HORMOONIKIERUKKA..minne kirjoittaisin EHKÄISY-asiaa? tännekkö?
kokeillaan onko täällä tietäviä?
laitoin hormoonikierukan.. ja ekat menkat ovat kestäneet aika kauan. ensin tiputtelua ja sitten runsasta vuotoa.. onko muilla kokemuksia kierukasta??
Kommentit (4)
Voi tiputella kuulemani mukaan vaikka puoli vuotta. Jos runsas vuoto jatkuu paljon pidempään kuin sun tavalliset menkat, niin mene ihmeessä näytille lääkäriin, voihan se kierukka olla vaikka laskeutunut liian alas kohdussa.
Onkos muilla ollut semmoista että lihakset olisivat kipeämmät kun kierukka on asennettu?! Minulla on vauvan kantelusta aina ollut vähän selkä jumissa, mutta kierukan laiton jälkeen on tuntunut paikat erityisen kipeiltä ja yölläkin särkee selkää. Liekö muusta johtuvaa vai onko muilla ollut tämmöisiä oireita kierukasta?!
enkä tiedä johtuuko se synnytyksen jälkeisestä vai mistä.
on alaselkä,nivuset ja alavatsa ja lonkat.. tuntuu kun käy kävelyllä ja kun nousee lepoasennosta liikkumaan.. vähän samoja oli myös viimisillään ja nyt taas.
inhottavaa. pitää kuulemma jumpata noita lihaksia ja jos ei auta niin sit lääkäriin.
tuosta kierukasta..tiputtelua oli kolme päivää ja nyt kolme päivää paljon vuotoa, enemmän kun normaalisti, mutta täytyy katsoa miten jatkuu. kuulemma voi olla normaalia muutamana ekana kuukautena, kun noita papereita paremmin luin
Hei,
Mulle laitettiin hormonikierukka tiistaina 26.9.06 ja olin tosi kipee ton laittamisen jälkeen...se oli kuulemma ihan normaalia, koska mulla ei ollu laittamisen aikaan kuukautisia ja synnytin ensimmäisen lapseni kesäkuussa sektiolla. Lääkärin mukaan enää seuraavana päivänä ei pitäisi tuntua. Hoitaja antoi laittamisen jälkeen särkylääkkeen.
Jouduin kuitenkin soittamaan uudelleen neuvolaan lärkyttävän kovien vatsakipujen takia, jo seuraavana päivänä ja sain ajan saman viikon torstaiksi, silloin lääkäri katsoi kierukan olevan paikallaan, mutta kertoi lankojen olevan älyttömän pitkät ja niitä lyhennettiin.
Kivut hävisivät välillä kokonaan, kunnes viime sunnuntaina mulle tuli taas ihan järkyttävät vatsakivut ja hakeuduin TK:n päivystykseen, siellä lääkäri katsoi kaiken olevan OK, mutta ei ottanut kierukkaa pois (siis ei uskaltanut) vaan antoi kuurin Burana 800mg 3krt/pv. Ja pyysi ottamaan yhteyttä omaan Tk:n seuraavana aamuna. Terveyskeskuksen omalääkäri katsoi kierukan olevan " syntymässä" ja veti sen pois, vatsakivut hävisivät samantien. En ota enää ikinä hormonikierukkaa, vaikka sitä kuinka kehuttaisiin, se ei minulle ainakaan sopinut!!!! Joillekin se voi olla maailman paras juttu ja sopia paremmin kuin pillerit tms.