hyvä pinta maalaamalla, se voi kestää vuosikymmeniä. Ei oo tapana rempata ja uusia kaikkea 5 vuoden välein...
Älkää huoliko, tänne ei ole tulossa mitään seuraavia asukkaita! Tämä on vanha talo keskellä maaseutua. Minä tässä asun minkä asun ja sitten ehkä jää kesäpaikaksi. Ap
Aina on maalattu eikä valittamista
Olen manannut tuollaisen maalaajaan, jouduin raaputtamaan puolikkaan seinän postimerkin kokoisina paloina moisen jäljiltä. Onneksi muualla huoneessa oli normaalit maalaamattomat tapetit.
Älä tee sitä!
Suosittelisin kääntymään ammattilaisten kuin palstalaisten puoleen, sillä ammattilaiset osaavat kertoa riskeistä ja kertoa mitä kaikkea siinä kannattaa huomioida.
Tällä palstalla on niin paljon trolleja, joten mä en luottaisi kehenkään.
Voi, mutta kannattaa varmaan huomioida jos siinä on kuvioita että laittaa monta kerrosta maalia. Tai jos siinä on joku yks väri niin se saattaa vaikuttaa siihen mihin päälle maalattu maali taittaa